Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:36:32 GMT

صادرات گمرک کرمانشاه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۶۷۷۰

صادرات گمرک کرمانشاه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: صادرات گرمک کرمانشاه در سال گذشته با ۹۴۶ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۸۳۵ دلار کالا ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه خلیل حیدری اظهار داشت: در سال گذشته 946 میلیون و 106 هزار و 835 دلار کالا به وزن سه میلیون و 538 هزارو 87 تن از گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه و بازارچه‌های مرزی پرویزخان، شوشمی و شیخ صله اظهار و صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عنوان کرد: در این مدت تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه 564 میلیون و 813 هزار و 841 دلار کالا به وزن یک میلیون و 872 هزار و 87 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال 94 از نظر ارزش 10 درصد واز حیث وزنی 4 درصد با افزایش روبه‌رو شد.

وی افزود: درسال 95 گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه‌های استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عنوان کرد: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان 326 میلیون و 735 هزار و 333 دلار کالا به وزن یک میلیون و 313 هزار و 29 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی با 21 درصد افزایش روبه‌رو شد.

حیدری خاطرنشان کرد: در سال گذشته تشریفات صادرات از گمرک خسروی 35 میلیون 354 هزار و 18 دلار کالا به وزن 314 هزار و 254 تن است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، سیمانی، ظروف ملامینی، حیوانات زنده از نوع گوسفند و رب گوجه فرنگی عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

47 پرونده بهداشتی در تعزیرات کرمانشاه رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: 47 پرونده بهداشتی در بخش بهداشت دارو، درمان و دامپزشکی در تعزیرات کرمانشاه رسیدگی شد.

داریوش جودکی با اشاره به رسیدگی به 47 پرونده بهداشتی، افزود: در مجموع برای این پرونده‌ها 183 میلیون و 912 هزار ریال جریمه صادر شد.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از جریمه 18 میلیاردی قاچاقچیان در بهمن ماه سال گذشته خبر داد و گفت: در بهمن ماه سال 95 تعداد 134 پرونده در بخش کالا و ارز در این سازمان رسیدگی شد و علاوه بر ضبط تمامی کالاهای کشف شده مبلغ 18 میلیارد و 420 میلیون و 874 هزار ریال جریمه برای متخلفان صادر شد.

جودکی با اشاره به پلمب 8 رستوران بین‌راهی در مسیر کرمانشاه به جوانرود و کامیاران، بیان کرد: اکیپ گشت مشترک تعزیرات حکومتی از بیش از 15 رستوران بین‌راهی بازرسی به‌عمل آورد و هشت واحد متخلف به‌ دلیل استفاده و فروش غذای مانده، داشتن گوشت فاسد و عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی پلمب شد.

وی از کشف 1720 جفت کفش خارجی در کرمانشاه خبر داد و افزود: گشت مشترک اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قصرشیرین با همکاری دستگاههای نظارتی در یکی از انبارهای این شهرستان یک هزار و 720 جفت کفش خارجی به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اظهار کرد: انتظار داریم مردم عزیز استان پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه پیامکی 300000135 با ما در میان بگذارند.

برگزاری مسابقه طراحی پوستر با موضوع «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در کرمانشاه

مسابقه طراحی پوستر با موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راستای تحقق شعار سال و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و ایجاد آفرینی در سطح جامعه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

ارسال آثار به این مسابقه تا 30 فروردین مهلت دارد و هر طراح گرافیک تنها مجاز به ارسال پنج اثر است و آثار ارسالی باید بر روی لوح فشرده در ابعاد 50 در70 سانتی متر با فرمت tiff و با کیفیت 200 dpi ذخیره شده باشد، همچنین همراه لوح فشرده باید پرینت آثار در ابعاد A4 به دبیرخانه تحویل شود.

آثار ارسالی باید با محورهای فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف و نقش آن در اقتصاد مقاومتی، مقابله عمومی با کالای قاچاق و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده از تولیدات داخلی و نقش آن در ایجاد اشتغال جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی طراحی و اجرا شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه به آدرس کرمانشاه، بلوار شهید بهشتی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر اقتصاد مقاومتی ارسال کرده و جهت دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شماره 09188342048 و 09186822820 تماس بگیرند.

انتهای پیام /

R41380/P1384/S6,68/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برآوردها هر ماه ۱۰ تن زعفران به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود. علی حسینی گازار، عضو هیأت رییسه شورای ملی زعفران درباره صحت این موضوع به مهر گفت: قاچاق نمی‌تواند آمار داشته باشد چون اگر رسمی است چرا مانع آن نمی‌شوند. اعداد ذکر شده برآوردی اعلام می‌شود. به عنوان مثال صادرات رسمی به‌اضافه مصرف داخل با توجه به حجم کشت، عدد قاچاق برآورد می‌شود. اگر موانع صادراتی برداشته و صادرات شفاف انجام شود قاچاق هم برچیده می‌شود.

قاچاق قانونی

وی افزود: تعهد ارزی صادرکننده را ملزم می‌کند ارز را ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار آزاد به بانک مرکزی تحویل دهد که این خود گلایه‌هایی را به وجود آورده است. ضمن اینکه برای تحویل و دریافت پول هم به دلیل تحریم مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به صادرات زعفران به افغانستان تصریح کرد: سالانه ۲۰ تا ۳۰ تن زعفران به شکل قانونی به افغانستان صادر می‌شود که باید پرسید آیا این کشور مصرف کننده این حجم زعفران است؟ علاوه بر اینکه کشاورزان این کشور به کمک پیاز زعفران ایرانی خود نیز تولید دارند.

حسینی گازار در توضیح بیشتر عنوان کرد: افغانستان با اجازه رسمی وزارت فلاحت خود زعفران ایرانی را به نام تولید افغانستان بسته بندی و دوباره به کشوری مانند هندوستان صادر می‌کند. این می‌شود که بخشی زیادی از این محصول گران بها رسمی و غیررسمی قاچاق می‌گردد.

وی گفت: مدیریت داخل به راحتی اعتبار ایران را تقدیم کشور دیگر می‌کند تا برای خود بازار سازی کند. به این ترتیب با محصول ایرانی برای خود ارزآوری دارد.

افت ۷۰ درصدی تولید زعفران

عضو هیأت رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه تاریخ زعفران ایران قدمت ۳ هزار ساله دارد، گفت: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی و آمار مراکز دولتی، حدود ۱۲۳ هزار هکتار از سطح کشور زیر کشت زعفران است که باید بیش از ۱۰۰۰ تن زعفران برداشت شود در حالی که تولید فعلی یک چهارم این عدد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن است.

حسینی گازار افزود: بر اساس یک فرمول هر سال بین ۵ تا ۱۰ درصد سطح زیر کشت این محصول اضافه می‌شود چون مزارع هر چند سال یک بار باید جایگزین شوند و به نسبت این جایگزینی باید ۲ تا ۳ برابر سطح زیر کشت افزوده شود. بنابراین اگر تا چند سال قبل ۱۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران داشتیم قطعاً امروز این عدد به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار هکتار رسیده است که باید ۱۰۰۰ تن محصول داشته باشد اما چرا فقط ۳۰۰ تن زعفران در کشور تولید می‌شود.

کشت سلیقه‌ای زعفران

این فعال در حوزه کشاورزی در ادامه سخنان خود یادآور شد: زعفران محصولی مناسب برای سرزمین‌های کم آب بوده زیرا در تابستان نیاز به آبیاری نداشته و در زمستان هم با بارش رشد می‌کند. همچنین کشت آن ویژه بوده و تا ۷ سال نیاز به کشت مجدد ندارد؛ تنها باید درست مدیریت شود.

وی گفت: در دهه ۵۰ تا ۶۰ عملکرد زعفران در هر هکتار بین ۶ تا ۷ کیلو گرم بود در حال حاضر با وجود افزایش سطح زیر کشت عملکرد به زیر ۳ کیلو گرم رسیده است. بر اساس آمار اعلامی مراکز دولتی از میزان کشت اینکه تولید ۲۲۰ تا ۲۳۰ تن زعفران در سال است یعنی عملکرد در هکتار حدود ۲ کیلو گرم بوده که با توجه به هزینه کرد در نیروی انسانی، انرژی، برق و… برای تولید ۱۰۰۰ تن برداشت، این عدد رضایت بخش نیست.

عضو هیأت رییسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه درآمد کشاورز کاهش پیدا کرده که افزایش پیدا نکرده است، اعلام کرد: فعال این حوزه نیاز به آموزش دارد تا عملکرد در هکتار کشت خود را افزایش دهد وگرنه افزایش قیمت‌ها منجر به تورم می‌شود.

وی درباره وضعیت قیمت این محصول لوکس در بازار جهانی گفت: هر کیلو گرم زعفران حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان بوده که تا ۵ ماه قبل این مبلغ، ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان بود. در واقع واسطه‌ها قیمت‌ها را در بازار مدیریت می‌کنند.

حسینی گازار با اشاره به فراگیری کشت زعفران در کشور اظهار کرد: افزایش قیمت، کشت زعفران را در کشور فراگیر کرده اما تولید سیستمی و اصولی نیست و هر کشاورز با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود که همگی سلیقه‌ای است در بسیاری از استان‌ها تولید زعفران با عملکرد پایین در حال انجام است. این امر ناشی از عملکرد و سیاست گذاری نادرست نهادهای متولی است.

کد خبر 6091656 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران