Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندر هندیجان قدمتی ۳۰۰۰ ساله و مرز آبی ۹۵ کیلومتری با آب‌های نیلگون خلیج‌فارس دارد، نام قدیم آن بندر مهرویان اما متأسفانه در سال‌های اخیر ضربات سنگینی ازنظر اقتصاد و فرهنگ بر این شهرستان تاریخی واردشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، هرساله به مناسبت 10 اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در این شهرستان برگزار که در نوع خود مهم‌ترین رویداد ملی در استان خوزستان بود اما متأسفانه از سال 1393 به سبب نبود اعتبارات این یادگار مهم که تنها گرامی داشت نام خلیج‌فارس در خوزستان بوده تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضربات سنگینی که به هندیجان واردشده از ناحیه بیرونی و نبود مدیریت‌های انقلابی و جهادی است انتظار مردم محروم و مظلوم هندیجان این است که مسئولان عالی‌رتبه با جهاد و انقلابی مشکلات و موانع فرهنگی را مرتفع کنند.

خلیج همیشگی فارس باید گرامی داشته شود

مهم‌ترین برنامه شهرستان هندیجان جشنواره ملی شعر خلیج‌فارس بود که همه‌ساله دهم اردیبهشت مصادف با روز ملی خلیج همیشه فارس برگزار می‌شد اما به سبب کمبودهای مالی اکنون سه سال است که تعطیل‌شده است. جشنواره ملی شعر خلیج‌فارس در سال‌های گذشته باحضورمعاون مجلسی رئیس‌جمهور سابق، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سابق، مشاور فرهنگی وزیر و دبیر جشنواره‌های فرهنگی و هنری خلیج‌فارس دولت یازدهم برگزارشده بود.

کنگره ملی شعر خلیج‌فارس هندیجان از ملی به بین‌المللی ارتقاء یافت

بعد از موفقیت‌های بسیار خوب و بازتاب‌های رسانه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی کنگره شعر خلیج‌فارس از ملی به بین‌المللی ارتقا یافت. همایون امیرزاده مشاور وقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن شرکت در پیش کنگره بین‌المللی مقرر کرد که جشنواره شعر ملی خلیج‌فارس به جشنواره بین‌المللی ارتقاء یابد؛ و قرار شد در آبان ماه سال 1393 اولین کنگره بین‌المللی شعر خلیج‌فارس در شهرستان هندیجان و بر روی اسکله بندر بحرکان هم‌جوار با آب‌های نیلگون خلیج‌فارس برگزار گردد و از مهمانان خارجی نیز دعوت شود؛ اما متأسفانه این رؤیایی مردم هندیجان تاکنون محقق نشد و کلاً به فراموشی رفت.

مردم فرهنگ دوست هندیجان امیدوارند علی گلمرادی نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این رؤیا آستین بالا زده و شکوه گذشته را برای هندیجان و استان خوزستان برگرداند.

گذری بر برگزاری جشنواره شعر خلیج‌فارس در هندیجان

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هندیجان در سه مرحله منطقه‌ای و سه مرحله ملی و یک پیش کنگره بین‌المللی جشنواره شعر خلیج‌فارس را برگزار کرده اما به سبب قطع اعتبارات نتوانست به کار خود ادامه بدهد.

مهم‌ترین آثار ارسالی به کنگره ملی شعر خلیج‌فارس می‌توان به دومین کنگره اشاره کرد که 2299 اثر از 740 شاعر ارسال‌شده و در سومین کنگره با حضور وزیر ارشاد نزدیک به 6000 هزار اثر 732 شاعر و در بخش کلاسیک از 137 شهرستان و در بخش عربی از 138 شهرستان اثر به دبیرخانه ارسال‌شده و در پیش کنگره بین‌المللی شعر خلیج‌فارس بندر هندیجان 1000 اثر ارسال‌شده بود که بعدازآن کنگره شعر بخواب عمیقی فرورفته و تاکنون این خواب عمیق ادامه دارد.

زنده نگه‌داشتن نام خلیج‌فارس برای ایرانیان بسیار مهم است

حسین پور دوستعلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان در این خصوص اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن نام خلیج‌فارس برای ما ایرانیان بسیار مهم و به‌نوعی با خون ما عجین شده است.

وی افزود: این اداره 23 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرستان و حومه دارد و به دلیل فقدان بودجه کافی فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن‌ها کم‌رنگ شده است و می‌طلبد با تخصیص اعتبارات بتوانیم کمبود فعالیت‌های فرهنگی و هنری را جبران کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان بیان کرد: با کمبود شدید خانه فرهنگ مواجهیم که در این خانه می‌توان همه کلاس‌های فرهنگی و هنری و همچنین نمایشگاه گرافیک و انجمن‌های اداره در آن را اندازی شود. محل خانه فرهنگ در زمینی که در پشت این اداره واقع‌شده در نظر گرفته‌ایم.

دفترخانه مطبوعات در هندیجان راه‌اندازی شود

وی گفت: این اداره علاقه‌مند‌ است با توجه به تشکیل خانه مطبوعات استان خوزستان نمایندگی آن در شهرستان احداث تا خبرنگاران جایگاه و مکان مناسب در اختیار داشته باشند و حقوق صنفی خود را پیگیری کنند.

پور دوستعلی عنوان کرد: در طول سال ما نمایشگاه‌های کتاب، صنایع‌دستی، شب‌شعر و خوشنویسی را برگزار می‌کنیم اما به سبب نبود اعتبارات نتوانسته‌ایم اعیاد، میلادهای ائمه اطهار (ع)، جشن‌های ملی، مذهبی را به‌صورت باشکوه و گسترده اجرا کنیم.

وی افزود: مردم این شهر مشتاق هستند در صورت برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی در همه آن‌ها حضور پیدا ‌کنند ولی متأسفانه ما توانایی پذیرایی از آن‌ها را نداریم امیداست باهمت مسئولان شهرستان و استان بخصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این فعالیت‌ها آغاز گردد.

تعطیل کردن کنگره شعر خلیج‌فارس هندیجان کار اشتباهی بود

محمد منصوری از فعالان فرهنگی هندیجان در این خصوص اظهار داشت: تعطیل کردن کنگره خلیج‌فارس که نام پرآوازه خلیج همیشه فارس را برای جهانیان پررنگ می‌کرد اقدام اشتباهی بود.

وی افزود: ما در حال حاضر علی رقم کمبودها توانسته‌ایم برنامه‌های متنوع را اجرا کنیم ولی این برنامه‌ها به‌صورت محدود انجام‌گرفته، اما اگر اعتبار و بودجه‌ای به ما تعلق بگیرد می‌توانیم در سطح وسیع‌تر و منطقه‌ای یا ملی برنامه‌های خود را اجرا کنیم.

این فعال فرهنگی هندیجان بیان کرد: خلیج‌فارس ریشه در اعماق وجود همه ایرانیان دارد و هیچ‌کس حق ندارد به هویت ملی ما کم‌توجهی کند از همه مسئولان تقاضا دارم برای احیایی نام خلیج‌فارس این کنگره را مجدد فعال کنند.

وی گفت: چرا باید بگذاریم اعراب جاهلی که در زمان باستان در قلمرو حکومت مقتدر پارسی بوده‌اند اکنون گستاخ شده و دنبال تغییر نام خلیج‌فارس هستند و یا حتی این‌قدر بی‌شرمانه برای جزایر ایرانی چنگ و دندان نشان می‌دهند.

منصوری عنوان کرد: ما ایرانیان باید با برنامه فرهنگی مدون به نبرد فرهنگی باقدرت های پوشالی اعراب جاهلی و غرب وحشی برویم و تلاش کنیم فرهنگ اصیل ایران اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم. بهترین روش معرفی استفاده از نام همیشگی خلیج‌فارس است.

وی افزود: سبب تعطیلی همایش ملی شعر خلیج‌فارس پیگیری نکردن مسئولان وقت بوده و نسبت دادن آن به بودجه نوعی فرار به جلو است و این شایسته کشور و نام بلندآوازه خلیج همیشه فارس نیست.

این فعال فرهنگی بیان کرد: جایگاه خلیج‌فارس وسیع و بلندمرتبه بوده که همیشه از سوی دشمنان بخصوص همسایگان عرب جاهلی مورد هجوم ناجوانمردانه قرارگرفته است لذا ما ایرانیان باید از هویت خود دفاع و پاسخ کوبنده به متجاوزین فرهنگ ایران بدهیم.

گزارش از محمدمهدی صادقی

انتهای پیام/

R41468/P1336/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال

کار واگذاری پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک و فروش استقلال به کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس تمام شده است.

به گزارش زی‌سان به نقل از ورزش سه، سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.
 
 در روزی که نامه رسمی عرضه ۸۵ درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، خبر واگذاری ۴۰ درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم پانزده درصدی (در مجموع ۴۵ درصد) به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس مطرح گردید.
 
اما حالا خبرنگار ما به اطلاعات دقیق‌تر و جزئیات بیشتری از این واگذاری دست پیدا کرده است که در ادامه می‌خوانیم. داستان از این قرار است که دو هفته پیش، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مأموریت واگذاری دو باشگاه را به کارگروه ویژه‌ای اعطا کرد.

در نهایت و پس از چندین روز پیگیری روزانه و مذاکره مستمر با مدیران عامل بانک‌ها، بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، کارگروه سهام عدالت، تاپیکو، هیئت مدیره خلیج فارس و...، این نشست‌ها به نتیجه رسید.نتیجه این شد که کنسرسیوم بانکی برای خرید ۸۵ درصد سهام شرکت پرسپولیس پیش قدم شوند. بدین صورت که بانک شهر اقدام به خرید ۳۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس کند و بانک‌های ملت و تجارت نیز هر کدام ۲۰ درصد (روی هم رفته ۴۰ درصد) و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین نیز هر کدام ۵ درصد (جمعا ۱۵ درصد) از سهام سرخ‌ها را خریداری کنند تا به طور کلی ۸۵ درصد از سهام این باشگاه عرضه شود.

نکته مهم این است که مانع اصلی بر سر راه بانک‌ها جهت خریداری سهام باشگاه پرسپولیس برداشته شده و با مجوزی که شورای پول و اعتبار صادر کرده، این ۶ بانک می‌توانند در مزایده سوم اردیبهشت پرسپولیس شرکت کنند. در نتیجه برخلاف خبر اولیه که از چهار بانک به عنوان خریداران پرسپولیس یاد شده بود، تعداد آنها به عدد ۶ رسیده است.

طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار ورزش سه رسیده، کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز قرار است برای خرید ۸۵ درصد سهام شرکت استقلال اقدام کرده و آنها در مزایده‌ای که در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، برای خریداری سهام باشگاه استقلال شرکت می‌کنند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، روز یکشنبه ۲۶ فروردین آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شده و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین آخرین مهلت تحویل مدارک است. روز شنبه اول اردیبهشت کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی سازی برگزار می‌شود تا درخواست‌های خریداران استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.
تاریخ یکشنبه دوم اردیبهشت احتمالا به عنوان آخرین فرصت رفع نقص مدارک خواهد بود و بالاخره اینکه در روز دوشنبه سوم اردیبهشت نیز مزایده برگزار می‌شود.

سه شنبه چهارم اردیبهشت روز امضا و قطعی شدن قرارداد است و نهایتا در تاریخ چهارشنبه پنجم اردیبهشت با مراجعه به وب سایت سازمان بورس، می‌توان نام مالکان جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشاهده کرد.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر