Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@23:32:11 GMT

درگذشت افضل وثوقی مترجم پیشکسوت زبان فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۱۰۵۳

درگذشت افضل وثوقی مترجم پیشکسوت زبان فرانسه

فرهنگ>ادبیات - همشهری‌آنلاین:
دکتر افضل وثوقی استاد زبان فرانسه دانشگاه فردوسی مشهد که در کارنامه کاری خود آثار ادبی خوبی را برگردان فارسی کرده است، روز سه شنبه ۱۵ فروردین در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

روابط عمومی انتشارات سمت، که برخی از آثار دکتر وثوقی را انتشار عمومی داده ، ضمن اعلام این خبر نوشت :دکتر وثوقی از اساتید دانشگاهی کشور در زمینه زبان فرانسه، روز سه‌شنبه(15 فروردین) دارفانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضل وثوقی سال 1314 خورشیدی در شهرستان سقز زاده شد. او تحصیلات کارشناسی خود را در رشته زبان فرانسه در دانشگاه تبریز گذراند و تحصیلات عالیه را تا دکتری در دانشگاه هفت پاریس(ژوسیو) ادامه داد. تدریس زبان‌های فرانسه و انگلیسی در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های خراسان و عضویت در گروه برنامه‌ریزی دروس علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، از جمله فعالیت‌های علمی او به ‌شمار می‌رود.

افضل وثوقی در طول سالیان زندگی خود بیش از ده‌ها کتاب و مقاله تألیف و ترجمه کرد که در این میان، کتاب‌های تاریخ ادبیات فرانسه(قرن هفدهم)، تاریخ ادبیات فرانسه(قرن هجدهم) و تاریخ ادبیات فرانسه(قرن نوزدهم) به‌عنوان اثر ترجمه و کتاب‌های خواندن و ترجمه متون اسلامی و خواندن و ترجمه متون مطبوعاتی، به قلم او در سازمان انتشاراتی سمت منتشر شده است.

مراسم تشییع پیکر این استاد بازنشسته دانشگاه فردوسی مشهد، پنجشنبه 17 فروردین‌ از محل این دانشگاه آغاز می‌شود.

همشهری‌آنلاین درگذشت این استاد پیشکسوت را به جامعه فرهنگ و قلم تسلیت گفته و برای ایشان آمرزش الهی را طالب است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ در ادامه جنبش‌های ضدصهیونیستی دانشجویان، امروز دانشگاه سوربن پاریس هم به پا خاست. دانشجویان با تعطیلی کلاس‌های درس در مقابل دانشگاه تجمع کردند. اسرائیل قاتل و مکرون همدست اسرائیل، از جمله شعارهای دانشجویان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس