Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@00:35:00 GMT

رعایت اصل قانونمداری جهت حضور همه اندیشه ها و جوانان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۳۹۵۵

رعایت اصل قانونمداری جهت حضور همه اندیشه ها و جوانان

استاندار گیلان گفت : با رعایت اصل قانونمداری باید تلاش کنیم تا فضای موجود برای حضور همه اندیشه ها و جوانان فراهم شود.

به گزارش ایلنا از رشت، نجفی در بازدید از هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان گفت: همه باید شرایطی را فراهم کنیم تا در نظام مردم سالار دینی کشورمان ، رقابتی در انتخابات ایجاد شود که بیست و نهم اردیبهشت شکوه و عظمت ملت ایران در جهان به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکید همیشگی بنده به اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران اجرای قانون بوده است، گفت : با رعایت اصل قانونمداری باید تلاش کنیم تا فضای موجود برای حضور همه اندیشه ها و جوانان فراهم شود .

نماینده عالی دولت گفت : قطعا در انتخاباتی که همه اندیشه ها وسلایق حضور داشته باشند تشخیص با مردم است و هرکسی که در شوراهای اسلامی با هر تفکری انتخاب شود مورد حمایت است و با آنها همکاری می کنیم .

وی گفت : در سه سال و نیم گذشته نیز با همدلی نهادهای مختلف فضایی را فراهم کردیم تا اندیشه ها و گرایش های متفاوت فرصت ابراز عقیده داشته بانشد و انتظار داریم این فضا در انتخابات نیز مهیا باشد.

استاندار گیلان ادامه داد :از مراجع چهارگانه نیز خواسته ام به استعلام ها بر اساسقانون و با دیدگاه فراهم کردن زمینه ی مشارکت حداکثری مورد نظر رهبر معظم انقلاب پاسخ دهند .

نجفی همچنین از هیات های اجرایی و نظارت نیز خواست در بررسی صلاحیتها آبروی افراد و اسرار داوطلبان که در پرونده ها وجود را به خوبی حفظ کنند و به مواردی که اسناد متقن و مشخص ندارد توجه نکنند.

رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایتهای استاندار گیلان گفت:خوشبختانه قانون جایگاه هیات های اجرایی و نظارت را به خوبی مشخص کرده و در گیلان با تعامل برادرانه همکاری مناسبی که وجود دارد انشاا... بتوانیم انتخابات سالم وخوب را برگزار کنیم.

سید کاظم دلخوش افزود : نظارت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استصوابی نیست و ملاک عمل ما ، استعلام های مراجع چهارگانه است.

وی گفت : در بررسی صلاحیتها نیز به گرایش افراد توجه ای نداریم و براساس مرقانون عمل خواهیم کرد و برای اعضای هیات های نظارت نیز دوره های آموزشی برگزار کریم تا به قوانین اشراف داشته باشند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب

.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (۳) و تبصره (۳) ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۸ کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب مبنی بر انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت شرکت در انتخابات دعوت می‌شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می‌توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ تا روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ با مراجعه به سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشوربرای نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیئت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ تا روز چهار شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ انجام و اسامی نامزد‌ها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیئت نظارت ۲ روز فرصت دارند تا از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ تا روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت ۴۸ ساعت از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ تا روز سه شنبه ۱۴۰۳/۳/۱ به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیئت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه ۱۴۰۳/۳/۱۰ (انتخابات احزاب ملی راس ساعت ۰۹:۰۰ صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت ۱۴:۰۰ بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیئت نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد