Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@21:12:44 GMT

سرنوشت نا مشخص مصوبه جنجالی شورای شهر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۴۲۶۶

سرنوشت نا مشخص مصوبه جنجالی شورای شهر

محمد قانبیلی، نماینده شورای استان تهران در کمیته انطباق در گفت وگو با شهرایران اظهار داشت: اینکه آقای صابری گفته اند که فرمانداری حق ورود به مصوبات شورای شهر تهران را ندارد درست است اما این کمیته انطباق است که می تواند به مصوبات ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: فرماندار نیز یکی از اعضای کمیته انطباق محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شورای استان تهران در کمیته انطباق گفت: کمیته انطباق هنوز در سال جدید تشکیل جلسه نداده و مصوبه افزایش نرخ کرایه های حمل نقل عمومی را بررسی نکرده است که بخواهد آن را رد و به هیأت حل اختلاف بفرستد.

قانبیلی افزود: گویا معاون فرماندار نظر شخصی یا نظر فرمانداری را اعلام کرده و گفته است که مصوبه رد شده و به هیأت حل اختلاف رسیده است.

فرمانداری حق ورود به مسئله افزایش کرایه ها را ندارد

گفتنی است، "علی صابری" عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با شهرایران، با اشاره به مخالفت فرمانداری برای افزایش کرایه های حمل و نقل، اظهار داشت: فرماندار حتی قبل از تصویب مصوبه مربوط به افزایش کرایه های تاکسی مخالفت خود را اعلام کرده بود.

وی با بیان اینکه فرمانداری می تواند مصوبات ما را با قانون تطبیق دهد اما توان تغییر ماهیت آن را ندارد، ادامه داد: بنده بحث حقوقی در اینباره دارم. در حال حاضر فرمانداری مطرح کرده است به علت گران نشدن سوخت نیازی نیست کرایه ها نیز افزایش یابد لذا این موضوع خود یک بحث کامل حقوقی است و اگر ما به این نتیجه برسیم که فرمانداری این حق را دارد باید بپذیریم که اختیارات شورا بسیار کم خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران گفت: من همیشه فکر می کردم فرمانداری چنین اختیاری را ندارد که در اعداد و ارقام تعیین شده توسط شورای شهر دخالت کند اما متاسفانه ظاهرا همینکه این موضوع توسط هیئت حل اختلاف در حال بررسی است نشان دهنده دخالت فرمانداری در امور شورا است.

صابری تصریح کرد: اگر هیئت حل اختلاف به نفع فرمانداری مبنی بر افزایش 10درصدی کرایه ها رای دهد باز به معنی آن است که به فرمانداری حق دخالت در امور شوراها را داده است.

وی افزود: شایسته است هیئت اختلاف به فرمانداری بگوید که این نهاد اصلا حق ورود به چنین موضوعی را ندارد اما با شرایط موجود امید من بسیار کم است.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: فارغ از افزایش و یا عدم افزایش کرایه تاکسی ها امیدوارم مطبوعات این موضوع را مطرح کند که آیا به لحاظ حقوقی فرمانداری حق ورود به چنین مسئله ای را دارد یا نه تا مسئله مذکوز به طور قانونی پیگیری شود.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از رفتار باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال در صدور بیانیه‌های اعتراضی انتقاد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصور قنبرزاده درباره ابهام نسبت به قانون سازمان لیگ درباره جایگاه تیم‌های هم‌امتیاز در جدول لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: ابهامی در مصوبه هیئت رئیسه وجود داشت. در این مصوبه صراحتاً آمده بود که در صورتی که امتیازات برابر باشد، تفاضل گل تعیین‌کننده است و بحث بازی مستقیم در میان نبود. این مصوبه متعلق به دوره قبل از هیئت رئیسه فعلی بود و اصلاح نشده بود. سازمان لیگ این ابهام را برطرف کرد.

وی در مورد جرایم سنگینی که سازمان لیگ برای باشگاه‌های بیانیه‌نویس در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها به جمع‌بندی رسیدند که رفتارها در فوتبال حرفه‌ای نباید به این شکل باشد. برخی باشگاه‌ها در دقیقه 20 بیانیه می‌دادند و برای بیانیه‌نویسی، مسابقه‌ای بین باشگاه‌ها ایجاد شده بود. هیئت رئیسه سازمان لیگ در جلسه‌ای که تعداد قابل توجهی از اعضا در آن شرکت کرده بودند، خواستند که این مسئله ساماندهی شود.

قانون جدید سازمان لیگ؛ پالایش فضای مسموم به شرط شجاعت و شفافیت

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه تصریح کرد: جرایمی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شد که در صورت تکرار، مبلغ آن بیشتر می‌شود. تنبیهات انضباطی در حد محرومیت توسط کمیته انضباطی اعمال می‌شود. انتظار می‌رود همه باشگاه‌ها برای آرامش فضا، اعتراض‌های خود را به مبادی ذی‌ربط اعلام کنند.

قنبرزاده با بیان اینکه دست باشگاه‌ها از طریق قانون باز است، گفت: اعتراض باشگاه‌هایی که فکر می‌کنند حقی از آنها ضایع شده است، در کمیته‌های مربوطه بررسی خواهد شد. در این شرایط نیازی به بیانیه‌نویسی نیست. برخی باشگاه‌ها، قانون فوق را رعایت کردند و فقط یکی دو نفر که پیشکسوت محسوب می‌شوند، صحبت‌هایی کردند که از باشگاه‌ها خواستیم این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • واکنش یکی از عموهای فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد | اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!