Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ‌گلستان گفت: دست‎هایی وجود دارد که اجازه نمی‎دهد سهم ارزش افزوده ‌گلستان در صادرات به خود این استان برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، رمضان بهرامی عصر امروز در دیدار استاندار گلستان و مدیران دستگاه‎های اجرایی با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: بهانه‎ای بود که بتوانیم دید و بازدیدی با مسئولان استان داشته باشیم و به دغدغه فعالان اقتصادی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان ادامه داد: رتبه استان گلستان در جذب منابع کارگروه رونق تولید قابل قبول بود و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این مسیر تلاش خوبی داشتند.

بهرامی یادآور شد: گر چه این تسهیلات مرهم کوچکی بر زخم اقتصاد و بنگاه‎های ما بود اما توانست کمک خوبی برای ادامه روند بنگاه‎های اقتصادی استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانه صنعت و اتاق بازرگانی یکی از اعضای ثابت کارگروه رفع موانع تولید بود و قدم‎های خوبی در این راستا برداشته شد اما نمی‎توان گفت که همه مشکلات صنعت با این کارگروه حل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان به شعار سال اشاره کرد و افزود: تولید مقدم بر اشتغال است و مسلم باید تولید شکل بگیرد تا اشتغال ایجاد شود و فراز و نشیبی در یک دهه اخیر داشتیم که منابع استان به هدر رفته است.

بهرامی گفت: دغدغه فعالان اقتصادی این است که توجه به فعالیت‎های اقتصادی استان شود.

وی افزود: نگاه و تفکری وجود دارد که با شعار مقام معظم رهبری و توصیه رئیس جمهور در کشور نیست، دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اقتصاد و تولید است و باید بیندیشیم چه چالشی است که ما را در مقابل منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور قرار می‎دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: در کجای دنیا می‎توان اقتصاد و تولید با پرداخت 10 روزه بانکی ارائه شود.

بهرامی با بیان اینکه قاچاق کالا درصدی به واحدهای تولیدی ما ضربه می‎زند، یادآور شد: در منویات مقام معظم رهبری هم به این مهم تاکید شد که تولید قوانین مزاحم در کارخانه قانون‎سازی مجلس شورای اسلامی تعطیل شود.

وی افزود: یک سال از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‎گذرد و امروز وقت آن رسیده که نمایندگان مجلس به میان فعالان اقتصادی بیایند و همگرایی با ما ایجاد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان گفت: نشست‎های معتددی داشتیم و نامه‎ای را برای مقام معظم رهبری تهیه کردیم و مطالبی به صورت کشوری و استانی بیان کردیم.

بهرامی گفت: سال 1395 سال خوبی بود و هیئت‎های مختلفی وارد استان گلستان شدند و بستری که اتاق بازرگانی می‎تواند ایجاد کند این روادید است و باید زیرساخت‎های لازم را برای این مهم ایجاد کنیم.

وی افزود: 53 درصد صادرات را با کشور قزاقستان داشتیم و رئیس سازمان صنعت و معدن استان تاکید داشتند که روادید تجاری با 18 کشور به 20 کشور افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان به ایجاد هلدینگ‎های صادراتی در استان تاکید کرد و گفت: در رابطه با کشورهای حوزه سی.آی.اس قبل از تحریم و پس از تحریم به همین شکل عملکردیم و مشکلاتی برای ترانزیت پول داشتیم.

بهرامی تاکید کرد: ما به اتاق تواتر ایران معترض هستیم و دست‎هایی وجود دارد که اجازه نمی‎دهد سهم ارزش افزوده استان مرزی گلستان در صادرات به خود این استان برسد.

وی گفت: در استان گلستان کمتر از 0.5 درصد منابع استان که هدفمند هم نیست به صادرات اختصاص پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان به رفع موانع صادراتی اشاره کرد و گفت: باید منابعی برای صادرات برای تولید کنندگان ما در نظر گرفته شود.

بهرامی یادآور شد: در به انتقال تکنولوژی نیاز داریم و همه بسترهایی که می‎تواند اقتصاد استان را از این وضعیت خارج کند وجود دارد و انتظار ما این است که استانداری گلستان از واحدهای تولیدی همانند گذشته حمایت کند.

وی افزود: در سال 1396 امید داریم مسئولان حمایت بیشتری داشته باشند چرا که مردم اشتغال را از ما انتظار دارند و دولت باید زیرساخت‎های لازم را فراهم کند تا بتوانیم شغل ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه سهم بخش خصوصی در منطقه‎آزاد باید مشخص شود، متذکر شد: نباید بگذاریم اصل 44 در منطقه آزاد 20 سال دیگر اتفاق بیفتد.

بهرامی با بیان اینکه سال گذشته در بحث فرودگاهی جهش خوبی داشتیم، افزود: استان گلستان جذب سرمایه‎گذاری خوبی داشت و شرکت‎های چینی در استان گلستان کارخانه و منابع دارند.

وی بیان داشت: نیاز است که از فضای اقتصادی استان ما خوب استفاده شود و نباید تنها تصور شود که باید از سرمایه‎گذاران خارجی در توسعه اقتصاد استان استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان ادامه داد: در سال 1396 امید داریم با توجه به بسته‎ای که رئیس جمهور به مجلس ارسال می‎کنند سهم بخش خصوصی دیده شود و امید داریم امسال سال خوبی برای بخش خصوصی باشد.

بهرامی یادآور شد: امید داریم فضای انتخابات در مسیر تولید و اشتغال تاثیرگذار نباشد، مگر اینکه جامعه ما را به سمتی پیش ببرد.

طلوعیان، معاون صنعت، معدن و تجارت استان گلستان هم در این جلسه گفت: توانستیم در سال گذشته اعتبارات خوبی را برای واحدهای صنعتی جذب کنیم که آثار آن در سال‎های آینده مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز درصدد این هستیم که طرح‎های اقتصادی را به صورت جامع دنبال کنیم و پیش‎بینی ما این است که در هفته‎های آینده این طرح‎ها بیان شود.

وی بیان داشت: درخواست ما این است که افرادی که طرح‎های توسعه‎ای اقتصادی دارند نسبت به اخذ مجوزات خود اقدام کنند و افرادی که پروژه‎هایی را در دستور کار دارند به پشرفت فیزیکی 40 درصد برسانند تا بتوانیم در صورت ارائه اعتبارات از تسهیلات بانکی بهره‎مند شوند.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان