Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@09:22:26 GMT

رشته‌های کاردانش‌ متناسب با نیاز بازار کار

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۹۹۸۶

مدیر کل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش رشته‌های کا‌ردانش را متناسب با نیاز بازار کار خواند و گفت: در تلاشیم جهت توسعه و کیفیت‌‌بخشی آموزش‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.
صدای ایران- مصطفی آذرکیش‌ مدیر کل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تولید و اشتغال در آموزش و پرورش با تربیت نیروی انسانی کارآمد به ویژه در هنرستان‌های کشور محقق می‌شود، عنوان کرد: از زمانی که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، آموزش و پرورش این مسئله را در برنامه‌های خود قرار داده و آموزش همراه با تولید برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ظرفیت‌های حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر برای آموزش هنرآموزان‌ استفاده می‌شود و اکنون 153 رشته در شاخه کاردانش‌ برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: رشته‌ها متناسب با نیاز بازار کار طراحی شده و با مشارکت موسسات تولیدی، خدماتی و اجرایی کشور محقق می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، آذرکیش‌ با بیان اینکه بیش از 350 هزار هنرجو در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: با توسعه هر چه بیشتر این رشته‌ها می‌توان فرصت‌های شغلی ایجاد کرد و از مهاجرت‌های افراد به سایر شهرها برای بحث اشتغال جلوگیری کرد.
وی افزود: شاهد رشد هشت برابری هنرآموزان‌ در رشته‌های کاردانش‌ بودیم و پیش‌بینی اعتبارات برای تجهیز امکانات هنرستان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: تأمین اعتبارات برای هنرستان‌ها از طریق صندوق توسعه ملی و ۲ درصد از محل فروش گاز در نظر گرفته شده تا جهشی‌ جدی در کیفیت‌بخشی آموزشی در حوزه رشته‌های مهارتی داشته باشیم.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در نیمه اول مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

جزییات شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

۳) زمان ثبت نام آزمون در اردیبهشت سال آینده خواهد بود. زمان بندی دقیق ثبت نام در اطلاعیه های بعدی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در هفته آخر فروردین ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

۴) زمان دقیق برگزاری آزمون طی اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.

۵) دروس امتحانی مطابق با دروس آزمون کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرح جدول زیر است:

بیومکانیک ۱ و ۲ و ۳ الکتروتراپی ۱ و ۲ ارزشیابی و اندازهگیری
ارتز و پروتز تمرین درمانی ۱ و ۲ و ۳ زبان عمومی
فیزیوتراپی در بیماری های اعصاب و داخلی ۱ و ۲ (قلبی، ریوی، روماتیسمی و پوستی)

کد خبر 6056188

دیگر خبرها

  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود