Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه و نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: قطار حومه ای تهران- گرمسار یکی از مهمترین و استراتژیک ترین پروژه های توسعه ای راههای مواصلاتی شرق محسوب می شود که با هدف کاهش ترافیک جاده ها، اتصال شهرهای اقماری به پایتخت و سهولت تردد جمعیت ساکن شهرهای اقماری به تهران بزرگ، کاهش آلاینده های زیست محیطی و ایجاد سامانه حمل و نقل سریع ارزان و ایمن طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با تاکید بر نقش مهم و انکارناپذیر ارتباطات جاده ای بعنوان یک امر زیربنایی در فراهم نمودن بستر توسعه پایدار، افتتاح پروژه مذکور را نوید بخش افزایش سرعت و رشد توسعه منطقه گرمسار دانست و یادآور شد: منطقه گرمسار بعنوان یک حوزه کمکی و امدادی در جوار پایتخت می تواند در بسیاری از مواقع بحرانی و خاص، محسوب شود و با افتتاح این خط مترو، گرمسار می‌تواند به شهری معین برای سرریز جمعیت پایتخت تبدیل شود.
کاتب در ادامه افزود: منطقه گرمسار بعنوان یک نقطه استراتژیک از منظر موقعیت جغرافیایی و همجواری با چندین استان مهم ، مطرح است ؛ به همین سبب می بایست توسعه زیرساخت ها در این منطقه را بعنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نگریست نه یک هزینه عمرانی.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شوای اسلامی همچنین با اشاره به وجود مراکز علمی و دانشگاه های متعدد و کارخانجات و صنایع گوناگون در این منطقه، یکی از اهداف مهم این طرح را ایجاد تسهیل رفت و آمد برای دانشجویان و اساتید و متخصصان و کارگران دانست.
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در ادامه اظهار داشت: طول مسیر خط آهن پروژه راه آهن حومه ای تهران- ورامین- پیشوا- گرمسار ، 114 کیلومتر به صورت دو خطه و با سرعت 160 کیلومتر در ساعت می باشد و برای این مسیر 6 ایستگاه پیش بینی شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با افتتاح این خط ریلی، مسافت گرمسار به تهران به کمتر از 45 دقیقه کاهش‌یافته و سرعت جابه جایی مسافران به شهر تهران افزایش خواهد یافت.
کاتب همچنین در خصوص اعتبار هزینه شده برای پروژه مذکور بیان داشت: از آغاز این پروژه در سال 89 تا تکمیل و افتتاح آن، بالغ بر سیصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و تمامی بخش های طراحی، زیرساختی، عمرانی و فنی این پروژه به دست توانمند متخصصان داخلی و دانش فنی ایرانی انجام شده است.
عضو هیات رئیسه با اشاره به اینکه این خط ریلی به شبکه متروی تهران متصل می‌شود عنوان کرد: انتهای این خط ریلی، ایستگاه جوانمرد قصاب متروی تهران بوده و مسافران ازآن‌پس نیز می‌توانند با متروی شهری تهران به مقصد دلخواه خود در پایتخت سفر کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس یادآور شد: پیش بینی های انجام شده مبنی بر این است که با راه اندازی پروژه مذکور حداقل 50% حجم مسافران بین جاده ای در آغاز، از این سامانه حمل و نقلی استفاده نمایند و امید است در آینده به تدریج این میزان افزایش قابل توجهی پیدا کند؛ به همین جهت، زمان بندی های انجام شده در ابتدای حرکت قطارها در ساعت های پیک صبح از گرمسار به تهران و در ساعت های پیک عصر هم از تهران به گرمسار به صورت بیست دقیقه یکبار و در سایر ساعات روز نیز هر یک ساعت از هر دو طرف حرکت می کند.
سیام**3061**1449**تنظیم کننده: میترا بلندقامتی*انتشاردهنده: امیر کاردان راد

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج