Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاریجانی در جلسه غیرعلنی دو ساعته خواستار شد

مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی دیروز به مدت دو ساعت جلسه غیرعلنی داشت و در این جلسه پس از بررسی مشکلات کشور لاریجانی از کمیسیون‌های تخصصی خواست برای حل این مشکلات فعال شوند.

علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز گفت: مجلس از ساعت 8 صبح راجع به موضوعات مهم کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و چالش‌های موجود و عزمی که باید در کشور برای حل آنها به وجود آید، جلسه غیرعلنی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این خصوص همفکری‌هایی با نمایندگان در این جلسه انجام شد و اینکه کمیسیون‌های مختلف پیرامون موضوعات اساسی کشور در زمینه‌های اقتصادی تمرکز داشته باشند که تأخیر دو ساعته در برگزاری جلسه علنی مجلس به این خاطر بود.
محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز مجلس، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی مجلس با برشمردن مشکلات فراروی کشور در حوزه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به نمایندگان توصیه کرد تا در قالب کمیسیون‌های تخصصی برای حل این مشکلات با دولت تعامل داشته باشند.
وی افزود: لاریجانی ضمن اشاره به مشکلات کشور در حوزه نظام بانکی مشکلاتی در حوزه کشاورزی و آب و همچنین مشکلات اقتصادی کشور به نمایندگان توصیه کرد تا این موضوعات را در قالب کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند و پیگیری‌های لازم را برای حل آنها داشته باشند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ اظهار داشت: رئیس مجلس عنوان کرد که نمایندگان برای حل مشکلات مذکور با دو قوه دیگر تعامل و همکاری داشته باشند و اگر نیازی است تا طرحی در راستای حل این مشکلات تهیه شود نسبت به تهیه و تدوین آن اقدام کنند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز با اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز مجلس، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی مجلس عنوان کرد که تغییر رویه‌ای در برگزاری جلسات علنی و نوع جلسات ایجاد شود و مجلس جلساتی نیز با برخی مسئولین دولتی داشته باشد.
وی افزود: لاریجانی همچنین گفت که کمیسیون‌های تخصصی مجلس فعال‌تر شوند تا مسائل و مشکلات کشور تا حد توان هم مرتفع شود.
نماینده شاهین‌شهر اظهار داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن مشکلات موجود در کشور در حوزه‌های مختلف این مشکلات و مسائل را در قالب 22 محور بیان و تشریح کرد که از جمله آن می‌توان به مشکلات بانکی، مشکلات حوزه فضای مجازی، بحث آمایش سرزمین، پتانسیل‌های موجود در استان‌ها و ... اشاره کرد.
حاجی‌دلیگانی، خاطرنشان کرد: پس از رئیس مجلس تعدادی از نمایندگان نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مسائل مطروحه بیان کردند که سخنرانی نمایندگان همچنان ادامه دارد.
تغییر در نحوه برگزاری جلسات علنی
بهروز نعمتی نماینده تهران نیز در این زمینه گفت:  موضوعات و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور که احصاء شده بود در این جلسه به بحث گذاشته شد و عنوان شد که به ویژه برای حل مشکلات اقتصادی باید همه قوا با هم همکاری کنند.
نعمتی بحث و بررسی در مورد وضعیت اقتصادی کشور را بخشی از موضوع جلسه غیرعلنی دیروز مجلس خواند و با اشاره به اینکه نمایندگان معتقد بودند که بیشتر مشکلات کشور به صورت شعاری پرداخته شده است، گفت: امروز بر روی جدی بودن بحران آب در کشور تأکید شد و نمایندگان تصریح کردند که هر چند که هر کدام از استان‌ها ممکن است راهکارهای خاص خود را داشته باشند اما باید این موضوع را در کل کشور حل کرد. وی با ذکر این نکته که نمایندگان مجلس به فقدان وضع روشن صندوق‌های بازنشستگی که عمدتاً نیز بدهکار هستند اشاره داشتند،‌ خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی 120 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تفاوت 5 درصدی ساکنین روستاهای ایران با میانگین ساکنین روستاها در دنیا را موضوع دیگر بحث جلسه غیرعلنی امروز مجلس خواند و با تصریح بر اینکه نمایندگان علت اصلی آن را مسائل معیشتی روستاییان از جمله اشتغال برشمردند در ادامه، گفت: موضوع دیوان‌سالاری در کشور نیز در جلسه غیرعلنی مجلس به بحث گذاشته شد و نمایندگان با یادآوری اینکه قرار بود طبق برنامه پنجم توسعه دولت کوچک‌تر شود، عنوان کردند که نه تنها دولت کوچک نشده بلکه گسترده‌تر نیز شده است.
وی بدهی 700 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و بانک‌ها، تمهیل 20 هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک‌ها، استقلال بانک مرکزی، فقدان آمایش سرزمین را از دیگر سرفصل‌های مطرح شده از سوی وکلای ملت در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس خواند و افزود: نمایندگان مجلس بر روی جهش صادراتی و بهره‌گیری از همه امکانات در مناطق نفوذ به ویژه در کشورهای همسایه در این زمینه تأکید کردند.
نعمتی با اشاره به اینکه نرخ رشد کشور 11درصد اعلام شده است، گفت: نمایندگان معتقدند که این نرخ، نرخ رشد پایدار نیست چرا که بسیاری از کارخانجات تعطیل شده هم اکنون راه‌اندازی شده‌اند و باید بر روی پیش‌بینی 4 الی 5 درصدی دولت از رشد اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم.
وی عدم اجرای مناسب سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی‌ها از دیگر محورهای بحث امروز جلسه غیرعلنی مجلس ذکر کرد و اظهار داشت: در نتیجه این اجرای نامناسب بسیاری از پتروشیمی‌ها به بخش‌هایی از دولت واگذار شدند که تخصص لازم را در آن ندارند.
نعمتی با اشاره به اینکه مجلس و دولت به علت اینکه رأی خود را از مردم می‌گیرند با موضوع یارانه‌ها محافظه‌کارانه برخورد می‌کنند، گفت: نمایندگان معتقد بودند که در پرداخت یارانه‌ها نیازمندان باید مورد حمایت قرار گیرند.
نعمتی با اشاره به اینکه در سال جدید مجلس در نظر دارد زمان بیشتری را به کمیسیون‌ها اختصاص دهد و ممکن است که جلسات غیرعلنی نیز با حضور وزرا و دیگر شخصیت‌ها و فعالان به تناوب برگزار شود، گفت: نحوه برگزاری جلسات مجلس که از سال جاری تغییر خواهد کرد و تعداد جلسات غیرعلنی نیز افزایش خواهد یافت تا نظرات وزرا و دیگر مدیران کشور را بی‌پیرایه دعوت کنیم که البته همه این تصمیم‌گیری‌ها پس از جمع‌بندی نظرات نمایندگان خواهد بود و هیئت رئیسه هیچ تصمیمی را بدون نظر نمایندگان نمی‌گیرد.
حمایت نمایندگان از فرامین
 رهبر معظم  انقلاب در نامگذاری سال ۹۶
احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح دیروز پارلمان بیانیه 235 نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از فرامین مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 96 را قرائت کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و آگاهی به مسائل جاری کشور و با اطلاع از دغدغه‌ها و نگرانی‌های آحاد ملت و آنچه که مهمترین مسئله روز جامعه ایرانی است، سال 1396 را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری فرمودند.
در ادامه تاکید شده است: بی‌تردید رسیدگی جدی به وضعیت موجود و بحران بیکاری و رکود تولید و عدم تحرک در فضای کسب و کار با وجود تقاضای فزاینده برای ورود به بازار کار به ویژه نسل جوان تحصیل‌کرده ضرورت اهتمام جدی در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال را با حمایت از صنعت و تولید داخلی برای تمامی خدمتگذاران و کارگزاران نظام اسلامی به یک وظیفه و تکلیف قانونی مبدل کرده است که نیازمند همت ملی و عزم همگانی است.
نمایندگان افزودند: بر این اساس ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همگام با سایر مسئولان و خدمتگذاران نظام حمایت عملی و همه‌جانبه خویش را برای رفع موانع قانونی در حوزه حمایت از کسب و کار و تولید داخلی و همچنین نظارت صحیح و موثر بر اجرای منویات معظم‌له همت خواهیم گذاشت.
ممنوعیت خرید و فروش
 خودروهای فرسوده
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خرید و فروش خودروهای فرسوده را ممنوع کردند.
به گزارش فارس نمایندگان در جریان بررسی لایحه هوای پاک ماده 8 این لایحه را تصویب کردند. براساس ماده 8 این لایحه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده یا مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین، موتورسیکلت مکلف شدند، وسایل‌نقلیه خود را پس از اتمام سن فرسودگی از رده خارج کنند و مسئولیت خود را از این جهت، نزد یکی از مؤسسات بیمه داخلی تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه کنند.
تعیین سن فرسودگی و بیمه انواع وسایل نقلیه موتوری موضوع این ماده، براساس آئین‌نامه‌ای است که حداکثر ظرف مدت سه‌ ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد.
طبق این مصوبه پارلمان حمل بار و مسافر، ‌صدور گواهی معاینه فنی،‌ تخصیص بیمه شخص ثالث، ‌خرید و فروش، نقل و انتقال و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده ممنوع شد و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خودروهای فرسوده را  به ازای هر روز تردد با عنوان ورود و تردد وسایل نقلیه غیرمجاز در معابر، ‌محدوده‌ها و مناطقی که ممنوع اعلام شده است جریمه می‌نماید.
در تبصره 1 این ماده نیز دولت موظف شد از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم جهت جایگزینی خودروهای فرسوده حمل ‌و ‌نقل عمومی با خودروهای‌نو را فراهم کند.
همچنین در تبصره 2 این ماده دولت مکلف‌ شد در بودجه سالیانه ردیفی به‌ منظور اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت جایگزین کردن خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده موجود با کارمزد چهاردرصد(۴٪) با بازپرداخت ده‌ساله تعیین کند و  به‌تصویب مجلس شورای اسلامی برساند.
خبر دیگر اینکه نمایندگان مجلس در لایحه هوای پاک وزارت کشور را موظف به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری کردند.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، گفت: یکی از قوانین خوبی که مجلس یازدهم به تصویب رساند قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. از سه سال گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روی پروژه کاهش مصرف آب و کشاورزی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک مزرعه و نوع کشت فعالیت می‌کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم طی سال‌های آینده در زمینه کشت گیاهان زراعی و درختان میوه توسط شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی رخ دهد،  ادامه داد: بیش از یک دهه است که در دنیا موضوع پایش سلامت باغات و مزارع آغاز شده و با استفاده از هوش مصنوعی و تصویر برداری هوایی مزارع را پایش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه استفاده از بازچرخانی آب و پساب‌ در بخش صنعت و کشاورزی مصوب شده است و با توجه به قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها امیدوار شده و در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند،عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ریل‌ گذاری خوبی را انجام داده و اثرات آن را در فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در تمامی بخش‌ها خصوصا بخش کشاورزی شاهد هستیم و اکنون دولت باید از شرکت‌ها حمایت کند و با آنها قرارداد ببندد.

اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی پهنه بندی‌ها بوده تا بر اساس آن مشخص شود چه میزان از اراضی هر منطقه زیرکشت چه محصولی رفته است، گفت: درحال حاضر پهنه‌بندی‌ها توسط کارشناسان انجام می‌شود که علی رغم زمان‌بری به صورت کامل دقیق نیست، در این حوزه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تصویربرداری هوایی ورود کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش کشاورزی می‌توانیم طی سال‌های آینده خبرهای خوشی را از بومی سازی تکنولوژی و خلاقیت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد