Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان آزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان رامسر از برگزاری نخستین سمپوزیوم گل و گیاه زینتی در رامسر خبر داد و بیان کرد: در کنار این سمپوزیوم نمایشگاه گل و گیاه نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها برای برگزاری سمپوزیوم از سال 94 آغاز شد، اظهار کرد: سمپوزیوم بین‌المللی گل و گیاه بزرگ‌ترین رویداد تاریخ کشور است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی ایران با اشاره به ارزآوری و اشتغال‌زایی برگزاری سمپوزیوم، هدف آن را گردآوری محققان و کارشناسان برتر کشور در حوزه گیاهان زینتی عنوان کرد و افزود: محققان برجسته خارجی در حوزه گیاهان زینتی وحشی و بومی که تحقیقات خوبی را در کشورهای مختلف انجام دادند، کنار هم جمع می‌شوند که با استفاده از تجربیات آنها می‌توانیم مسیری را آغاز کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: این سمپوزیوم با همکاری انجمن بین‌المللی علوم باغبانی که دفتر آن در بلژیک قرار دارد برگزار می‌شود و با حضور داوران ایرانی و بین‌المللی مقالات انتخاب شده در کتاب چاپ می‌شوند.

آزادی با بیان اینکه در حوزه گیاهان بومی ظرفیتی‌های عظیمی در منطقه شمال کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از گیاهان زینتی کشور در حال انقراض هستند، در حالی که هر کدام به تنهایی می‌توانند در ارزآوری و اشتغال‌زایی کمک شایانی کنند.

وی از حضور 25 مهمان خارجی از کشورهای مختلف اروپایی و آفریقایی، امریکا، روسیه، تایلند، ژاپن و چین خبر داد که هر کدام تجربیات ارزشمندی در حوزه گیاهان زینتی دارند و حضور این افراد فرصت بزرگی را برای مهندسان و محققان فراهم می‌کند.

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی ایران افزود: این سمپوزیوم در بهترین نقطه کشور برگزار می‌شود که در حوزه گیاهان وحشی و هم در حوزه گیاهان آپارتمانی و فضای باز قطب تولید کشور است.

آزادی هدف برگزاری نمایشگاه در کنار سمپوزیوم را حضور افراد از نقاط مختلف کشور که در حوزه گل و گیاه فعالیت دارند دانست که در ارتباط با افراد متخصص می‌تواند به ایجاد کسب و کار و فعالیت جدید و بهتر کمک ‌کند.

به گزارش فارس، سمپوزیوم بین‌المللی گل و گیاه از 11 تا 14 اردیبهشت در هتل بزرگ رامسر و نمایشگاه گل و گیاه نیز در محل مجتمع مروارید سبز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و سریلانکا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این نشست خبری مشترک، «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • تعریف کمپوست