Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نامه نیوز»
2024-04-27@16:33:32 GMT

ارتفاع آب دریاچه ارومیه ‌‌۲ سانتی‌متر پایین آمد‌

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۴۴۴۳

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بر خلاف اعلام مسئولان محلی ستاد احیا دریاچه ارومیه ارتفاع آب این دریاچه در یک سال احیر ۲ سانتی‌متر پایین‌تر آمده و افزایشی نداشته است. نادر قاضی پور با اشاره به ستاد احیای دریاچه ارومیه و برنامه‌های ستاد اظهار کرد: ارتفاع آب دریاچه در سال 96 نسبت به سال قبل 2 سانتی‌متر کاهش یافته ‌که این مقدار برای سال 95 مقدار 1270/78 متر بوده است و امسال سطح آب دریاچه ارومیه 1270/76 متر گزارش شده ‌که نشان از بی‌کفایتی ستاد احیای دریاچه ارومیه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش نامه نیوز ، قاضی پور خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار چاه آب پلمپ شده‌اند که تمامی این تصمیم‌ها به واسطه ستاد احیا دریاچه ارومیه انجام پذیرفته است که به کشاورزی، دامداری و دام‌پروری استان آسیب وارد می‌کند و در نهایت سبب کاهش رشد و شکوفایی استان و در نهایت مانع پیشرفت شهرستان ارومیه می‌شود بنابراین باید دولت برای این مشکلات تدبیری بیندیشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تصریح کرد: در ماجرای پلمپ چاه‌های آب بسیاری از کارخانه‌ها با مشکل دریافت حق آبه مواجه هستند و از تبعات این کار فرار سرمایه گذار از استان و رکود صنعت در استان آذربایجان غربی است که روزبه‌روز گریبانگیر استان شده است.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دومین مرحله از رهاسازی آب در فاز اول از محل سد سیلوه پیرانشهر از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی‌سیب رهاسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم ۵ مترمکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ مترمکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟