Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:15:07 GMT

حافظ قرآن خرمشهری دعوت حق را لبیک گفت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۹۱۵۵

حافظ قرآن خرمشهری دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر اظهار داشت: علیرضا غبیشاوی دانش آموز حافظ و نخبه قرآن کریم جان خود را از دست داد.

وی افزود: این دانش‌آموز نخبه قرآنی و حافظ قرآن در رودخانه‌ای در لالی غرق شد. این دانش‌آموز از نخبگان قرآنی شهرستان بوده که در سال گذشته در مرحله نخبگان قرآنی دانش‌آموزی حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحیان گفت: مرحوم علیرضا غبیشاوی جزء کاروان اعزامی به مرحله نخبگان مسابقات قرآن دانش آموزان خوزستان که پایان فروردین در آبادان برگزار شود، بود. این دانش‌آموز نخبه قرآنی در رشته حفظ ویژه (حفظ 5 جزء قرآن کریم) در این مسابقات شرکت کرده است اما خود حافظ 15جزء قرآن کریم بود.

وی عنوان کرد: مرحوم در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافت و دارای یک برادر بزرگتر (حافظ قرآن کریم) و یک خواهر کوچکتر (حافظ کل قرآن کریم) بوده است.

کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر گفت: پیکر مرحوم علیرضا غبیشاوی که در پایه هشتم تحصیل می کرد، عصر روز سه‌شنبه 15 فروردین‌ماه در خرمشهر به خاک سپرده شد.

صرفه جویی 3.2 میلیارد ریالی در آبفا خوزستان

همت تلاشگران تعمیرگاه مرکزی ستاد آبفا خوزستان بیش از 3 میلیارد ریال صرفه جویی مالی در سال 95 برای شرکت آبفا در پی داشته است.

معاون بهره برداری آبفا خوزستان اظهار داشت : با توجه به ارزش بالای خدمات فنی و نرخ بالای تعمیرات در کارگاه‌های سطح استان، با تلاش مجموعه کارکنان تعمیرگاه مرکزی علاوه بر صرفه جویی 3.2 میلیارد ریالی با ارائه راهکارهای کارشناسی از بروز آسیب‌های احتمالی نیز پیشگیری کرده است.

مهراب قنبری افزود: در این مدت بیش از 700 کیلووات تعمیرات انواع الکتروپمپ به منظور بازسازی و راه اندازی مجدد آنها انجام و 12 دستگاه الکتروموتور و بیش از 30 پمپ نیز تعمیر شده است.

وی در ادامه گفت: به منظور گندزدایی و تزریق پایدار کلر در سال گذشته 95 دستگاه کلرزنی در 21 شهر استان از جمله باغملک، میانرود، اروندکنار، لالی، رامشیر، امیدیه، بستان، شادگان، گتوند، مسجدسلیمان، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، مینوشهر، هفتگل، آغاجاری، هندیجان، سوسنگرد، سربندر، رامهرمز و چمران توسط تعمیرگاه مرکزی رفع نقص، تعمیر و نصب شده است.

معاون بهره برداری آبفا خوزستان در تشریح سایر خدمات انجام شده در تعمیرگاه مرکزی از تعمیر و بازسازی سیستم های گندزدایی و کلرزنی با اعزام 20 مورد اکیپ عملیاتی به میزان 3 هزار و 840 نفر ساعت خدمت، انجام خدمات مکانیکی و تعمییرات انواع الکتروپمپ های آب با 80 مورد اعزام اکیپ‌های عملیاتی به میزان 800 نفر ساعت، انجام بازدیدهای فنی و نظارت برانجام تعمیرات با 5 مورد اعزام کارشناس به عنوان بخشی از خدمات صورت گرفته در این واحد نام برد.

وی تعمیر و بازسازی یک دستگاه رگلاتور توسط پرسنل تعمیرگاه مرکزی و وارد مدار شدن آن در شهرستان سوسنگرد و شادگان با هزینه‌ای حدود 8 میلیون ریال و سرویس یک دستگاه رگلاتور شالوده آب و تعویض انژکتور کلرزنی شهرستان سوسنگرد و انجام تغییر در لوله کشی دو انژکتور سوسنگرد و آبرسانی بهتر به هم استانی‌های عزیز این شهرستان را به عنوان بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در طول سال جاری توسط تعمیرگاه مرکزی عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدامات حدود 100 میلیون ریال سوددهی برای این شهرستان‌ها به همراه داشته است.

قنبری همچنین نصب و راه اندازی 2 دستگاه کلرزنی جدید در سطح استان، طراحی جدید و رفع عیب از مدار تابلوهای نمره یک و تاسیسات سید حسن، تعمیر نصب و راه اندازی بیش از 4 دستگاه پمپ در تاسیسات امیدیه، طراحی، اجرا و راه اندازی سیستم کلرزنی در تاسیسات رامشیر، رفع عیب از تابلو برق‌های تاسیسات آب و ایستگاه فاضلاب شماره های 1 و 2 و 4 بستان، طراحی و نصب الکتروپمپ جهت سیستم کلرزنی در تاسیسات هندیجان، رفع عیب از تابلو ایستگاه فاضلاب سربندر و نصب دیزل ژنراتور قلعه تل را از دیگر کارهای انجام شده در این واحد برشمرد.

دام‌های امیدیه تحت پوشش بیمه دام قرار گرفتند

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: در سال گذشته تعداد 3 هزار و 753 راس دام و 250 فروند کندوی زنبور عسل در شهرستان امیدیه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند .

سید داوود علوی‌فرد افزود: موارد بیمه شده شامل 412 راس دام سنگین، 3 هزار و 341 راس دام سبک و 250 فروند کندوی زنبور عسل است.

وی هدف از بیمه را جبران خسارت وارده شده به دامداران و زنبورداران شهرستان در اثر عوامل محیطی عنوان کرد.

حضور 6 بانوی خوزستانی در اردوی تیم‌ملی فوتسال

نخستین اردوی تیم‌ملی در سال جدید از پانزدهم فروردین‌ماه در تهران آغاز شده است و بیستم ماه جاری به کار خود پایان می‌دهد.

شش خوزستانی به نام‌های فرشته خسروی، فاطمه و سحر پاپی، طاهره مهدی‌پور، سارا افرازی و راحله رفیعی‌زاده از خوزستان به اردوی تیم‌ملی فوتسال بانوان دعوت شدند.

22 بانوی فوتسالیست به این اردو دعوت شدند که تمرینات خود را زیر نظر فروزان سلیمانی، سرمربی خوزستانی تیم‌ملی انجام می‌دهند.

بازی خارج از خانه صنعت نفت آبادان

در قالب در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس در روز پنجشنبه 17 فروردین سال 1396 تیم‌های ذوب آهن اصفهان و صنعت نفت آبادان از ساعت 17:45 در ورزشگاه فولاد شهربه مصاف هم می‌روند.

در این بازی حسن اکرمی با کمک سعید علی نژادیان-امیر رضا آشور ماهانی وعلی بایداوری می‌کنند و ناظر بازی نیز هدایت ممبینی است.

برپایی نمایشگاه پیشگیری از خطرات انفجار مین و مهمات در شهرهای مرزی خوزستان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از برپایی نمایشگاه پیشگیری و آگاه‌سازی از خطرات انفجار مین و مهمات عمل نکرده در شهرهای مرزی خبر داد.

علی حسن‌زاده اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها به مناسبت 4 آوریل روز جهانی آگاهی از خطر مین و با هدف افزایش سطح آگاهی مردم برای پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده در 6 شهرستان مرزی شامل آبادان، خرمشهر، دشت‌آزادگان، هویزه، شادگان و شوش برگزار شد.

وی افزود: با توجه به این‌که طی هشت سال جنگ تحمیلی در مناطق جنگی مین‌های زیادی در زیر خاک کار گذاشته شده که بر اثر فرسایش خاک و باران جابجا می‌شوند و علی‌رغم پاکسازی مین‌های به جا مانده از دوران جنگ، هر ساله این مین‌ها سبب نقص عضو و یا از دست دادن جان تعدادی از مردم محلی در مناطق مرزی می‌شود، لزوم این آگاه‌سازی و آموزش‌ها بیشتر احساس می‌شود.

حسن‌زاده گفت: کارشناسان و مربیان آموزش دیده بهزیستی در سال 95 در شش شهرستان مرزی به دانش‌آموزان در سطح آموزش و پرورش، زنان خانه‌دار از طریق نهضت سوادآموزی، دامداران و کشاورزان، عشایر، کاروان‌های راهیان نور و نظامیان آموزش‌های پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین ارایه کردند.

وی با بیان این‌که این آموزش‌ها نسبت به سال گذشته رشد داشته است، افزود: سایر فعالیت‌های بهزیستی در این زمینه عبارت از تهیه انیمیشن و نماهنگ آموزشی ویژه جوانان و نوجوانان و مسافران مناطق مرزی و راهیان نور، انجام مسابقات ورزشی در روستاها و شهرهای مرزی، تهیه فیلم‌های مستند و برگزاری جشنواره بوده است.

توزیع بیش از 10 تن میوه نوروزی در بازار رامشیر

مدیرجهاد کشاورزی رامشیر گفت: در راستای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان بیش از 10 تن میوه نوروزی در این شهرستان بین شهروندان توزیع شد.

مصطفی هنرمندیان اظهار داشت: این میوه ها شامل 5 هزار 285کیلو سیب زرد وقرمز , 3 هزار و 306 کیلو پرتقال تامسون و یک هزار و 904 کیلو پرتقال والنسیا در بازار بین شهروندان رامشیری توزیع شده است.

توزیع افزون بر 50 هزار تن سبوس از طریق سامانه سبوس

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با اعلام این خبر گفت: مقدار 50 هزار و 490 تن سبوس با قیمت مصوب از طریق سامانه توزیع نهاده ها و با هدف کاهش هزینه های تولید و کمک به بهره برداران تخصیص داده شده است.

محمد مشکورزاده اظهار داشت: این میزان سبوس از طریق التحادیه دامداران استان و تشکل‌های شهرستانی و با نظارت جهادکشاورزی توزیع شده است.

وی افزود: با این روش توزیع، عاملین و تشکل‌های مربوطه با خرید از طریق این سامانه اقدام به توزیع عادلانه سبوس بین دامداران، کارخانجات خوراک دام و طیور و مرغداری‌های تخمگذار خواهند کرد و خرید و تحویل سبوس در این سامانه نیز قابل رهگیری است.

مشکورزاده تصریح کرد: از مهر ماه سال گذشته مقرر شده تا 50 درصد سبئس استحصالی، خارج از سامانه و با نرخ تعادلی توسط کارخانجات آرد بین عاملین و دامداران توزیع شود.

بازرسی از نازل‌های جایگاه‌های عرضه سوخت مایع

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: در راستای نظارت دقیق بر عملکرد نازل‌های سوخت جایگاه‌های عرضه در سطح شهرستان آبادان در روزهای آغازین سال نو، کارشناسان این اداره با مراجعه به جایگاه‌های عرضه فرآورده های نفتی تمامی نازل های عرضه سوخت مایع فعال را مورد ارزیابی و سنجش قرار دادند که در همین راستا تا کنون 102 نازل مربوط به 10 جایگاه در حوزه آبادان، اروند کنار و چوئبده از ابتدای سال در چندین نوبت مورد کنترل و سنجش قرار گرفته است.

رضا دهدشتی‌زاده افزود: در حال حاضر 102 نازل سوخت مایع (بنزین و نفت گاز) در 10 جایگاه در سطح شهرستان آبادان فعال است که صحت عملکرد این نازل‌ها به صورت دوره‌ای هر ساله در چهار نوبت توسط کارشناسان این اداره و آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده مورد بررسی قرارمی گیرد.

وی گفت: در صورت تایید صحت عملکرد نازل عرضه سوخت مایع، برچسب‌هایی با عنوان صحت عملکرد که قابل رویت برای عموم باشد روی دستگاه نصب‌می شود.

میزبانی فولاد خوزستان در لیگ برتر

در قالب در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس در روز جمعه 18 فروردین 1396 فولاد خوزستان و فولاد مبارکه سپاهاناز ساعت 19 در ورزشگاه غدیر اهواز با هم دیدار دارند.

اشکان خورشیدی با کمک جلیل شعرانی، مهدی هاشمی‌نسب و جواد رحیم زاده کار قضاوت بازی را انجام می‌دهند و محمدرضا فلاح نیز ناظر بازی است.

توزیع 19 تن مرغ منجمد در هندیجان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هندیحان گفت: بیش از 19 تن مرغ منجمد با قیمت کیلویی 58 هزار ریال بین شهروندان توزیع شد.

جمشید اسلامیان اظهار داشت: همچنین به منظور کاهش نرخ میوه بیش از 2 تن میوه نوروزی از جمله پرتغال والنسیا کیلویی 45 هزار ریال، پرتغال تامسون هر کیلو 20 هزار ریال و انواع سیب به قیمت کیلویی 30 هزار ریال در بازار هندیجان عرضه شد.

نام نویسی 172 نفر برای حضور در شوراها

فرماندار رامشیر گفت: در بخش مشراگه رامشیر 172 نفر برای رقابت در پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می‌شود، ثبت نام کرده‌اند.

سعید فیوضی اضافه کرد: از این افراد 2 نفر زن و 170 نفر دیگر مرد هستند و برای عضویت در شورای اسلامی شهر مشراگه در مجموع 17 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

بهبود وضعیت شبکه دفع و جمع آوری سیستم فاضلاب در شادگان

مدیر امور آبفا شادگان از بهبود وضعیت شبکه دفع جمع آوری سیستم فاضلاب در شادگان با کارهای عملیاتی اساسی صورت گرفته در سطح شهر خبر داد.

عبدالمحسن یوسفیانپور در حاشیه بازدید میدانی اعضای دفتر نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از وضعیت شبکه دفع جمع آوری سیستم فاضلاب در سطح شهر اظهار داشت: گرفتگی و پس زدگی منهول و خطوط فاضلاب در ایام بارندگی یکی از بزرگترین معضلات و دغدغه‌های شهروندان و مسئولین شهری است که با تلاش پرسنل این امور و تعامل ادارات ذی صلاح، ترمیم و بازسازی خطوط لوله‌های فرسوده فاضلاب در الویت کاری ساماندهی زیرساخت های شهری قرار گرفت.

وی تکمیل خط خروجی، ابنیه و مکانیکال تلمبه خانه شماره 6 و گذر آن از زیر رودخانه و وصل به خط تلمبه خانه شماره 7، احداث اتصالات خیابان 15 خرداد و اجرای ورودی تلمبه خانه شماره 10 منطقه عبودی و اجرای سروصل‌های آن به همراه واگذاری انشعابات مربوطه به طول 437 متر را به عنوان مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضع فاضلاب شهری عنوان کرد.

مدیر امور آبفا شادگان تکمیل توسعه شبکه فاضلاب 2 خیابان فرعی در منطقه عبودی بطول 500 متر و واگذاری 220 انشعاب فاضلاب در نقاط پراکنده با حدود 2000 متر لوله گذاری از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا اعلام کرد.

شکست نفت مسجدسلیمان مقابل فولاد یزد

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در بازی بیرون از خانه مقابل فولاد یزد تن به شکست داد.

در هفته سی‌ام لیگ دسته اول فوتبال کشور یک بازی بین تیم‌های فولاد یزد و نفت مسجدسلیمان برگزار شد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به‌سود تیم میزبان پایان یافت.

روح الله شریفی با کمک احد سلطانی و حمیدرضا افشون قضاوت این بازی را به‌عهده داشتند و یحیی بیگی از فولاد یزد در دقیقه 89 با کارت قرمز داور اخراج شد.

فولاد یزد با شکست دادن نفت مسجدسلیمان 27 امتیازی شد.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید محمد ظهیری

در آیینی معنوی مزار شهید محمد ظهیری، جوان ترین شهید مدافع حرم اهواز غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این آیین که با حضور جمعی از جوانان و نوجوانان اهوازی در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، مزار این شهید مدافع حرم اهوازی گلباران شد.

شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان در دهمین روز از بهمن ماه سال 1368 به عنوان سومین فرزند خانواده ظهیری در منطقه منبع آب کلانشهر اهواز به دنیا آمد و بعد از برادرانش مهدی و احمد دوباره شادی را برای خانه پدری به ارمغان آورد.

این تکاور دلیر اهوازی در مهرماه سال گذشته برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) عازم کشور سوریه شد و در روز جمعه اول آبان ماه سال 1394 هجری خورشیدی مصادف با تاسوعای حسینی سال 1437 هجری قمری در درگیری با نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از انتقال به خوزستان، در ظهر روز جمعه هشتم آبان ماه مطابق با 16 محرم با حضور علما و، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور بعد از نمازجمعه اهواز از مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این کلانشهر بر دستان نمازگزاران اهوازی تشییع شد.

پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید ظهیری به حرم حضرت علی بن مهزیاری اهوازی منتقل شد و در کنار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس و پایین مزار شهید محمدعلی چم‌حیدری و مزار طلبه شهید سید مرتضی شفیعی در منزلگاه ابدیش آرام گرفت.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک

 آئین اهدای سند مالکیت به روستاهای بنوار ناظر اندیمشک و دونه امیدیه به نمایندگی از ۷۵۶۰ سند مالکیت روستای استان خوزستان با حضور  حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس دادگستری کل خوزستان ، اصل فرماندار شهرستان اندیمشک ، امام جمعه شهرستان و تعدادی از مدیران محلی و استانی در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

بابایی رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۳۶۰ جلد سند مربوط به شهرک بنوار ناظر از توابع شهرستان اندیمشک صادر شده است، گفت: در این شهرک، اختلاف بین دستگاه‌های منابع طبیعی، اوقاف، آبخیزداری و بنیاد مسکن مانع صدور سند بود که پس از حدود نیم قرن  حل شد.

زمانی اصل فرماندار شهرستان اندیمشک نیز گفت: اسناد مالکیت در سال ۱۴۰۲ رشد قابل توجهی داشته است و روند صدور اسناد مالکیت طی چند سال اخیر با رشد بیش ۵۰ درصدی به همت همه مسؤلین و مردم صورت گرفته است.

در این آئین به طور نمادین سند مالکیت به تعدادی از اهالی محترم شهرک بنوار ناظر اندیمشک و روستای دونه امیدیه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • ثبت‌نام ۴۴۶۶ یزدی در طرح ۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز
  • عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است/ عملیات وعده صادق لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود