Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود - مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با اشاره به وقوع چند زمین لرزه در خراسان رضوی و جنوبی، گفت: این زلزله ها خوشبختانه به تاسیسات نفتی منطقه خسارتی وارد نکرده است.

قاسم عرب یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه زمین لرزه‌های امروز در استانهای خراسان رضوی و جنوبی خوشبختانه به تاسیسات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق هیچ خسارتی وارد نکرده است، تاکید کرد: نیروهای ایمنی و آتش نشانی این منطقه آمادگی مقابله با شرایط اضطراری و پیش بینی نشده را داشته تا در شرایط بحرانی بتوانند در اسرع وقت نسبت به اقدامات لازم، وارد عمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طبق گزارش‌های تاسیسات انتهایی تربت حیدریه، مرکز انتقال نفت امام تقی و تاسیسات انتهایی مشهد مقدس، تاکنون چندین پس لرزه نیز گزارش شده که خوشبختانه این پس لرزه‌ها نیز خسارتی در مراکز انتقال و تاسیسات این منطقه نداشته است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با اشاره به گزارش مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی مبنی بر زلزله خیز بودن این استان، تاکید کرد: آماده باش نیروهای این منطقه حفظ شده و جای نگرانی نیست، اما همکاران ما همه جوانب امر را لحاظ خواهند کرد.

یارمحمدی با یادآوری اینکه معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر متاسفانه از وقوع زمین لرزه شش ریشتری در ساعت ۱۰:۳۹ امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶ در شهر فریمان خراسان رضوی(۶۰کیلومتری مرکز انتقال نفت امام تقی) خبر داده و اعلام کرده است تا کنون ١٠ پس لرزه ثبت شده که بزرگترین آن ٤.٧ ریشتر بوده است، اضافه کرد: تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه در تاسیسات نفت منطقه شمال‌شرق گزارش نشده و روال عادی انتقال فرآورده‌های نفتی در حال انجام است.

وی همچنین پیرامون مرکز انتقال نفت امام تقی که به کانون زمین لرزه نزدیک بوده است، گفت: تنها موردی که از این مرکز گزارش شده، آلارم ارتفاع مخازن ۲۰میلیون لیتری ذخیره فرآورده‌های نفتی ناشی از تلاطم مواد نفتی و قطع شدن خطوط مخابرات شهری است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق اضافه کرد: در اولین دقایق بروز این زمین لرزه، همکاران واحد عملیات این مرکز نسبت به بررسی فاکتورهای ایمنی بهره‌برداری مانند فلو و فشار خط انتقال ۲۰ اینچ شاهرود –مشهد و هشت اینچ امام تقی –تربت حیدریه و تماس از طریق خطوط مخابراتی داخلی شرکت با مراکز انتقال و تاسیسات مجاور و اطمینان از عدم پارگی و آسیب به خطوط حامل فرآورده، نسبت به بررسی میدانی از تاسیسات داخلی مانند مخازن و منیفلد این مرکز اقدام کردند.

یارمحمدی تاکید کرد: گزارش‌های مربوطه به معاون عملیات، واحد اچ اس ای منطقه و خط‌بانان حوزه استحفاظی، برای پایش مسیر خط اعلام شده است.

وی ضمن تقدیر از برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای مرتبط با حوادث پیش بینی نشده تصریح کرد: این اقدامات نقش بسزایی در آمادگی نیروهای ایمنی و عملیاتی منطقه برای کاهش عواقب ناشی از بروز حوادث این چنینی خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سالخورده، با بیان اینکه زمین لرزه سیرچ کرمان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در منطقه کوهستانی به وقوع پیوسته است افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته این زمین لرزه تا کنون خسارت مالی و جانی نداشته است.

عصر امروز چهارشنبه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر بخش سیرچ از توابع شهرستان کرمان را لرزاند و قدرت آن در شهرهای اطراف منطقه همچون شهر کرمان احساس شد.

کد خبر 6094551

دیگر خبرها

  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان خسارتی نداشت
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • سختی کار نفتی‌ها
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم