Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت: شرکت قطر پترولیوم قصد دارد توسعه میدان گازی را در «میدان شمالی» خود آغاز کند. بدین ترتیب، تعلیق دوازده ساله توسعه طرح های جدید در این میدان پایان یافته است و شرکت قطر پترولیوم اجازه دارد به ارزیابی این موضوع بپردازد که چگونه نرخ کنونی استخراج آن، بر این ذخایر عظیم که با ایران مشترک است، تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعد شریدا الکعبی، مدیر اجرایی این شرکت روز دوشنبه در دوحه در گفتگو با خبرنگاران گفت این منطقه -که در بخش جنوبی میدان شمالی واقع شده است- ظرفیت تولید دو میلیارد متر مکعب گاز-معادل چهارصد هزار بشکه نفت- را در هر روز دارد و باید تولید را ظرف پنج تا هفت سال آغاز کند.
افزایش تولید گاز طبیعی در داخل و جستجو برای یافتن دارایی های مشابه در خارج نشان دهنده اعتماد شرکت قطر پترولیوم به طول عمر تقاضا برای گاز و توانایی آن برای باقی ماندن به عنوان یک تأمین کننده گازی با هزینه پایین در بازاری است که در بحبوحه مازاد تقاضای ناشی از تولید گاز شیل آمریکا و استرالیا دچار رکود شده است.
الکعبی گفت:‌ «پیش بینی می شود تقاضای جهانی برای گاز افزایش یابد.» او همچنین گفت: «تحلیل گرانی وجود ندارند که بگویند چه زمانی تقاضا برای گاز کاهش خواهد یافت. در ارتباط با نفت، افرادی هستند که می گویند تقاضا برای آن در سال دو هزار و سی به اوج خود می رسد. برخی دیگر این تاریخ را سال دو هزار و چهل و دو می دانند اما برای گاز،‌ تقاضابه طور مداوم افزایش می یابد.»
گیلز فارر، مدیر بخش تحقیقات در شرکت وود مارکت گفت تصمیم شرکت قطر پترولیوم نشانه ای در این باره است که این شرکت می خواهد سهم خود را از بازار ال ان جی افزایش دهد.
او گفت: «این اقدام همچنین تهدیدی برای دیگر تولید کنندگان در سراسر جهان محسوب می شود زیرا قطر می تواند ظرفیت جدیدی را به قیمتی پایین تر از دیگر کشورها اضافه کند.»
«میدان شمالی» و میدان پارس جنوبی متصل به آن در ایران بزرگترین ذخیره گازی جهان محسوب می شود. قطر پترولیوم برای بهره برداری از این میدان سریع تر عمل کرد و به لطف افزایش تولید میعانات، به بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان تبدیل شد.
با پایان یافتن این تعلیق و اختصاص ظرفیت های جدید صادراتی، شرکت قطر پترولیوم خود را به صادرکننده برتر در میان صادرکنندگان ال ان جی تبدیل می کند.
الکعبی گفت این شرکت هنور تصمیم نگرفته است که آیا صادرات در شکل ال ان جی باشد یا دیگر محصولات. قطر هم اکنون سالانه حدود هفتاد و هفت میلیون تن ال ان جی تولید می کند.
الکعبی گفت: «ما در یک دوره طولانی همچنان به عنوان نیروی مسلط بر ال ان جی در جهان باقی خواهیم ماند و این موضوع اساسا موقعیت ما را تحکیم می بخشد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق