Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@21:48:32 GMT

خصلت هاي ثابت زن و شوهرهاي ناراضي

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۱۵۷۰

خبرگزاري آريا -
تقريبا هيچ فردي را روي کره خاکي پيدا نمي کنيد که با هدف جدا شدن، ازدواج کند. همه ازدواج مي کنند تا وارد مرحله تازه اي از زندگي بشوند و تجربيات جديدي داشته باشند. خيلي از انسان ها با عشق و علاقه ازدواج مي کنند. اما متاسفانه، در قرن جديد شاهد طلاق هاي بيشماري هستيم که به نظر بي دليل و بي خود صورت گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زن و شوهر پس از ازدواج با مشکلات و اختلاف هاي متعددي روبه رو مي شوند و وظيفه آنها برطرف کردن يا دست کم کمرنگ کردن اين مشکلات است نه فرار از آنها! به طور مثال، يکي از بحث هاي زن و شوهرها سر تميز کردن خانه است. خانم خانه عادت دارد هنگام آشپزي همه آشپزخانه را به هم ريخته و ظرف ها را کثيف کند و پس از اتمام کار، آنها را جمع و تميز کند. اما مرد خانه از اين مساله به شدت عصبي مي شود و انتظار دارد در لحظه همه چيز مرتب شود و ظرف ها روي هم انبار نشوند. اينجا بايد يکي از دو طرف کوتاه بيايد.

اين افراد پس از جدايي هميشه نگران اين هستند که آيا مي توانند به غريزه خود اعتماد کنند؟ اين نگراني را دارند نکند همسر بعدي او نيز همين عادت ها را داشته باشد. مسلما هيچ فردي گوي بلورين براي پيشگويي ندارد اما برخي عادت ها و خصلت ها ميان زن و شوهرها رواج بيشتري دارند. براي اينکه بدانيد هنگام مواجهه با اين خصلت ها چه بايد بکنيد، مطلب زير را مطالعه کنيد.

4 سوار آخر الزمان
دکتر جان گاتمن، رئيس «آزمايشگاه عشق» دانشگاه سياتل و موسس موسسه گاتمن ده ها سال است روي هزاران زوج تحقيق مي کند. اين بررسي ها نشان داده اند، ميان بيشتر زوج ها مسايل ساده اي همچون نگاه هاي معني دار يا شانه بالا انداختن مشترک است. دکتر گاتمن با اين بارِ تجربه مي تواند تا 94 درصد به درستي تشخيص دهد آيا مشکلات زن و شوهر قابل حل هستند يا خير. او در ميان همه خصلت هاي ناراحت کنند، 4 ويژگي را مشخص کرده است که منجر به جدايي دونفر مي شوند. به همين دليل، دکتر گاتمن آنها را «4 سوار آخر الزمان» نامگذاري کرده است (مربوط به اعتقاد مسيحي ها است). اين خصلت ها شامل: عيب جويي، تحقير، جبهه گرفتن و حرف نزدن هستند.

عيب جويي يعني مورد انتقاد قرار دادن شخصيت و رفتارهاي همسر خود، همچون: «تو هيچ وقت در شستن ظرف ها به من کمک نمي کني.» يا «چرا هميشه دير مي آيي؟».

تحقير کردن که از نامش پيدا است. يعني شخصيت طرف مقابل را خورد کردن. مثلا گفتن اين جمله: «تو احمق تر اين هستي که اين جمله را بفهمي.»

جبهه گرفتن يعني اينکه هميشه در مقابل همه اعتراض هاي همسر خود حالت حق به جانب و دفاعي به خود بگيريد و به هيچ وجه زير بار اشتباهات خود نرويد. مثلا: «شايد من هميشه دير بيايم اما تو هم الکي عصبي هستي و سختگيري مي کني».

حرف نزدن يعني اينکه يکي از دو طرف هميشه ساکت باشد و مسايل مختلف را براي همسر خود تعريف نکند.

شايد برخي از مواقع هر کدام از ما اين کارها را انجام دهيم. مشکل اين نيست. مشکل زماني پيش مي آيد که اين کارها به طور مرتب تکرار شوند. براي جلوگيري از پيشامد اين نوع اتفاق ها بايد با اين خصلت ها زشت و ناپسند مقابله کنيد و اگر به طور مثال، هنگامي که همسرتان گفت «ديگر در شستن ظرف ها به من کمک نمي کني»، لازم نيست سريع جبهه بگيريد و بگوييد: «تو هم در انجام فلان کار به من کمک نمي کني»! فقط گوش کنيد ببينيد همسرتان چه مي گويد و خواسته او را درک کنيد. به جاي اظهارنظرهاي منفي و عصبي سعي کنيد واژه هاي مثبت و خوب در خانه به کار بگيريد.

بر اساس آمار دکتر گاتمن، 86 درصد از زن و شوهرهايي که در ترک اين خصلت هاي ناپسند تلاش کرده اند، شاهد بهبود چشمگيري نيز در روابط خود بوده اند.

رفتارهاي زشت بس است ... کارهاي خوب را امتحان کنيد
در حاليکه بيشتر زوج ها روي تعاملات منفي تمرکز مي کنند تا به رابطه خود پايان ببخشند، دکتر گاتمن مي گويد تعاملا مثبت هم بسيار مهم هستند، به آنها توجه کنيد. به گفته دکتر گاتمن، نسبت تعاملات مثبت به منفي در مکالمات عادي 20 به يک است و در بحث و مجادله به نسبت 5 به يک مي رسد.

در تحقيقات مشخص شده است 67 درصد از زوج هاي خوشبخت گفته اند همسران آنها اغلب کاري مي کنند که آنها حس خوبي به خودشان داشته باشند. اين در حالي است که 27 درصد زوج هاي ناراضي نيز همين ادعا را دارند.

اينکه زوج ها تصور کنند همسران آنها مي دانند که او از نظر شما زيبا، موفق، جالب، باهوش و ... است يا اينکه تصور کنيد همسر شما مي داند که بابت زحمت هايي که در خانه مي کشد قدردان او هستيد، کافي نيست. هر دو طرف بايد تحسين و قدرداني هاي خود را به زبان بياورند و هر چند وقت يکبار تکرار کنند.

خيانت، مهم ترين دليل جدايي نيست
آيا فکر مي کنيد اصلي ترين دليل جدايي زن و شوهرها خيانت است؟ برعکس: ويليام دوهرتي، استاد دانش اجتماعي خانواده در دانشگاه مينه‌سوتا و مدير اجرايي پروژه «زوج ها در آستانه فروپاشي» در تحقيقات خود ثابت کرده است دليل اصلي طلاق مسايلي که بيشتر مردم انتظار دارند - خيانت و خشونت خانگي - نيست. بلکه دليل «نرم»ي همچون «دور شدن احساسي از يکديگر» دارد.

دکتر دوهرتي اعتقاد دارد دلايل نرم جدايي وقتي پيش مي آيند که دو طرف ديگر احساس و عشقي به يکديگر ندارند. هنگامي که يکي از دو طرف به همسر خود خيانت مي کند، شايد هنوز به همسر خود علاقه داشته باشد و بخواهد راه حلي پيدا کند تا زندگي اش ادامه پيدا کند. اما پس از اين اتفاق خوش بيني از بين مي رود و همسر با بدبيني به زندگي ادامه مي دهد.

نتيجه؟ تصور نکنيد چون ديگر دو طرف مدام با هم نمي جنگند و به هم حسادت نمي کنند همه چيز خوب است. همه زوج ها بايد روي بخش «نرم» روابط خود کار و آن را اصلاح کنند. مثلا مي توانيد در انجام برخي از فعاليت ها با هم همکاري کنيد. يا با هم برنامه ريزي و در کلاس واحدي ثبت نام کنيد. دليل آن نيز اين است که هر اتفاق تازه اي در زندگي مي تواند نقش دوپامين را داشته باشد: هورموني که بدن هنگام عاشق شدن از خود ترشح مي کند.

در تحقيقات دانشگاه نيويورک، از زوج ها خواسته شد تا تفريح و وقت گذارني مشترکي همچون صرف شام در رستوران يا سينما رفتن براي خود پيدا کنند و 90 دقيقه در هفته را تنها با هم خوش بگذرانند. از تعدادي ديگر از زوج ها هم خواسته شد تا 90 دقيقه در هفته با هم کارهاي عجيب انجام دهند. پس از 10 هفته، رضايت زوج ها مورد بررسي قرار گرفت. آن دسته که قرارها يا کارهاي عجيب با يکديگر داشتند بسيار شادتر و راضي تر از گروهي بودند که کارهاي نرمال مثل سينما رفتن انجام داده بودند.

هدف از اين همه حرف اين بود که عاشق ماندن به هيچ وجه پيچيده و سخت نيست. فقط کافي است بخواهيد و عاشق بمانيد.
منبع:برترين ها

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی هزار و ۳۴۴ میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد خروج ۶۵۰ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.

او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت هر پنج روز شاهد ورود نقدینگی بودند به طوری که شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۸۴، ۵۳، ۱۸۶، ۴۱۹ و ۶۰۲ میلیارد تومان نقدینگی به این صندوق‌ها تزریق شد.

گفتنی است، صندوق‌های با درآمد ثابت هفته کاری قبل‌تر  چهار روز یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۴۱۳، ۶۲۰، ۳۷۱ و ۵۱۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی را شاهد بودند و در یک روز کاری یعنی شنبه هزار و ۶۷ میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد.

طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های با درآمد ثابت موظف هستند که حداقل ۷۵ درصد از دارایی خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.  

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • سِمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی
  • جلسه ویژه برای ستاره ناراضی رئال: بمانم یا بروم
  • پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال (عکس)
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • فیلم| شرمندگی عقاب ماده در مقابل همسر پس از گم‌شدن جوجه‌شان
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • واکنش تلویحی برادر همسر رهبر انقلاب به قانون حجاب