Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمترین عناوین خبری شهرستان دیر در هفته‌ای که گذشت را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مطاف24، مهمترین عناوین خبری شهرستان دیر در هفته‌ای که گذشت را در ادامه می‌خوانید.

امام جمعه موقت بندر دیر:

جلسات انتخاباتی باید به محافل انس و دوستی مبدل شود

امام جمعه موقت بندر دیر گفت: جلسات انتخاباتی باید به محافل انس و دوستی مبدل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت دیّر

اعتکاف فرصتی برای پرورش معنویت در افراد است

امام جمعه موقت دیّر گفت: از مراسم اعتکاف در جهت پرورش و تربیت روح معنویت و بالا بردن تقوا در افراد استفاده شود.

مدیر کمیته امداد دیر خبر داد؛

اعزام 136 مددجوی تحت پوشش به عتبات عالیات

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دیر از اعزام 136 مددجوی تحت پوشش به عتبات عالیات در سال گذشته خبر داد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دیر:

ثبت‌نام از معتکفین در مساجد و حوزه های بسیج دیر انجام می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر گفت: ثبت‌نام از معتکفین در مساجد و حوزه های بسیج شهرستان دیر انجام می‌شود.

مردم شهر دیر همچنان چشم انتظار بریده شدن روبان افتتاح بیمارستان هستند

مردم شهرستان دیر با گذشت چندین سال از شروع ساخت پروژه بیمارستان 38 تخت خوابی شهرستان دیر همچنان چشم انتظار بریده شدن روبان افتتاح این پروژه هستند.

رئیس شیلات شهرستان دیّر:

بندر دیّر به بزرگترین قطب آبزی‌پروری کشور تبدیل می‌شود

رئیس شیلات شهرستان دیّر گفت: بندر دیّر به بزرگترین قطب آبزی‌پروری کشور تبدیل می‌شود.

آگهی استخدام

جذب نیروی شرکتی در بیمارستان دیّر

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تأمین نیروهای مورد نیاز خود جهت بیمارستان دیّر به صورت قرارداد شرکتی 16 نفر از طریق شرکت های طرف قرارداد جذب می کند.

شبکه دامپزشکی شهرستان دیر رتبه نخست طرح تکریم ارباب رجوع را کسب کرد

طی حکمی از سوی فرماندار شهرستان دیر اداره شبکه دامپزشکی شهرستان دیر به عنوان دستگاه اجرایی حائز رتبه نخست در زمینه تکریم ارباب رجوع تقدیر گردید.

رئیس تبلیغات اسلامی دیر:

شعار امسال نشانگر نگاه راهبردی رهبر انقلاب به مبحث مهم اقتصاد است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دیر گفت: شعار امسال، نشانگر نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب به مبحث مهم اقتصاد است.

کسب مقام اول توسط یک دانش‌آموز بردخونی در سطح استان بوشهر

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: توران قاسمی دانش‌آموز سال سوّم رشته نقشه‌کشی ساختمان در آزمون پیشرفت تحصیلی مقام اول استان را کسب کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کنگان:

12فروردین روز اقتدار ایران است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: 12فروردین روز اقتدار ایران است.

جهت کمک به خسارت دیدگان حادثه طغیان دریا

جشن بزرگ خیریه فرهنگ و هنر در ساحل بندر دیّر برگزار شد

با حضور مردم دیّر و مسافران نوروزی جشن بزرگ خیریه فرهنگ و هنر با هدف جذب کمک های مردمی برای خسارت دیدگان حادثه سیش در ساحل بندر دیّر برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از بهره‌برداری قریب‌الوقوع فاز نخست کارخانه سرب و روی مهدی‌آباد به عنوان بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور، تا پایان خرداد ۱۴۰۳ با حضور مقامات رسمی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا موثقی‌نیا، در حاشیه یک مراسم معدنی، با بیان اینکه فاز نخست طرح احداث کارخانه‌های فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزارتن کنسانتره روی سولفیدی در مراحل نهایی تست گرم است، اظهار کرد: در حال حاضر تولید کنسانتره به صورت آزمایشی در این کارخانه در حال انجام است و به‌زودی با رفع ایرادات جزئی در بخش سیستم‌های کنترلی کارخانه، تنظیم و کالیبراسیون سیستم‌های ابزار دقیق، خط تولید به صورت پیوسته محقق خواهد شد.

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری قابل توجه بخش‌خصوصی در طرح ملی احداث کارخانه‌های فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد تصریح کرد: در این طرح، بخش‌خصوصی ۱۰۰ها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده که بخشی از این سرمایه‌گذاری، مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی معدن با بیش از ۱۰۰ میلیون تن پیش باطله‌برداری، تامین آب با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از محل تصفیه‌خانه شهر یزد در فاصله ۱۰۰ کیلومتری، تامین برق با احداث پست ۴۰۰/۱۳۲/۳۳ کیلوولت و ایجاد خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت به طول ۲۷ کیلومتر، از اقدامات بخش‌ خصوصی در این زمینه بوده است.

موثقی‌نیا ضمن اشاره به هدف نهایی طرح احداث کارخانه‌های فرآوری سرب و روی مهدی آباد، گفت: تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید ۸۰ هزارتن کنسانتره سرب- نقره با عیار ۶۰ درصد سرب به‌ عنوان محصولات جانبی، در دو فاز بعدی پیش‌بینی شده است. از دیگر نکات مثبت این پروژه اشتغال بالغ بر  ۶۰۰ نفر از متخصصان و نیروی‌های اغلب بومی در مجموعه سرب و روی مهدی‌آباد، است.

گفتی است معدن سرب و روی  مهدی‌آباد در استان یزد، با دارا بودن بیش از ۷۰۰ میلیون تن ذخیره زمین‌شناسی سرب و روی و حدود ۱۷۰ میلیون تن ذخیره قابل استخراج، دومین ذخیره جهان محسوب می‌شود و با این پشتوانه توانسته بزرگ‌ترین پروژه تولید کنسانتره روی خاورمیانه را در دل خود جای دهد.

این معدن قرار است در سه فاز در مجموع به ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی به همراه ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب-نقره دست پیدا که اکنون فاز نخست آن مراحل انتهایی را طی می‌کند.

با راه‌اندازی تنها فاز نخست این پروژه عظیم، بزرگترین کارخانه فرآوری سرب و روی کشور متولد خواهد شد. در این مرحله، سالانه با ورودی دو میلیون تن خاک معدن، ۲۰۰ هزار تن کنسانتره سولفیدی با عیار۳۵ درصد روی تولید می‌شود.

پیش از این، حمیدرضا حمایت- مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد و مجری طرح جامع سرب و روی کشور- ضمن اشاره به قرارگیری ۷۵ درصد از ذخایر قابل استخراج سرب و روی کشور در مهدی‌آباد خاطرنشان کرده بود: ظرفیت کارخانه‌های تولید شمش روی کشور ۴۹۰ هزار تن و تولید واقعی شمش حدود ۲۲۰ هزار تن است که با ورود مهدی آباد به عرصه تولید و بهره‌برداری از فازهای سولفیدی مهدی آباد، بخش اعظم ظرفیت خالی کارخانه‌های تولید شمش روی کشور (حدود ۱۴۰ هزار تن) پوشش داده خواهد شد.

وی در خصوص تامین زیرساخت های اصلی این پروژه گفته بود: اجرای طرح تأمین آب کارخانه مهدی‌آباد با احداث خط لوله‌ای به طول ١٠٠ کیلومتر از محل تصفیه خانه شهر یزد پیش‌تر راه‌اندازی شد، که بزرگترین طرح انتقال پساب کشور به صنعت محسوب می‌شود. 

حمایت همچنین ضمن اشاره به اهمیت استفاده از تولیدات ملی تصریح کرد: در همین راستا در این واحد صنعتی و معدنی حتی الامکان از تجهیزات بومی و ساخت داخل استفاده شده است، به طوری که ۶۰ درصد از کل تجهیزات استفاده شده در این طرح از تولیدات داخلی بوده و همچنین تجهیزات خارجی تامین شده از بهترین برندهای مطرح در دنیا هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی