Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در آئین افتتاح این آزمایشگاه، گفت: یکی از محورهای ساحت شش گانه سند تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت در بخش علم و فناوری است که در دولت تدبیر و امید به این مهم توجه ویژه ای شده است.
خسرو ساکی اظهار کرد: با حمایت دولت و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اقدامات زیر ساختی مناسبی برای هدایت و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان به سوی پژوهش در عرصه علوم نوین از جمله نانو ، سلول های بنیادین صورت گرفته است به گونه ای که زمینه پویایی علمی - پژوهشی در مدارس به ویژه در بین دانش آموزان البرزی را بوجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کسب رتبه های برتر دانش آموزان البرزی در جشنواره های علمی - پژوهشی در حوزه فناوری سلول های بنیادین در سطوح جهانی و کشوری خاطر نشان شد: از سال 92 تا امروز دانش آموزان این استان موفق به کسب 57 مدال طلا، برنز و نقره در المپیادهای کشوری و برون مرزی شدند و 13 مدال برتر علمی را نیز در رشته های مختلف از جمله ریاضی ، زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی و رایانه به خود اختصاص دادند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: 237 نفر نیز در المپیاد علمی سال تحصیلی 96-95 در مرحله اول کشوری پذیرفته شدند که تعداد زیادی از آنان در بخش سلول های بنیادین است.
ساکی گفت: 16 نفر از دانش آموزان البرز در حال گذراندن دوره های تخصصی برای موفقیت در مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی هستند.
وی به اقدامات انجام شده برای فعال کردن نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادین و پزشکی بازشناختی در این استان با مشارکت ویژه معاونت حوزه فناوری ریاست جمهوری و استانداری البرز پرداخت و یاد آور شد:
وی تصریح کرد: برای گسترش علم در کشور در دولت تدبیر و امید گام های بلندی برداشته شده است که این روند در آماده سازی اولین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادین کشور در البرز با اعتبار اولیه به مبلغ 2 میلیارد ریال و در مرحله دوم 3 میلیارد و 500 میلیون برای تجهیز و سکوبندی آزمایشگاه اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا البرز بعنوان دبیرخانه کشوری سلول های بنیادین در کشور برگزیده شده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم با همت دانش آموزان ایران اسلامی زمینه پاسخگویی به یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه علمی کشور و اقتصاد مقاومتی در آینده ای نزدیک فراهم آید.
در این آئین دانش آموزان عضو انجمن علمی - پژوهشی پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج گزارشی از کسب رتبه های علمی دانش آموزان البرزی در جشنواره های علمی و خوارزمی ارائه و انتظارات خود از مسئولان کشوری و استانی در حمایت از پژوهش علمی دانش آموزی را بیان کردند.
در این آئین علی صدیقی راد از معلمان هنرمند البرز نیز در وصف توانمندی ها و جایگاه استان البرز در ایران اسلامی یک قطعه موسیقی اجرا کرد.
البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

شهروز همتی با بیان اینکه در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند،بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت است.
وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه ها براساس نیازسنجی ها ارائه می شود و پیش بینی می شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.
نقش مهم شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی در ارائه خدمات
در ادامه این رویداد،پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره نقش شرکت های دانش بنیان حاضر در این کنگره در افزایش سطح علمی مخاطبان وشرکت های مخاطب کنگره گفت: این شرکت ها با آوردن فناوری های جدیدووابسته به هوش مصنوعی، تشخیص هارادر آزمایشگاه به روز، دقیق و سریع تر می کنندزیراهرچه دستگاه ها دقیق تر عمل کنند می توانند در تشخیص بهتر موثر باشند.
وی افزود: نقش شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی و تولید کیت های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.
زرنانی اضافه کرد:دراین صورت می توان نتیجه گرفت که شرکت های تولیدی کیت های دانش بنیان به طورغیرمستقیم باسلامت بیماردرارتباط هستند.
وی درباره اینکه با وجود بیش از  ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت به چه صورت است افزود: آزمایشگاه ها مهم ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری های بالینی به شمار می آیند. پزشک با توجه به علایم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه ها می توانند این موارد را برطرف کنند.
زرنانی اظهار کرد: آزمایشگاه هادرنظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در تمام سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه ها کمک کننده هستند.
وی درپایان گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب لذا آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.
فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور
همچنین، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درحاشیه این کنگره گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسایل روز آزمایشگاهی و پیشرفت های تکنولوژی صورت گرفته، نیازهای روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با تکنولوژی و مسایل جدید آزمایشگاه ها آشنا کنیم.
وی افزود: پنل های کنگره به صورتی است که در تعدادی از آنان به نقش وجایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته می شود بسیاری از برنامه های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه های علمی صورت می گیرد و همکاران با داده های این آزمایشگاه ها در مراکز درمانی تیم مراقبت را هدایت می کنند لذا برگزاری اینگونه کنگره ها اهمیت بالایی دارد.
حمزه لو با این بیان که در سطح کشور ۶۰۰۰ آزمایشگاه داریم که ۴۰هزار نفر در آنان فعالیت دارند، ادامه داد: موضوع روز آزمایشگاه فناوری های دنیاست بحث آزمایشگاه بر روی یک تراشه، پرداختن به موضوعات ژنتیکی وترکیب موارد با هوش مصنوعی از جمله موارد مهم است که در پنل ها سعی شده به این موضوعات پرداخته شود
وی بر اهمیت نقش آزمایشگاه ها تاکید و اظهار کرد: موضوعات هوش مصنوعی درتشخیص زودهنگام یک بیماری و پیش گویی کردن برخی بیماری ها دستاورد خوبی است که امیدواریم بتوانیم در کشورمان در این زمینه پیش رو باشیم.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد