Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی بیرجند از کشف و معدوم‌سازی 6194 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در طی طرح سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، کامبیز مهدی‌زاده امروز (16 فروردین‌ ماه) در جمع خبرنگاران گفت: طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت محیط از ابتدای اسفند 95 آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز، به دلیل جابه‌جایی و ورود جمعیت به استان، بازدید و نظارت از اماکن عمومی حساس‌تر و با دقت بیشتری انجام می‌گیرد، افزود: در طول این طرح، 120 کارشناس در قالب 27 تیم کاری، کار نظارت بر اماکن عمومی را به مدت 45 روز بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند ادامه داد: در این مدت حدود 6500 مورد بازدید از اماکن عمومی صورت گرفته است و530 مورد بازدید از اماکن بین راهی، صورت گرفته است.

مهدی‌زاده اظهارکرد: 1071 سامانه آب‌رسانی در استان وجود دارد که طی این مدت 1201 بازدید از این سامانه‌ها صورت گرفته است.

مهدیزاده با بیان اینکه 52 مرکز بهداشت از مجموع 104 مرکز در این مدت در استان فعال بودند، افزود: در این مدت 115 مورد اخطار غیربحرانی به اماکن داده شده که 64 مورد به مراجع قضایی معرفی شده و 3 مورد تعطیل موقت شده‌اند.

وی ادامه داد: طی این مدت 375 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی سنتی انجام شده که 40 مورد نتایج نامطلوب گزارش شده است و همچنین 72 مورد از مواد غذایی صنعتی نمونه‌برداری انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند تصریح کرد: 650 مورد نمونه‌برداری میکروبی از شبکه آب آشامیدنی استان انجام شده که از این تعداد، هشت مورد نامطلوب گزارش شده و 8026 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی انجام شده که بیش از 96 درصد موارد مطلوب بوده و 174 مورد نامطلوب گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند بیان کرد: در این مدت، 105مورد شکایت حضوری یا مراجعه به بازرسان داشته‌ایم و 59 مورد شکایت در سامانه 190 ثبت شد.

وی با بیان اینکه در طی طرح سلامت نوروزی 783 مورد برخورد با دستفروشان دوره‌گرد غیرمجاز داشته‌ایم، افزود: طی این مدت، 5011 مورد خدمات مامایی و حدود 14هزار و 500 مورد خدمات در حوزه بهداشت ارائه شده و همچنین 970 مورد آزمایش پیش از ازدواج و 440 مورد مشاوره پیش از ازدواج، 1961 واکسیناسیون و 1311 مورد مراقبت بیماری انجام گرفته است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه طی این مدت، به‌طورکلی 68 هزار و 327 مورد خدمات به مردم ارائه شده، تصریح کرد: در این مدت 162 مورد تصادف اتفاق افتاده و 359 مورد اعزام صورت گرفته است.

کبری ناصری، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند نیز در این نشست اظهار کرد: در ایام نوروز، حوزه غذا و دارو فعال و پاسخگوی ارباب‌رجوع بود.

وی ادامه داد: طی طرح سلامت نوروزی، مرکز اطلاع‌رسانی غذا و دارو به صورت 24 ساعته فعالیت داشت و جلسه کمیته تدارک و توزیع داروها در معاونت غذا و دارو برگزار شد.

ناصری افزود: طی این مدت، داروخانه‌های شبانه‌روزی را مدیریت و ساماندهی کردیم و 30 داروخانه برای جلوگیری از کمبود دارویی همکاری مؤثری داشتند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند یادآور شد: در ایام نوروز تهیه و توزیع بیش از 6 هزار اقلام دارویی و غذایی صورت گرفت و برای آگاهی بیشتر مردم مطالب آموزشی برای نحوه استفاده از شوینده‌ها تهیه و چاپ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند

ایسنا/قم مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در تصادف یک دستگاه پژو یک نفر جان خود را از دست داد.

 بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۰ آزاد راه حرم تا حرم، متاسفانه سه نفر مصدوم شدند و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 اورژانس ۱۱۵ قم سه دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان اعزام که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه