Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رفتار تامل‌ برانگیز آخوندی، رفتار یک وزیر دیگر را در ذهن تداعی کرد البته به گونه‌ای دیگر. او هم وزیر راه و شهرسازی بود اما در زمانی دیگر. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از اتاق خبر 24، مسئول از آنجایی که مسئول است، انتظار می‌رود که باید با رفتاری درخور و مسئولانه پاسخگوی مسائل و مشکلات مربوطه باشد و دغدغه و ابهامات را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما انگار گاهی جای پرسشگر و پاسخگو عوض می‌شود و مسئول، مدعی می‌شود.

نمونه همین امر را در رفتار روز گذشته آقای آخوندی در حاشیه نشست هیئت دولت دیدیم، رفتاری ناشایست و عجیب که گویی در خور یک وزیر که هیچ، در قاموس اصول رفتار رسانه ای هم نبود.

رفتار تامل برانگیز آخوندی، رفتار یک وزیر دیگر را در ذهن تداعی کرد البته به گونه‌ای دیگر. او هم روزی وزیر راه و شهرسازی بود. آنجا هم سوال درباره هواپیماها بود اما با واکنشی دیگر.

"نیکزاد" وزیر راه و شهرسازی دولت دهم و "آخوندی" وزیر راه سابق

در هر دو مورد خبرنگارها درباره مسائل مربوط به بخش هوایی کشور سوال می‌پرسند اما واکنش دو وزیر نسبت به سوال و پیگیری خبرنگاران جالب توجه است.

پرده اول: خبرنگار از علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی سابق درباره رتبه بندی شرکت‌های هواپیمایی می‌پرسد و اینکه آیا با رتبه بندی، دست ایرلاین‌ها برای قیمت‌گذاری باز می‌شود؟ در همین حال نیکزاد که متوجه برخورد نامناسب روابط عمومی وزارتخانه‌اش با خبرنگار می‌شود، به مسئول مربوطه تذکر می‌دهد و می‌گوید اجازه بدهید خبرنگار سوالش را بپرسد و در ادامه می‌گوید که قیمت‌گذاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت می‌گیرد...

پرده دوم: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آماده است مرجوعی کشور کلمبیا است، آیا این موضوع صحت دارد و شرایط آن اکنون چگونه است؟ گفت: مرجوعی یعنی چی، این حرف‌های عجیبی است.

اما وزیر راه پس از قطع دوربین نسبت به این سوال، واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!

آخوندی بعد از این صحبت‌ها میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید، برید بابا!


رفتار آخوندی به حدی غریب بود که خبر و تصاویر مربوط به این اتفاق بسیار سریع در فضای مجازی منتشر شد و باعث واکنش تند بسیاری از کاربران و سایت‌ها شد. اما آنچه حالا و پس موج اولیه خبری ذهن را درگیر می‌کند قیاس تحمل هاست...
رسانه ها و کانال های تلگرامی اصلاح طلب که همیشه از آزادی در پرسشگری از مسولانشان صحبت می‌کنند در قبال این حرکت سکوت کردند. هرچند که این گونه حرکات و توهین ها از سوی مسئولان و وزرای دولت تدبیر و امید در حال عادی شدن است اما حافظه سیاسی مردم، رم و هارد رایانه نیست...

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند

به گزارش قوه قضاییه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • این پدافند ضدهوایی ایران مشابه بوک روسی است/ عکس