Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@01:45:09 GMT

حامد «ماجراي نيمروز»، واقعي نبود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۲۷۶۷

خبرگزاري آريا - صبح نوروز؛ ضميمه نوروزي صبح نو: چند جواني که در قاب تصوير «ماجراي نيمروز» در قالب يک گروه اطلاعاتي ظاهر مي شوند، روايت اصلي داستان اين فيلم سينمايي را بر عهده دارند و به اصطلاح دوربين در تمام طول فيلم با اين گروه همراه است. يکي از جوانان دو آتشه اي که در ماجراي نيمروز براي مبارزه با جنايات و ترورهاي منافقين وارد عمل شده، حامد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد صديقيان که نقش حامد را در ماجراي نيمروز بازي کرده است در گپ و گفتي صميمي با ما، صفر تا صد اين نقش را از زمان پيشنهاد بازي تا لحظه کانديدا شدن براي دريافت سيمرغ بهترين بازيگر مرد تشريح کرده است.




پيشنهاد اوليه بازي در فيلم سينمايي ماجراي نيمروز از طرف چه کسي به شما ارائه شد؟

- از طرف آقاي مهدويان با من براي اين کار تماس گرفتند. همچنين سجاد پهلوان زاده که تدوين گر اين کار است هم با من تماس گرفت و گفت علاقه مندم در دفتر کارمان قرار ملاقاتي بگذاريم تا براي ايفاي نقش در ماجراي نيمروز صحبت کنيم. من هم کار قبلي آقاي مهدويان را ديده بودم و بسيار دوست داشتم، بنابراين با اشتياق به دفتر رفتم و صحبت هاي اوليه انجام شد. پس از آن فيلمنامه را خواندم و نظرم را اعلام کردم. يعني مراحل حرفه اي کار به صورت طبيعي طي شد و پس از آن قرارداد بستيم و وارد بحث تمرين و دورخواني شديم.

زماني که فيلمنامه در اختيار شما قرار گرفت و آن را مطالعه کرديد، به عنوان بازيگر نقش حامد چه احساسي نسبت به موضوع پيدا کرديد؟

- من فيلم سيانور را نديده بودم و پيگير و علاقه مند بودم که اين فيلم را ببينم. زماني که فيلمنامه ماجراي نيمروز هم به من داده شد احساس کردم که اين فيلم هم احتمالا موضوع نويي است که کمتر به آن پرداخته شده است، بنابراين براي بنده جالب و جذاب بود که تا آخر آن را بخوانم. همچنين خودم اطلاعات زيادي درباره آن دوره تاريخي ايران نداشتم و احساس مي کردم که سوژه ماجراي نيمروز موضوعي است که مي تواند براي مخاطب جذاب باشد چرا که مربوط به دورهاي از تاريخ کشور است که نه خيلي دور و نه خيلي نزديک است و از طرفي بسيار ملتهب و پرهيجان است، پس مخاطب آن را مي پسندد.

با توجه به اين که عنوان کرديد که با اتفاقات تاريخي آن مقطع آشنايي نداشتيد، آيا براي انجام اين کار مطالعاتي انجام داديد يا مشاوره اي گرفتيد؟

- اين پروژه از زماني که توافقات اوليه آن انجام شد تا زماني که به فيلمبرداري رسيد مقدمات فراواني را طي کرد. زماني که براي فيلمبرداري تمرين مي کرديم هم يکسري برنامه ها مانند تمرينات رزمي و آمادگي صحنه هاي اکشن را انجام مي داديم. در اين مدت که مقدمات کار فراهم شد و تمرينات گوناگون را انجام مي داديم، برنامه هاي جانبي هم انجام گرفت. يعني در طول تمرينات فيلم هاي مستند آن دوره را مي ديديم و تحقيقات و پژوهش هايي که درباره آن زمان و فعاليت هاي گروه هاي انقلابي انجام گرفته بود را در اختيار ما قرار دادند تا با فضاي سال 60 و برنامه هاي منافقين و گروه هاي انقلابي مقابل آنها آشنا شويم.

بنابراين انجام مطالعه و مشاوره براي آشنايي هر چه بيشتر با حال و هواي آن دوران، همزمان با کارهاي مقدماتي ضبط و آغاز پروژه صورت گرفت. يعني در پيش توليد فيلم سينمايي ماجراي نيمروز کسب اطلاعات هم انجام شد.




شخصيت حامد تا چه اندازه واقعي است؟ آيا اين کاراکتر ما به ازاي بيروني دارد؟

- تنها شخصيتي که در فيلمنامه ماجراي نيمروز ما به ازاي واقعي نداشت من بودم. اين در حالي است که باقي شخصيت ها همگي ما به ازاي بيروني داشتند. مثلا شخصيتي که جواد عزتي يا احمد مهران فر بازي کرد، همگي شخصيت هاي واقعي بودند. يعني شخصي وجود داشت که در سال 60 چنين فعاليت هايي را انجام داده است و تنها اسامي به دليل برخي ملاحظات تغيير کرده است اما شخصيتي که من بازي کردم به طور کامل ساختگي بود و به نوعي تخيل نويسنده بوده است. اين موضوع کار من را سخت تر مي کرد اما به هر حال براي من يک تجربه جذاب و شيرين شد.

آيا پيش بيني مي کرديد که نامزد دريافت سيمرغ بهترين بازيگر شويد؟

- من احتمال مي دادم که نامزد بهترين بازيگر شوم و اين زمينه را از قبل به دليل اظهارنظرهاي برخي دوستان داشتم. زماني که در حال انجام ضبط بوديم افرادي که سر صحنه حضور داشتند يا نويسنده فيلمنامه ماجراي نيمروز يعني ابراهيم اميني که بازيگردان کار هم بود اين آمادگي را به من داد. درباره اين قضيه به من آمادگي ذهني داد و عنوان کرد احتمال اين که من نامزد بهترين بازيگر شوم زياد است، بنابراين من هم اين ذهنيت را درباره جشنواره فيلم فجر داشتم و به همين دليل زمان اعلام اسامي نامزدها خيلي شگفت زده نشدم. به هر حال اين قضيه براي من وجه مثبتي بود که داوران روي کار من نظر داده بودند و از اين جهت براي من جذاب بود.

درباره جشنواره فيلم فجر امسال و به ويژه داوري آثار حرف و حديث هاي گوناگوني مطرح مي شود. شما داوري ها را چطور ارزيابي مي کنيد؟

- واقعا نمي دانم. به هر حال از بين پنج داور حاضر هر کدام يک سليقه داشتند و ممکن است سليقه آنها با من نوعي مغاير باشد. به هر حال نمي توان به صراحت و با اطمينان گفت که در اين باره کدام درست است و کدام غلط. به هر حال يکسري از فيلم ها را داوران پسنديدند يا يکسري از بازي ها را بهتر تشخيص دادند و براي دريافت جايزه انتخاب کردند. به نظر من در کل ايرادي به اين قضيه وارد نيست.

زماني که يک جشنواره پنج داور دارد، بايد چنين اختلاف سليقه هايي را هم قبول کرد. برخي جشنواره ها برگزار مي شود که يک آکادمي با 6 هزار عضو دارد که ارزيابي ها کاملا با ما متفاوت است. زماني که ما پنج داور براي قضاوت داريم بايد اين احتمال را هم در نظر بگيريم که ممکن است سليقه آنها چندان با انتخاب من يکي نباشد.




بعد از اکران فيلم ماجراي نيمروز در جشنواره فيلم فجر چه بازخوردي از بازي خودتان دريافت کرديد؟

- خدا را شکر همه لطف داشتند. از بازي من و کل کار تعريف کردند و نظرهاي مثبتي درباره من عنوان مي کردند. من هم واکنش هاي مثبتي را از تماشاگران براي بازي خودم دريافت کردم و براي يک بازيگر هم چيزي بالاتر از اين وجود ندارد که کارش ديده شده و مورد قبول واقع شود. همکاران و هنرمندان از بازي من رضايت داشتند و من را مورد لطف خود قرار دادند. بنده جمله هاي بسيار شيريني را پس از اکران فيلم در جمع سينماگران شنيدم و کار در ماجراي نيمروز براي من تجربه متفاوتي شد.

کار در تيم ماجراي نيمروز چگونه بود و روند پيشرفت اين پروژه از نظر فني به چه شکل بود؟

- ما در اين پروژه يک گروه صميمي بوديم. يک گروه خوب که همگي دوستانه و با حالت رفاقت کارها را انجام مي داديم و درست مانند چند رفيق يک دل سعي داشتيم در کار به يکديگر کمک کنيم. اين موضوع در کار ما تاثير داشت. اينکه نتيجه کار تا اين حد خوب و رضايتبخش شده است تا حد زيادي به تعاملات دوستانه گروه مربوط است. يعني انرژي مثبت گروه و همکاري ها، ماجراي نيمروز را تا اين حد به پيش برد. در رأس همه اين موارد بايد به اين نکته توجه داشت که بخش عمده شکل گيري چنين جوي را کارگردان به وجود مي آورد.

در رأس همه حسين مهدويان باعث شد که چنين جمع صميمي و خوبي به وجود آيد. حسين مهدويان خيلي پسر خوبي است. اينکه مي گويم پسر خوبي است به اين دليل است که اختلاف سني زيادي با وي ندارم. حسين مهدويان فردي معقول، مهران و دوست داشتني است. من شخصا کاراکتر مهدويان را دوست دارم. حسين مهدويان جو دوستانه اي را در اين کار ايجاد کرد و همه بازيگران به هم کمک مي کرديم که ماجراي نيمروز به سرانجام برسد که همين طور هم شد و خدا را شکر بهترين نتيجه را گرفت.

اين کار نخستين تجربه شما با آقاي مهدويان است. اين تجربه را چطور ارزيابي مي کنيد؟

- حسين مهدويان همان طور که گفتم بسيار صميمي و دوست داشتني است. من در طول مدت انجام کار بسيار احساس راحتي مي کردم. آقاي رضوي تهيه کننده ماجراي نيمروز هم همينطور بود. يعني يکي از بهترين تهيه کننده هايي بوده که تا به حال با آنها کار کرده ام و از همه نظر با حضور اين تيم احساس امنيت و آرامش داشتيم. بخش زيادي از اين آرامش در اثر شيوه مديريت و برنامه ريزي آقاي رضوي است. در کل بايد عنوان کنم که تجربه ماجراي نيمروز از همه نظر براي من شيرين است و بدون کوچک ترين مشکلي با شيريني به نتيجه رسيد.




در کارنامه کاري شما ماجراي نيمروز چه جايگاهي دارد و تا چه اندازه ايفاي نقش در اين کار سينمايي را ارزشمند مي دانيد؟

- من بسيار بسيار خوشحالم که در اين فيلم حضور داشتم. اين فيلم ساختار بسيار نويي در سينماي ايران دارد و نمي توان به هيچ وجه آن را ناديده گرفت. هر کسي که اين فيلم را ديده است واکنش خوبي نشان داده و براي من بازيگر هيچ چيز لذت بخش تر ازاين نيست که از بازي ام راضي باشند. بدون شک ماجراي نيمروز يکي از مهم ترين فيلم هاي امسال بود و در سال 96 هم پس از اکران بايد منتظر واکنش هاي مثبت ديگري باشيم و کسي نمي تواند از آن بگذرد.

تا چه اندازه نقش کارگردان را در موفقيت خودتان و انتخاب شما به عنوان کانديداي دريافت سيمرغ بهترين بازيگر موثر مي دانيد؟

- آقاي مهدويان و آقاي ابراهيم اميني در اين موضوع بسيار تاثيرگذار بودند. ما در اين کار به نقطه تعامل و نقاط مشترکي رسيده بوديم و به خوبي مي دانستيم که از همديگر چه مي خواهيم، به همين دليل راحت به نتيجه مي رسيديم و در اجرا مشکلي نداشتيم. به نظر من هميشه کارگردان در بازي بازيگر تاثير دارد و بخش زيادي از اين موضوع به ارتباط کارگردان با شخص بازيگر وابسته است که آقاي مهدويان هم در اين باره به خوبي تسلط داشت.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس

حامد بهداد جدیدا یک استوری غم‌انگیز منتشر کرده که خیلی سریع هم بین کاربران دست به دست شده. عادل تبریزی کارگردان فیلم گیج‌گاه در اینستاگرامش ماجرایی را باز که بعد از آن حامد بهداد هم به آن واکنش نشان داد. 

تبریزی ماجرا را این گونه بیان کرد: «دختری به نام "مریم" از اصفهان که عاشق حامد بهداد و فیلم گیج‌گاه بود در زمان اکران، با پیجش برای فیلم سنگ تمام گذاشت و دلسوز فیلم بود سرطان امانش نداد، روحش شاد».

بهداد هم در واکنش به این موضوع نوشت: «بسیار از شنیدن این خبر ناراحت شدم؛ از مریم ممنونم که با عشق و محبتش منو مارو یاری می‌داد. از روح عزیزش متشکر و امیدوارم در زیباترین شکل ممکن خداوند دگر باره او را بیافریند.»

منبع: برترین‌ها

tags # حامد بهداد سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • واقعی ترین حس یک بازی کامپیوتری قطعا همینه! (فیلم)
  • عکس| استوری غم انگیز حامد بهداد برای یک دختر
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید | عکس
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟