Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@02:10:31 GMT

تغذیه مناسب در رشد و هوش کودکان تاثیر زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۴۸۴۳

تغذیه مناسب در رشد و هوش کودکان تاثیر زیادی دارد

کارشناس تغذیه در اردبیل گفت: تغذیه مناسب در رشد و هوش کودکان در حال رشد به خصوص در یک سالگی تاثیر فراوانی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوی کوثر، مریم شوقی در خصوص تغذیه کودکان در یک سالگی گفت: تغذیه مناسب در رشد و هوش کودکان در حال رشد تاثیر فراوانی دارد به طوری که در این سن کودک عادت غذایی خود را از زمان تولد نوزادی تغییر می دهد و شما به عنوان والدین موظف هستید طعم ها و مزه های جدید را به او معرفی کنید در نظر داشته باشید که کودک معده کوچکی دارد پس باید به اندازه نیاز او برایش غذا بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: غذا دادن به کودک از یک سالگی با مشکلاتی همراه است کودک دوست دارد در این سن چیزهای جدید را یاد بگیرد و به نمایش گذارد و مانند شما غذا بخورد. در این سن دوست دارد وسایل شخصی مخصوص به خود را داشته باشد حتی در انتخاب وسایل خوش دخالت می کند.

شوقی افزود: تغذیه کودک در این سن بسیار مهم است هرگز به کودک مواد حاوی کافئین مانند چای یا قهوه ندهید و نیز مواد سرخ کردنی و ادویه های تند که باعث نفخ کودک می شود.

کارشناس تغذیه گفت: بهتر است غذای کودک در این سن متنوع نباشد همیشه با یک نوع غذا شروع کنید . سعی کنید به هنگام غذا خوردن از اسباب بازیها و تلویزیون و هرگونه وسایل دیگری به دور باشد. در غذا دادن به کودک تحت فشار قرار ندهید اجازه دهید آزادانه خودش برای غذا خوردن تصمیم بگیرد.

وی اظهارکرد: معمولا برای کودکان طبیعی است که به هنگام غذا خوردن مقدار غذای کم و بیش را انتخاب می کنند در این زمان بهتر است کودک خودش غذا را بخورد غذا را به زور داخل دهان کودک نکنید و از تنبیه کودک برای غذا نخوردن خود داری کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟