Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:04:24 GMT

حضور نمایندگان مجلس در حوزه تولید گلستان کمرنگ است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۹۳۸۷

حضور نمایندگان مجلس در حوزه تولید گلستان کمرنگ است

گرگان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: حضور نمایندگان مجلس گلستان در حوزه تولید استان کمرنگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان بهرامی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار نوروزی استاندار گلستان با فعالان اقتصادی استان، اظهار کرد: نمایندگان مجلس گلستان حضور کمرنگی در حوزه تولیدات استان دارند و نیاز است تا فعالیت بیشتری در این بخش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از برخی دستگاه‌های مرتبط با تولید گله مند هستیم که از برخی موارد ائین نامه‌ای برای اذیت کردن ما استفاده می‌کنند.

بهرامی بیان کرد: مساعدت و نگاه همه جانبه تمام قوا برای کمک به حوزه تولید و به خصوص بخش صادرات نیاز است و سال گذشته عملکرد خوبی در این بخش داشتیم.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ هیئت‌های مختلف تجاری به استان آمدند و شاهد رشد ۵۳ درصدی صادرات به قزاقستان بودیم.

وی ادامه داد: با سفیران و بازرگانان ۱۰ کشور ارتباطات خوبی برقرار کردیم و اکنون باید بنگاه‌های صادرات ایجاد کنیم.

قاچاق کالا موجب کاهش اشتغال می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه دغدغه فعالان اقتصادی، نگاه ویژه به چرخه تولید است، گفت: سود بانکی در حوزه تولید بین هفت تا ۱۵ درصد است و به طور مشخص بهره ۲۴ درصدی جوابگوی تولید نیست.

بهرامی بیان کرد: قاچاق کالا یکی از مشکلاتی است که موجب کاهش اشتغال می‌شود و باید از آن جلوگیری کرد تا این معضل اشتغال را تحت تاثیر خود قرار ندهد.

وی افزود: چند سالی است که در برقراری ارتباط با کشورهای CIS روند ثابتی را در پیش گرفته‌ایم و باید شاهد تغییر این روند باشیم.

بهرامی با انتقاد از اتاق تهاتر ایران گفت: گلستان به عنوان استان مرزی هیچ سودی در این بخش نمی‌برد و سهمی به تجار و بازرگانان ما نمی‌رسد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ترکمنستان دستور خرید ۵۰۰ میلیون دلاری از شرکت‌های ایرانی داده و امیدواریم با پیگیری مسئولان، استان گلستان سهمی از این بخش داشته باشد.

صادرات گلستان هدفمند نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه گلستان در تجارت ضعیف است، اظهار کرد: باید حجم صادرات استان را افزایش دهیم و از این ظرفیت استفاده کنیم، زیرا کمتر از ۰.۵ درصد منابع استان به صادرات اختصاص پیدا کرده که آن هم هدفمند نیست.

بهرامی افزود: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما رفع موانع صادراتی است که باید در دستور کار استان قرار بگیرد و اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد اتفاقات خوبی در گلستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: قرار مبادلات تجاری با پنج کشور را در دستور کار داریم و مذاکراتی با سفرای این کشوراها انجام داده‌ایم.

بهرامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت راه آهن هم می‌تواند پرواز بزرگی برای موفقیت در صادرات باشد، زیرا ترانزیت کالا از طریق راه آهن مزیت بسیار بزرگی است.

وی بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون و بندر خشک خواسته مردم استان است و همچنین سهم بخش خصوصی در میدان داری اینچه برون باید مشخص شود.

فعالیت شرکت‌های چینی در گلستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه گذارات آماده سرمایه گذاری در اینچه برون هستند که حتی برخی از انها به منابع حمایتی احتیاجی ندارند.

بهرامی افزود: گلستان در جذب سرمایه گذار خارجی عملکرد خوبی داشته و در حال حاضر تعدادی شرکت چینی در استان فعالیت دارند.

به گفته وی، چندین شرکت تولیدی فعال در استان گلستان هم از خارج کشور پشتیبانی می‌شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان