Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-03-28@11:16:12 GMT

ابطال کارت شناسایی مسلمانان روهینگیا در هند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۵۹۹۸

ابطال کارت شناسایی مسلمانان روهینگیا در هند

سرویس دین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


دولت هند در اقدامی نژادپرستانه کارت شناسایی بسیاری از مسلمانان میانمار مقیم ایالت «جامو» را ابطال کرده است.

به گزارش بی‌باک،به دنبال ابطال کارت شناسایی بسیاری از مسلمانان روهینگیا در ایالت جامو در هند، وزیر مسکن این ایالت، نشستی را با مقامات ارشد نیروی امنیت مرزها و رئیس دیوان عالی میانمار جهت یافتن راه‌ حلی برای این مشکل برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این نشست گفت: دولت هند مسلمانان روهینگیا را به عنوان مهاجر به رسمیت نمی‌شناخت و طبق مصوبه اتباع خارجی، ماندن آن‌ها غیر قانونی محسوب می‌شد، به همین دلیل مهاجران میانماری مجبور شدند از طریق مرزهای بنگلادش یا میانمار و یا راه دریایی خلیج بنگال وارد ایالت جامو شوند.

وزیر مسکن جامو افزود:‌ وزارت اتباع خارجی، این مشکل را با دولت میانمار در میان گذاشت اما دولت هند حاضر به پذیرفتن این مسلمانان به عنوان شهروند نیست.

طبق گزارش وزیر مسکن جامو حدود ۴۰ هزار مسلمان روهینگیا در هند وجود دارند که از بین آنها ۵۷۰۰ نفر در ایالت جامو زندگی می‌کنند.

دولت میانمار، مسلمانان روهینگیا را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند، مجبور می‌کند که بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در اردوگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.

بسیاری از مسلمانان روهینگیایی برای نجات از نسل‌کشی در میانمار مجبور به فرار به کشورهای همسایه شده‌اند؛ اما اگر بتوانند زنده از دریا و از چنگال قاچاقچیان انسان عبور کنند، در کشورهای مقصد نیز با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه زندگی مواجه هستند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده گناباد

رضا نصیری عصر دوشنبه در جلسه قرارگاه نهضت ملی مسکن گناباد افزود: این در حالی است که از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای اجرای نهضت ملی مسکن و نتایج آن در کاهش مشکل تامین مسکن مردم و از جمله جوانان تصریح کرد: احداث سه هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان باید اولویت رویکرد مسئولان ذی‌ربط طی امسال قرار بگیرد.

نصیری به بهره‌برداری از یک هزار واحد مسکونی نهضت ملی گناباد طی ۲ ماه آینده با حضور تعدادی از مسئولان کشوری اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست زیرساخت‌های این واحدها را تکمیل و آن‌ها را آماده بهره‌برداری قرار دهند.

فرماندار گناباد اظهار کرد: امکانات مورد نیاز شامل مدرسه،‌ درمانگاه،‌ فضای سبز، واحدهای آموزشی و فرهنگی و تجاری پیگیری و تا اردیبهشت سال جاری تامین اعتبار و تکمیل شوند.

وی افزود: ۵۰ هزار میلیارد ریال طرح برای افتتاح در قالب سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت طی سال‌جاری آماده بهره‌برداری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • شناسایی و دستگیری سارق کارت‌های عابر بانکی در نیشابور
  • کارزارهایی برای ابطال دستمزد ۱۴۰۳ و استیضاح وزیر کار
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • گروگان‌گیری در دولت‌آباد/ ۳ متهم از اتباع دستگیر شدند
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • شناسایی ۵ هزار هنرمند واجد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی مسکن
  • الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده گناباد