Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در طول سال های گذشته اقدام خاصی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام نشده است، اظها کرد: دولت یازدهم به بهانه برجام در سال گذشته از انجام بسیاری از کارها سر باز زد و آن ها را عملیاتی نکرد و مردم هم خویشتن داری کردند و با دولت همراهی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفت و گو با ” بوتیا نیوز ” اظهار کرد: در سال گذشته بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشد و بخش های مهمی از رهنمودهای ایشان به بوته فراموشی سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در سال جاری هم تاکید مقام معظم رهبری روی تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است و به نظر می رسد که دولت فعلی با توجه به فرآیند زمانی کوتاهی که دارد اقدام چندان اساسی نمی تواند در این زمنیه انجام دهد و در طول سال های گذشته باید مسئله تولید و اشتغال را در دستور کار خود قرار می داد.

هانی زاده در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر باید دید که دولت فعلی به کار خود ادامه خواهد داد یا دولت جدیدی در آینده در جمهوری اسلامی ایران مستقر خواهد شد در هر حال مسئله تولید و اشتغال یکی از دغدغه های مهم رهبر انقلاب اسلامی است که هر دولتی صرف نظر از اینکه بر سر کار باشد یا به زودی روی کار بیاید باید این شعار رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر شعار سال ۹۶ عملیاتی شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، خاطر نشان کرد: امروز مهم ترین مسئله کشور، بحث اشتغال جوانان است که باید به عنوان یک چالش ملی مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل سال ۹۶ سال بسیار حساسی خواهد بود هم به لحاظ انتخابات و هم به لحاظ ماموریتی که دولت آینده به عهده خواهد داشت.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مسئله اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی به عنوان محور برون رفت از چالش های اقتصادی باید در سال جاری در دستور کار قرار گیرد.

هانی زاده با بیان اینکه در طول سال های گذشته اقدام خاصی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام نشده است، اظها کرد: دولت یازدهم به بهانه برجام در سال گذشته از انجام بسیاری از کارها سر باز زد و آن ها را عملیاتی نکرد و مردم هم خویشتن داری کردند و با دولت همراهی کردند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۶ هیچ گونه بهانه ای برای هیچ دولتی چه دولت آقای روحانی و چه دولت هایی که ممکن است در آینده سر کار بیایند باقی نخواهند ماند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با ارائه راهکارهایی جهت تحقق شعار سال ۹۶ مطرح کرد: مبارزه با قاچاق کالا باید در دستور کار قرار گیرد چرا که رکود اقتصادی باعث شده است که قاچاق کالا که سالانه ۲۵ میلیارد دلار است، موجب فرسایش تولید داخلی شود لذا لازم است به شدت با آن مبارزه کنند.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: مسئله بازسازی فضای تولید داخلی و صنایع متوسط و کوچک نیز باید مورد توجه قرار گیرد و بانک ها از طریق پرداخت وام به برخی از شرکت های صنایع کوچک و تولیدی بتوانند نشاط و سرعت بیشتری به تولیدات داخلی بدهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود