Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اعتکاف یکی از اعمال مستحبی است که شرع مقدس اسلام در خصوص آن توصیه بسیار کرده است، در همین راستا آستان قدس همه تلاش خود را برای پذیرش حداکثری علاقمندان برای حضور در مراسم اعتکاف به کار بسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جلال حسینی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در حرم مطهر رضوی از استقبال 20 درصدی ثبت نام کنندگان در این مراسم معنوی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اکثر علاقمندان به حضور در مراسم اعتکاف را جوانان تشکیل می دهند که این حضور خودنشان از عمق اعتقادات مذهبی آنان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اعتکاف یکی از اعمال مستحبی است که شرع مقدس اسلام در خصوص آن توصیه بسیار کرده است، افزود: آستان قدس در این راستا همه تلاش خود را برای پذیرش حداکثری علاقمندان برای حضور در مراسم اعتکاف به کار بسته است.

وی از ثبت نام بیش از 27 هزار نفر در مراسم اعتکافی که به همت آستان قدس برگزار می شود، خبر داد و گفت: به قید قرعه از بین افرادی که در پنج سال گذشته در حرم معتکف نبوده‌اند 2200 نفر خانم و آقا به نسبت مساوی برای حضور در مسجد گوهرشاد پذیرش می شوند.

حسینی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مراکز وابسته به آستان قدس، تصریح کرد: علاوه بر مسجد گوهرشاد 6 مسجد تابعه آستان قدس از جمله مسجد الرضای احمد آباد، مسجد الرضای امامت، مسجد خواجه ربیع و چند مسجد دیگر روز سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، بیست و یکم، بیست و دوم و بیست و سوم پذیرای معتکفین عزیز خواهند بود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در 20 شهرستان دیگر نیز مراسم اعتکاف به همت آستان قدس برگزار می شود، اذعان داشت: شهر هایی مثل قوچان، کاشمر و طبس و غیره که آستان قدس در آنجا موقوفه دارد، مراسم اعتکاف همراه با توزیع بسته های فرهنگی در بین معتکفین برگزار می شود.

وی با اشاره به همکاری آستان قدس و سازمان تیلیغات اسلامی خراسان رضوی در برگزاری مراسم اعتکاف گفت: در سطح کشور نیز 150 مسجدی که قبلاً درخواست داده‌اند با اولویت مناطق محروم به دستور تولیت آستان قدس ارائه برنامه های فرهنگی همراه با ارسال بسته فرهتگی را برای معتکفین این مساجد پیش بینی شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از سخنرانی، آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه، حجت الاسلام حاج علی اکبری حجت الاسلام ماندگاری و جمعی دیگر از اسایید حوزه و دانشگاه در مراسم اعتکاف آستان قدس خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم معنوی می توان به برگزاری نماز جماعت، حلقه معرفت، بیان احکام و مناجات خوانی اشاره کرد.

حسینی با اشاره به قرائت دعای «ام داود» در روز آخر اعتکاف تصریح کرد: این دعای پر فیض همزمان با آخرین روز از ایم اعتکاف توسط مهدی سماواتی قرائت می شود.

وی در پایان از حضور 40 درصدی بانوان در مراسم اعتکاف امسال حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: امسال نیز چون سال های گذشته بانوان در مراسم اعتکاف حضور پر رنگی دارند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی عنوان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد