Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید جواد اشکذری عصر امروز در جمع خبرنگاراندر ارتباط با مصوبات هیئتمدیره انجمن هنرهای نمایشی استان در سال 96 اظهار داشت: با توجه به هویت بخشی بیشتر گروه‌های نمایشی ثبت شده تئاتر در خراسان رضوی، مقرر شدبرخی از اعضای شورای سیاستگذاری تئاتر خراسان رضوی، شورای فنی تئاتر شهر و نیز کمیته صیانت از حقوق هنرمندان تئاتر استان از بین سرپرستان و مدیران گروه‌های نمایشی استان انتخاب بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چهارمین نشست سرپرستان گروه‌های نمایشی مشهد و استان که شنبهدر دفتر معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌گردد، این اعضا به صورت رای گیری انتخاب می‌شوند.

اشکذری خاطرنشان کرد: در شورای سیاست گذاری تئاتر استان سه نفر از سرپرستان گروه‌های نمایشی استان، سه هنرمند پیشکسوت تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، رئیس اداره هنرهای نمایشی و معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: مقرر شدشیوه نامه تشکیل شورای سیاست گذاری تئاتر خراسان رضوی توسط ریاست اداره تئاتر استان تدوین و جهت تصویب به هیئتمدیره انجمن هنرهای نمایشی استان ارائه شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در زمینهنحوه انتخاب اعضای شورای فنی تئاترشهر مشهد نیز گفت: در این شورا یک نفر سرپرست گروه‌های نمایشی با انتخاب سرپرستان گروه‌های نمایشی ثبت شده استان، یک نفر از انجمن هنرهای نمایشی استان، یک نفر از اداره نمایش اداره کل ارشاد خراسان رضوی، دو نفر نیز از هنرمندان مطرح حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: کمیته انضباطی صیانت از حقوق هنرمندان نیز با حضور یک وکیل دادگستری، رئیس انجمن نمایش استان، معاونت هنری و سنیمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، بازرس انجمن و یک نفر از سرپرستان گروه‌های نمایشی تشکیل می‌گردد.

اشکذری همچنین به تشکیل کانون‌های تئاتر کودک و نوجوان، کانون پیشکسوتان و کانون تئاتر خیابانی نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شدجلسات مشترکی با آموزش و پرورش خراسان رضوی، حوزه هنری استان، کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان استان برگزار گردد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: جلسه شورای پیگیری و سیاست گذاری تئاتر شهرستان‌های خراسان رضوی در روز 31 فروردین ماه با حضور مسئولین انجمن‌ها و دفاتر هنرهای نمایشی در شهرستان‌های خراسان رضوی و همچنین معاونت هنری اداره کل ارشاد استان، هیات مدیره انجمن، رئیس اداره تئاتر استان و چند تن از پیشکسوتان مطرح تئاتر استان برگزار می‌شود.

وی همچنین به برگزاری جشنوراه نمایشنامه خوانی و تئاتر میثاق نیز اشاره کرد و گفت: دبیر جشنواره نمایشنامه خوانی مشهد و نیز اعضای پیشنهادی شورای بازبینی جشنواره ششم میثاق توسط هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان انتخاب شدهکه به زودی اعلام می‌شوند.

اشکذری در زمینهبرگزاری جشن اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی گفت: بعد از تشکیل شورای سیاستگذاری تئاتر استان، نشست این مراسم در هفته آینده به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی در پایان از تجهیز و سامان دادن مکان‌های تمرین در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) خبر داد و گفت: اتاق‌های تمرین و نیز سالن انتظار و نیز صحنه تماشاخانه بهار رنگ شدهو به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و نیز نصب آینه مجهز شده است.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»

طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جمعی از استادان و مدیران ارشد فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی به عنوان اعضای کارگروه همایش ملی و بین‌المللی «حکیم طوس» منصوب شدند. 

به گزارش ایسنا، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد موسوی، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی، جاوید کیانی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد، مجید عسگری، رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی و فرزاد قائمی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.
در متن این احکام آمده است:  «احتراماً، با عنایت به نقش و جایگاه شاعر شیعی حماسه‌سرای ایران، ابوالقاسم فردوسی در تاریخ فرهنگ ایران اسلامی و در راستای پاسداشت مقام شامخ این فرهنگبان فرزانه، جنابعالی به عنوان عضو کارگروه «حکیم طوس» منصوب می‌شوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال، با همراهی و همکاری دیگر اعضای کارگروه و در نظر داشت اهداف ذیل جهت انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.
محمود شالویی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی»

بر اساس این گزارش، اهداف اصلی این کار گروه ملی عبارتند از:

 برنامه‌ریزی سالانه با هدف معرفی حکیم طوس به مخاطبان مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان کشور  برگزاری همایش‌های علمی با محوریت اندیشه‌ی فردوسی، شاهنامه و ادبیات حماسی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد   تشکیل ستاد بزرگداشت حکیم فردوسی در استان خراسان رضوی جهت  هماهنگی و هم‌افزایی به منظور استفاده از ظرفیت اجرایی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف  اهتمام در برگزاری مراسم بزرگداشت سالانه در محل آرامگاه فردوسی و دهه حماسه انقلاب اسلامی از ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد ماه  ایجاد بستر مناسب به منظور فعالیت دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی و ملی جهت معرفی هر چه بهتر حکیم طوس در سطح ملی و بین‌المللی حمایت از تولیدات فرهنگی ـ هنری پیرامون شاهنامه و ادبیات حماسی و نظارت بر طرح‌های پیش رو در استان خراسان رضوی حمایت از نشر کتب و پژوهش‌های با موضوع فردوسی و ادبیات حماسی، خاصه آثاری که در طول تاریخ به تبعیت از شاهنامه سروده شده‌اند. تلاش در زمینه تدوین آیین‌نامۀ داخلی کارگروه و اساسنامۀ تشکیل بنیاد حکیم طوس برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور تجمیع و تثبیت فعالیت‌های شاهنامه‌پژوهی و شناخت شخصیت فردوسی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در دور جدید مدیریت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از سال ۱۴۰۱ تاکنون، آیین‌های گرامیداشت و پاسداشت مفاخر فرهنگی، ادبی و حکمی ایران و جهان پارسی  از یک روز به یک هفته گسترش پیدا کرده است و در سال ۱۴۰۳ نیز با برگزاری هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، هفته بزرگداشت حکیم فردوسی، حافظ شیرازی و... نیز در دستور کار انجمن قرار خواهد داشت.
 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان