Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی انقلاب با بیان این که ما دولت مسئله حل کن می خواهیم نه مسئله بیان کن ، گفت: دولت بانک ها را تغییر ندهد، بانک ها دولت را تغییر می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازتهران نیوز، مهرداد بذرپاش در دومین مجمع ملی جبهه مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرار ما این نبود که از مردم بگذریم و نجومی‌بگیر شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارمان از ابتدا این نبود که موجودی به نام بانک را در کشور درست کنیم که به جای یار شاطر بودن، بار خاطر باشد. مردم گله‌مندند‌.

وی گفت: با این نظام بانکداری که ما در کشور رقم زده‌ایم، مردم گله‌مندند. یک فرهنگی درخواست ۵ میلیون تومان وام می‌کند اما نمی‌دهند ولی یک شخص هزاران میلیارد برداشت می‌کند و می‌گویند که معوقات بانکی بوده است.

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی انقلاب افزود: با هزینه ۳۰ درصد از معوقات بانکی می‌توانیم به هر زوج ایرانی میلیون‌ها تومن وام و زندگی‌شان را سامان بدهیم.

وی ادامه داد: ما با یک رکود بی‌سابقه ۵۰ ساله در تاریخ مواجه هستیم. تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران ز شرایط ناراضی هستند. عدد قاچاق ما ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی نزدیک به ۴۰۰ هزار شغل است. ما ریگی را از آسمان به زمین می‌آوریم اما این همه قاچاق که از جلوی چشمانمان رد می‌شود و نمی‌بینیم؟ این جای تعجب دارد.

بذرپاش تاکید کرد: ۱۰۰ هزار مهندس کشاورزی بیکار داریم‌. همه ناراضی و مهندسین کشاورز بیکار هستند. مگر با این مدیریت می‌توان خوشحال بود؟ ۱۵ میلیون هکتار اراضی مستعد ما به خاطر مدیریت نامطلوب آب در زیر کشت نمی‌رود. ۶۵ درصد آب‌های ما در حال هرز رفتن است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم در بانک‌ها بلوکه شده است. بانک‌های ما در سال گذشته ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند که مقدار کمی از آن وام جدید بوده است. بانک‌ها دولت هستند و دولت تعیین می‌کنند و هیچ دولتی هم نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند.

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی انقلاب بیان داشت: یا دولت باید بانک‌ها را تغییر دهند یا بانک‌ها دولت را تغییر می‌دهند. با این مدل بانکداری ما محال است که تولید در کشور ما رونق بگیرد. آیا ما برای تولیدکنندگان خودمان ارزش قائل می‌‌شویم که توقع رقابت با خارجی‌ها را از آن‌ها داریم.

وی ادامه داد: آمار برای کتمان حقایق و واقعیت‌ها نیست اما امروز تقریبا از آمار داریم برای کتمان و پوشاندن حقایق استفاده می‌کنیم.

بذرپاش تاکید کرد: نظام آموزشی ما با مشکل مواجه شده است. فقط تعداد را افزایش داده‌ایم. دانشگاه‌های ما از آغاز انقلاب ۲۵ درصد افزایش یافته است و روز به روز هم در حال اضافه شدن به مشکلات ما است. ما با پول جمهوری اسلامی در حال حل کردن مشکلات آمریکا، نروژ و کانادا هستیم اما به داخل توجه نمی‌کنیم.

وی گفت: ما دولت مسئله‌ حل کن می‌خواهیم نه دولت مسئله اعلام کن. اعلام کردن مشکلات برای قبل از انتخابات است.

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی انقلاب خاطرنشان کرد: راه حل فساد امروزی چیست؟ ما این همه سازمان نظارتی داریم. حقوق‌های نجومی را اگر رسانه مطرح نمی‌کرد، کسی پیگیری نمی‌کرد و پنهان می‌ماند. ما تا دولت شیشه‌ای نداشته باشیم مشکلاتمان بیشتر هم می‌شود‌.

وی افزود: ساختار در نظام مدیریتی ما اشتباه است. ما به تحول ساختاری نیاز داریم و این شرط کافی حل مشکلات کشور است. مردم حق دارند گله‌مند باشند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: ما به دولتی نیاز داریم که به وسعت ایران حکومت کند نه فقط در تهران. ما باید برویم و روستاهای محروم را ببینیم و متوجه شویم که در کشور چه خبر است. نزدیک به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان سالانه در حال هزینه شدن برای منابع کشور است ولی هیچ فایده‌ای هم ندارد.
وی گفت: ۳۳ میلیون جوان در کشور داریم. دولت بانشاط و پرتحرک می‌خواهیم نه دولت سست و تنبل. ما چه جوابی برای ۱۰۰ هزار مهندس کشاورزی بیکار داریم؟

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی انقلاب افزود: امروز بازار ما که ناموس کشور است در حال یارانه دادن به کشورهای خارجی از جمله چین و فرانسه است. امروزه یارانه دادن برعکس شده است.

بذرپاش در پایان تصریح کرد: تاکنون افراد جبهه‌های انقلاب پیروز شده‌اند و من به شما این اتحاد را تبریک می‌گویم. ما را با اکبر گنجی و بنی‌صدر مقایسه نکنید، ما به رجایی‌ها افتخار می‌کنیم. ما از نسل قاسم سلیمانی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • ژاوی: فرمین لوپز کشفی بزرگ برای بارسلونا بود؛ می‌خواهیم انتقام تقابل قبلی با ژیرونا را بگیریم
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله