Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:11:04 GMT

برتری پرسپولیس برابرشاگردان جلالی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۰۰۸۷

برتری پرسپولیس برابرشاگردان جلالی

پرسپولیس با برتری مقابل پیکان یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد.

به گزارش تابناک ورزشی در دومین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت 18:50 امروز(چهارشنبه)، پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر شاگردان برانکو خاتمه یافت. علی علیپور در دقیقه 55و مهدی طارمی در دقیقه 2+90 گل‌های این دیدار را به ثمر رساند تا پرسپولیس همچنان با 59 امتیاز صدرنشین باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاگردان برانکو در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید‌جلال حسینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی به میدان رفتند.

رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، سیاوش یزدانی، مهدی شیری، قاسمی، محمدصادق بارانی، امرحسین کریمی، سیامک نعمتی، سجاد آشوری، ابوالفضل ابراهیمی و گادوین منشا نیز بازیکنان پیکان در مقابل پرسپولیس بودند.

نیمه اول:

دقیقه 3: منشا با قدرت بدنی بالای خود از سمت چپ حرکت کرد و با ارسالی کوتاه، توپ را به همبازی‌هایش رساند، اما آنها نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند و توپ در آغوش بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 5: سروش رفیعی خطای اتفاق افتاده به سود سرخپوشان را به صورت زمینی از سمت چپ خط دفاعی پیکان روی دروازه ارسال کرد که ضربه مهدی طارمی در آستانه دروازه به امیرحسین صادقی برخورد کرد.

دقیقه 8: به دنبال ارسال سجاد آشوری از جناح راست خط دفاعی پرسپولیس، سیامک نعمتی با اثرگذاری یکی از بازیکنان پیکان روی تیر دوم صاحب یک موقعیت ایده‌آل شد که ضربه بی‌دقت نعمتی از روی دروازه بیرانوند به اوت رفت.

دقیقه 11: به دنبال ارسال بلند به محوطه جریمه پیکان، علیپور با اشتباه احمدی صاحب توپ شد اما دروازه‌بان پیمان به خوبی اشتباه خود را جبران و توپ را از مهاجم پرسپولیس گرفت.

دقیقه 18: شوت مهدی طارمی از پشت محوطه جریمه پیکان با اختلاف از کنار دروازه رحمان احمدی به بیرون رفت.

دقیقه 20: پرتاب اوت بلند آرمان قاسمی با اشتباه علیرضا بیرانوند همراه شد که توپ با برخورد به زمین به شکل خطرناک از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. البته به دلیل عدم برخورد توپ با هیچ کدام از بازیکنان دو تیم در صورت ورود توپ به دروازه نیز مورد قبول قرار نمی‌گرفت.

دقیقه 26: نفوذ وحید امیری از سمت چپ به محوطه جریمه پیکان با پاس رو به عقب عالی این بازیکن به مهدی طارمی رسید که ضربه این بازیکن در آستانه ورود به دروازه با تکل امیرحسین صادقی مواجه شود. مهاجم پرسپولیس در برگشت نیز به توپ ضربه زد که با برخورد به دست رحمان احمدی مجددا توسط صادقی با سینه دفع شد تا بهترین موقعیت‌های پرسپولیس تا این لحظه از بازی توسط طارمی از دست برود.

دقیقه 44: ارسال بازیکنان پیکان روی دروازه پرسپولیس مجددا با اشتباه بیرانوند در خروج از دروازه مواجه شد که این بار دروازه‌بان سرخپوشان خودش اشتباهش را جبران کرد.

نیمه دوم:

دقیقه 46: سانتر رو به جلوی صادق محرومی را رحمان احمدی پیش از رسیدن به علیپور در اختیار گرفت.

دقیقه 51 : سانتر محسن مسلمان در محوطه جریمه پیکان با ضربه سر علیپور از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56: حرکت در عرض علی علیپور پشت محوطه جریمه پیکان با شوت سرکش و زیبای این بازیکن همراه شد تا توپ در کنج دروازه رحمان احمدی قرار گیرد و پرسپولیس با یک گل از رقیب خود جلو بیفتد.

دقیقه 57: ضربه گادوین منشا از داخل محوطه جریمه پرسپولیس به بیرون رفت .

دقیقه 70 : سانتر رو به جلوی وحید امیری از داخل محوطه جریمه پیکان با قطع توپ توسط دروازه‌بان خودروسازان همراه شد که در برگشت کنترل سینه ناموفق علیپور باعث از دست رفتن موقعیت پرسپولیس شد.

دقیقه 73: ابوالفضل ابراهیمی از زمین خارج شد و علی حمودی جایگزین این بازیکن شد.

دقیقه 75: سانتر توپ بازیکنان پیکان در داخل محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه سر ضرب گادوین منشا همراه شد که این توپ از کنار دروازه بیرانوند به اوت رفت.

دقیقه 76: سروش رفیعی از بازی خارج شد و حسین ماهینی جایگزین این بازیکن شد .

دقیقه 77: ضدحمله بازیکنان پرسپولیس با پاس وحید امیری در داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که این بازیکن نیز توپ را برای کمال کامیابی‌نیا مهیا کرد اما ضربه نوک پای این بازیکن با برخورد به تیر دروازه به اوت رفت.

دقیقه 80: سیاوش یزدانی با خطا روی مهدی طارمی نخستین کارت زرد این دیدار را از مهدی سیدعلی، داور این دیدار دریافت کرد.

دقیقه 83: پاس صادق محرومی در پشت محوطه جریمه پیکان به مهدی طارمی رسید که حرکات پا به توپ این بازیکن در داخل محوطه جریمه پیکان توسط بازیکنان این تیم دفع شد.

دقیقه 84: سجاد آشوری از بازی خارج شدو فراز امامعلی به میدان رفت.

دقیقه 85: مهدی شیری از زمین خارج شد و امیر روستایی جایگزین این بازیکن شد.

دقیقه 89: محسن مسلمان جای خود را سامان نریمان جهان داد.

دقیقه 90: علی هلیپور از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 2+90: پاس عالی سامان نریمان جهان در پشت مدافعان پیکان به مهدی طارمی رسید که ضربه این بازیکن از بالای سر رحمان احمدی به گل دوم پرسپولیس تبدیل شد.

دقیقه 3+90: صادق بارانی پس از گلزنی مهدی بارانی به سمت این بازیکن حمله کرد و او را نقش بر زمین کرد که با کارت قرمز داور مواجه شد.

دقیقه 4+90: مهدی طارمی کارت زرد گرفت.

دقیقه 5+90: مهدی طارمی از زمین بازی خارج شد و احسان علوان‌زاده جایگزین این بازیکن شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است

فوتبال ایران سال‌های سال است که شعار مبارزه با فساد سر می‌دهد اما در عمل تنها برخی شعارها شنیده می‌شود و اثری از معرفی مصداق و فرد فاسد نیست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ طبیعی است که فساد در فوتبال بیش از هر فدراسیون دیگری رخنه کرده باشد، چراکه در آن پول زیادی وارد می‌شود و تعداد صفر قراردادهای منعقدشده در فوتبال تفاوت اساسی به رشته‌های ورزشی دیگر دارد. هر وقت رسانه، کارشناس یا افشاگری در فوتبال از فساد دم زده، مدیران فدراسیون‌ فوتبال در مقام دفاع، خواهان شواهد و مدارک شده‌اند و برای کشف آن هیچ زحمتی به خود راه نداده‌اند. 

کمیته های قضایی متعدد فوتبال از انضباطی گرفته تا کمیته اخلاق، به خصوص همین کمیته اخلاق، بدون ذکر نام و حتی گاهی اوقات بدون اعلام حکم صادره، به صورت پنهانی و در خفا برخی را محروم و گروهی را تبرئه می‌کنند.

بیشتر آنهایی که بدون اطلاع‌رسانی محروم می‌شوند هم با اعتراض به کمیته استیناف، حکم رد یا عفو می‌گیرند و در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد.

به طور مثال؛ در یک مورد عجیب بازیکنی در باشگاه دولتی فولاد خوزستان؛ هفت فصل است که در لیست حضور دارد اما فقط ۱۶ دقیقه بازی رسمی کرده که از همین مقدار ناچیز هم تنها یک دقیقه در لیگ برتر بوده است!!

برخی سایت‌ها با انتشار این مطلب پرسیده‌اند؛ راز بقای این بازیکن ۳۱ساله و گمنام در فوتبال چیست؟ پاسخ البته روشن است...

آیا اگر این تیم، خصوصی بود، مدیرعامل آن جرات داشت یک بازیکن آماتور فوتبال را بدون صلاحیت و کاربرد، هفت سال نگه دارد و قراردادش را تمدید نماید؟! این نا بازیکن ، فامیل و وابسته چه مقام و منصبی است که کسی جرات ندارد کنارش بگذارد؟ این چه ورزشکاری است که طی اینهمه سال نتوانسته حداقل کمی سطح فنی‌اش را در تمرینات بالا بکشد و برای دقایقی هم که شده، به زمین برود تا چنین آبروریزی رخ نداد!

چنین ورزشکار بی‌استعدادی، چگونه جای استعدادهای ناب فوتبال جنوب را اشغال کرده و تا کی می‌خواهد یک سهمیه بزرگسال را بسوزاند؟

پشت او کیست که هر مربی و مدیرعاملی می‌آید نمی‌تواند تکانش بدهد و همه مجبورند تحملش کنند؟ او کیست که با تغییر دولت ها و مدیران استانی و کشوری، محکم سرجایش هست؟ او تا حالا چقدر پول بابت قراردادهایش از این تیم متصل به بودجه دولتی گرفته است؟ 

بگذارید اسمش را بدون تعارف بگوییم؛ نام او ابراهیم سلجوقی است و از سال 1395 و در دوره مربیگری سیروس پورموسوی مربی کنونی استقلال خوزستان، به فولاد پیوست.

بازیکنی ۳۱ ساله که هفت فصل متوالی در لیست باشگاه خوزستانی بوده، اما آمار بازی بسیار بسیار کمی دارد و نگه‌داشتن او اصلا طبیعی نیست. جرات می‌خواهد که چنین مورد واضحی را جلوی چشم انبوه رسانه‌ها مرتکب شوند و فکر کنند کسی نمی‌بیند.

در سایت باشگاه فولاد خوزستان، آمار بازی این بازیکن ۱۶ دقیقه عنوان شده و در لیگ برتر فصل 1400-1399 یک دقیقه و در جام حذفی فصل 01-1400 به مدت ۱۵ دقیقه برای این بازیکن آمار بازی به ثبت رسیده است. او دو سال است بازی رسمی نکرده اما هنوز هست!

در حالی که سایت باشگاه فولاد پست این بازیکن را مهاجم عنوان کرده، ولی وی در یکی از مصاحبه‌هایش پست خود را مدافع اعلام کرده است. جالب است که مصاحبه هم کرده و چنین اعتماد به نفسی هم داشته!

این موارد در حالی رخ می‌دهد که در فصول گذشته بارها دیده شده که بازیکنان بزرگ فولاد به دلیل پُر بودن لیست و جایگزینی بازیکنان جدید با قلم قرمز مربیان این تیم روبه‌رو شدند، اما در مورد سلجوقی اوضاع متفاوت است.

باید گفت مشکل امروز فوتبال ایران همین جزئیات و ناعدالتی در سطوح باشگاهی و آکادمی ها است که فساد در آن فراگیر شده و هر فردی با پول و رابطه می‌تواند فرزند خود را به درجات بالاتر برساند و او را آنجا حفظ کند، بدون آنکه حق او باشد. 

عمر حرفه‌ای در رشته فوتبال همین یک دهه است و بازیکنی نظیر سلجوقی، که معلوم نیست در تمرینات حاضر می‌شده یا خیر؟ حالا به سال‌های پایانی گشت و گذار خود در فوتبال نزدیک شده و اگر رضایت بدهد، نوبت به بقیه سفارشی‌ها برسد.

 

دیگر خبرها

  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • برتری رم در یک دیدار عجیب / دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • برتری رم در یک دیدار عجیب/ دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!
  • تساوی مس و پیکان در ۹۰ دقیقه/ انتخاب پیروز بازی در وقت های اضافه
  • طارمی خوش به حالش شد! | ستاره ایرانی زیر نظر استاد احیا
  • شگفتی بزرگ؛ الهلال حذف شد | فینال آسیا و رویای ستاره پنجم بر باد رفت
  • بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است