Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ادامه توزیع میوه تنظیم بازار در استان تا پایان فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به دلیل تفاوت بالای قیمت میوه تنظیم بازار و میوه آزاد و به منظور کنترل بازار توزیع میوه طرح تنظیم بازار تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ذخایر جدید میوه برای استان خریداری و تامین شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ تن میوه در سردخانه های استان ذخیره بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: مراکز توزیع میوه تنظیم بازار مشخص بوده و مردم باید از این مراکز خریداری کنند.

توزیع ۶۲۰ هزار کیلوگرم مرغ منجمد

وی با بیان اینکه در مورد سایر کالاهای اساسی نیز در صورت نیاز توزیع طرح تنظیم بازار ادامه خواهد داشت، عنوان داشت: از ابتدای اجرای طرح تنظیم بازار تاکنون بالغ بر ۶۲۰ هزار کیلوگرم مرغ منجمد طرح تنظیم به قیمت پنج هزار و ۷۰۰ تومان در سطح استان توزیع شد که در صورت نیاز ادامه خواهد داشت.

وی به افزایش قیمت پرتقال در ایام تعطیلات نوروزی امسال اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت این محصول ناشی از بارندگی های استان فارس و هرمزگان و سرمازدگی پرتقال شمال بود که سبب شد بخش زیادی از پرتقال داخلی از چرخه بازار خارج شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این شرایط دولت تصمیم بسیار مهمی گرفت که بسیار بجا و مناسب بود، عنوان داشت: دولت برای تنظیم بازار در تعطیلات مجوز واردات میوه را از هیئت دولت گرفت با این وجود به منظور حمایت از کشاورزان تا ایام نزدیک به عید و اتمام میوه داخلی این کار را انجام نداد.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه دولت می توانست واردات این محصول را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد اما به منظور کنترل قیمت ها دولت تصمیم گرفت که توزیع میوه تنها در شبکه تنظیم بازار صورت گیرد، افزود: به همین دلیل قیمت پرتقال طرح تنظیم با قیمت سه هزار و ۹۰۰ تومان بود که البته بخشی از این هزینه ها را خود دولت متقبل شد.

کشت دیم در هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی نخستین استانی بود که ۳۵۰ تن پرتقال داخلی را خریداری و در سردخانه ها ذخیره سازی کرد، عنوان داشت: همین امر سبب کنترل دقیق بازار و روند کاهشی میوه در سطح بازار استان نسبت به سایر استان ها شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به بارندگی های خوب در استان اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی های سال جاری نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافته و همین امر سبب شد که برای نخستین بار بعد از چند سال کشت دیم در استان افزایش یابد.

ولی پور مطلق اضافه کرد: در این راستا امسال در هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت دیم گندم و جو انجام شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، بیان کرد: در این سفر نیز دو اولویت مهم بخش کشاورزی استان از جمله انتقال آب و تامین زیرساخت های مجتمع های کشاورزی و دامپروری پیگیری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سفر قبل هیئت دولت ۵۰ میلیارد تومان برای انتقال آب در بخش کشاورزی استان اختصاص یافته بود، افزود: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته بود که امسال نیز ۲۸ میلیارد تومان باقی مانده تخصیص یافت.

ولی پور مطلق با بیان اینکه در بخش مجتمع های دامپروری و کشاورزی نیز کارهای زیادی انجام شد، بیان داشت: در همین راستا طی هفته آینده ۵۰ درصد از مجتمع گلخانه ای بشرویه تحویل کشاورزان خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از کاهش قیمت میوه های نوبرانه تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

اکبر یاوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت ماه میوه‌های نوبرانه به تولید انبوه می رسد و قیمت آنها کاهشی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰ تن هندوانه به تهران وارد می شود و قیمت آن نیز در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده فروشی کیلویی ۳تا ۱۴هزارتومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: همچنین قیمت ملون در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده کیلویی  ۸تا ۱۳هزارتومان، جانا ۱۰تا ۱۵ هزار تومان و طالبی نیز از ۱۰تا ۱۵هزارتومان است.

وی اضافه کرد: قیمت عمده فروشی گوجه سبز نیز کیلویی ۱۰۰تا ۳۵۰هزار تومان و توت فرنگی ۸۰تا ۱۲۰هزار تومان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ/ برنامه دولت در خصوص کالابرگ چیست؟
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم