Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر محمد کیانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 48 تیم بهداشتی و نظارتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در ایام تعطیلات نوروز از پنج هزار و 676 مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی تحت پوشش این دانشگاه 9 هزار و 649 مورد بازید انجام دادند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست با بیان اینکه غذا و دارو در حفظ، تامین و ارتقای سلامت نقش مهم و اساسی برعهده دارند گفت: بهترین راهکار برای داشتن جامعه سالم بالا بردن سواد تغذیه و سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا مبارکی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها تامین کننده 20 درصد سلامت جامعه است اظهار داشت: همکاری بین بخشی و فرهنگ سازی می تواند کمک کننده در این بخش باشد.
وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود: در قالب این طرح بسیاری از مشکلات این حوزه از جمله کمبود دارو، تامین نیازهای دارویی بیماران و کاهش هزینه و غیره مرتفع شده است.
وی نظارت بر داروخانه ها را از جمله مهمترین اولویت این نهاد برشمرد و خاطر نشان کرد: سال گذشته هر داروخانه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان 10 و نیم بار مورد بازرسی قرار گرفته یعنی فراتر از میانگین کشوری که چهار بازرسی است.
وی با اشاره به قاچاق دارو گفت: بهترین راهکار برای کاهش قاچاق کالاهای مختلف از جمله دارو کاهش تقاضا است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: به جرات می توان گفت داروخانه های سیستان و بلوچستان پاک ترین داروخانه ها به لحاظ عدم عرضه فرآورده های دارویی غیرمجاز هستند.
مبارکی با بیان اینکه در ایام نوروز تمام داروخانه های شبانه روزی سیستان و بلوچستان فعال بودند اظهار داشت: خوشبختانه در این مدت کمبود دارو در استان گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی جمعیت در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل؛ شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316** 3213**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است و از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید اصغری در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به نظارت دقیق بر جمع‌آوری پسماندهای عفونی،‌ اظهار داشت: بر شرکت‌هایی که اقدام به جمع‌آوری پسماندهای عفونی می‌کنند، نظارت می‌کنیم و کلاس آموزشی نیز برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از سوی دیگر افرادی که در این زمینه کار می کنند نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بیمار نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: همچنین، روش‌های شرکت‌های مسؤل در جمع‌آوری پسماندهای عفونی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا باعث انتقال عفونت نشود.

انبارهایی که احتکار شیرخشک کردند به دادگاه معرفی شدند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست گفت: از 20 مهرماه سال گذشته به دلیل تغییر سیاست‌های ارزی کشور در زمینه شیرخشک، طی یک ماه تمام انبارها و داروخانه‌های استان مورد رصد قرار گرفت که با افزایش بازرسی‌ها، انبارهایی که اقدام به احتکار شیرخشک کرده بودند شناسایی و به دادگاه معرفی شدند.

 هدی ابوالحسنی با تاکید بر این‌که انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است، افزود: از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی، از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد و یکسان سازی عادلانه صورت گرفت.

تلاش برای رضایت کادر سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز عنوان کرد: اولویت اول حوزه توسعه دانشگاه، ارتقای رضایتمدی کادر سلامت است.

مهدی پوررضا افزود: تلاش داریم امکانات دانشگاه را در راستای رضایتمندی پرسنل ارتقا دهیم که این امر موجبات رضایت بیماران را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • نواخته شدن زنگ سلامت در تمامی مدارس سیستان و بلوچستان
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان