Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر میرزاده در دیدار نوروزی با هیات رییسه، معاونان و کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه‌آزاد اسلامی با تاکید بر آمادگی کامل این دانشگاه در جهت ارتقای توسعه علمی،فرهنگی ،آموزشی ، کارآفرینی و فناوری کشور، گفت: امسال سال توسعه اقتصاد دانش بنیان و سال انضباط مالی، اداری و آموزشی برای دانشگاه‌آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار که ظهر دیروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با تبریک سال نو، اعیاد ماه رجب و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی و با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: امسال فرصت خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی است که همانند سال های گذشته بتواند توانایی های خود در این عرصه و میزان اثربخشی خود را در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بیش از قبل نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی است، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان، طرح هایی از جمله ایجاد مراکز رشد، تاسیس شرکت های دانش بنیان، طرح شهرک های فناوری آزاد وطرح ساها را اجرا و یا در دست اجرا دارد که این بسترها می توانند به تولیدات دانش بنیان سرعت بخشند.

فعالیت 18 شهرک فناوری آزاد در استان ها

وی افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از 113 مرکز رشد است که بالغ بر هزار و 131 شرکت ، واحد و هسته فناور در آن مستقرند و همچنین تا کنون 18 شهرک فناوری آزاد در استان ها شروع به کار کرده اند.

وی ادامه داد: تا کنون در این دانشگاه هزار و 109 محصول دانش بنیان تولید شده است که عرضه این محصولات در جهت رفع معضلات و مشکلات کشور در دستور کار واحدهای دانشگاهی در سال جاری قرار خواهد گرفت.

دکتر میرزاده با بیان اینکه موضوع فعالیت های دانش بنیان در تاریخ معاصر به دهه 1940 میلادی برمی گردد، گفت: در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا به این امر آگاه شده اند که راه پیشرفت اقتصاد کشورشان از مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان مسیر می شود. خوشبختانه دانشگاه های کشور ما نیز ظرف دو دهه گذشته براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه گام برداشته اند.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی همچنین به رتبه این دانشگاه در تولید جهانی علم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد تولید علمی ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و بر اساس اطلاعات پایگاهESI رتبه این دانشگاه در تولید علمی جهان ۱٥٥ است، هدف ما این است در سه سال آینده به رتبه زیر 100 دانشگاه‌های جهانی برسیم. همچنین برنامه داریم تا ظرف سه سال آینده سهم این دانشگاه در تولید علمی کشور را به ۴۰ درصد برسانیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز دوازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران از فعالیت 22 واحد دانشگاه‌آزاد اسلامی در حوزه رباتیک خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات رباتیک سال 2016 در آلمان توانست مقام های اول تا سوم را کسب کند که نشان دهنده استعداد، هوش و توانمندی دانشجویان واساتید این دانشگاه است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه تمام کسانیکه در دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیتی دارند کارشان مهم و تکمیل کننده راه یکدیگر و دانشگاه هستند، گفت: خوشبختانه دانشگاه‌آزاد اسلامی طی سه سال و نیم گذشته در 30 جبهه کاری شاخص های توسعه ای را به خوبی طی کرده و در حال پیشرفت است.

وی همچنین از کارکنان و همکاران خود در دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا امسال را سال اقتصاد دانش بنیان و سال انضباط مالی، اداری و آموزشی قرار دهند.

درآمدزایی از طریق خدمات علمی و دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی اظهار داشت: همه ما باید در جهت ارتقای سطح علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی،کارآفرینی و فناوری در دانشگاه‌آزاد اسلامی تلاش کنیم تا این دانشگاه بعنوان یک دانشگاه موفق مردمی بتواند در سطح بین المللی نیز مطرح شود و همچنین بتواند درآمدهایی را از طریق خدمات علمی و دانش بنیان کسب کند.

دکتر میرزاده همچنین از برگزاری همایش آسایهل در سال 2017 در اندونزی خبر داد و گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی به عنوان مسئول کنفرانس، طرح های جدیدی را برای ارائه در این همایش دارد. همچنین در راستای توسعه ارتباطات بین المللی دفاتر جدیدی در کشورهای ایتالیا، مسکو، روسیه، آلمان و ...و کشورهای آسیایی افتتاح شده است تا فارسی زبانان در هر کجای دنیا قادر به ادامه تحصیل در این دانشگاه از طریق حضوری یا واحد الکترونیک باشند.

وی همچنین از معاونت اداری و مالی خواست تا مکانیزم هایی برای ارتقای سطح رفاهی و معیشتی کارکنان طراحی کند.

دکتر ولایتی به عنوان شخصیتی آکادمیک، درک عمیقی از توسعه علمی در کشور دارد

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی در پایان با بیان اینکه دکتر ولایتی به عنوان شخصیتی آکادمیک، درک عمیقی از توسعه علمی در کشور دارد، گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی تمام همکاری خود را در جهت توسعه و ارتقای علمی، فرهنگی، آموزشی کشور با ایشان و هیات امنا و هیات موسس دانشگاه خواهیم داشت.

اسکان 150 هزار نفر از کارکنان وخانواده های آنان در تعطیلات نوروز

همچنین در این مراسم دکتر احسانی معاون اداری و مالی دانشگاه‌آزاد اسلامی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و تبریک سال جدید، از افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان این دانشگاه خبر داد و گفت: این افزایش شامل افزایش 10 درصدی کل دریافتی کارکنان است.

دکتر احسانی با اشاره به اسکان نوروزی اساتید و کارکنان دانشگاه‌آزاد اسلامی، گفت: با همکاری واحدهای دانشگاهی توانستیم امسال میزبان و پذیرای حدود 150 هزار نفر از کارکنان وخانواده های آنان در واحدهای دانشگاهی باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی همچنین با تبریک ایام رجب از پرداخت هدیه روز مرد به کارکنان مرد این دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری