Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@23:46:12 GMT

بیش از 19 هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان وارد استان شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۲۸۸۰۵

بیش از 19 هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان وارد استان شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: کل سهم کود پتاس برای استان ما حدود دوهزار و 200 تن بوده است که علاوه بر این یک هزار و 550 تن دیگر هم برای استان وارد کرده ایم و میزان 16 هزار تن کود اوره هم وارد استان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازخاورستان، مهدی عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارندگی های اخیر در خراسان جنوبی کود مورد نیاز کشاورزان در اختیارشان قر داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه میزان بارندگی ها تا کنون در استان 104 میلی متر بوده و این میزان در مقایسه با سال گذشته که 66 میلی متر بوده افزایش چشمگیری داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: کل سهم کود پتاس برای استان ما حدود دوهزار و 200 تن بوده است که علاوه بر این یک هزار و 450 تن دیگر هم برای استان وارد کرده ایم.

عصمتی پور اذعان کرد: میزان 16 هزار تن کود اوره وارد استان شده است که از این میزان حدود 45 درصد توزیع و مابقی در انبار ها موجود می‌باشد و در صورت نیاز در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و 300 تن بذر اصلاح شده گندم، جو، پنبه و .... وارد استان شده است و پنج مرکز خرید جواز کشاورزان درسطح استان در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی هر کیلو جو را به قیمت هزارو دو تومان از کشاورزان خریداری کرده و به 750 تومان دوباره در اختیار کشاورزان قرار می‌داد اما امسال هر کیلو جو را به یک هزار و سی تومان از کشاورز می‌خریم و کیلویی 790 تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

عصمتی پور اظهار کرد: مراکز خرید جو از 22 فروردین فعال خواهند شد و کشاورزان می‌توانند در صورت عدم نیاز جو برداشت شده را به مراکز مشخص شده بفروشند.

وی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت کلزا برای امسال به 750 تن رسیده است که پیش بینی می‌شود امسال 300 تن دانه روغنی کلزار برذداشت شود و کلزای برداشت شده را هم کیلویی دو هزار و 780 تومان از کشاورزان خریداری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو ظهر دوشنبه در دیدار با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن تبریک به سرپرست جدید سازمان انتظارات و راهکارها بخش کشاورزی را عنوان کرد.

فرمانده محترم سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: کارها باید با روحیه جهادی، نه اداری انجام شود و سلامتی کار یکی از مهمترین مسائل است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج جامعه کشاورزی و بسیج سازندگی در هر زمینه‌ای که باعث رشد بخش کشاورزی در مناطق محروم می‌شود، آماده همکاری است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: فضا و محیط جهاد باید مانند دهه اول انقلاب باشد و کارکنان با روحیه جهادی و با تلاش و پشتکار وظایف خود را انجام دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به ارائه برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان و همچنین طرح‌هایی که با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌توان تا پایان سال به انجام رسد پرداخت.

مرتضی بحرانی همچنین از مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان دعوت کرد تا در نشست‌های مهم سازمانی حضور فعال داشته باشند.

در پایان سرگرد دسترس، مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان بوشهر ضمن آرزوی توفیق برای دکتر منفرد در عرصه‌های مختلف و آرزوی موفقیت برای سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در مسئولیت جدید بیان کرد: این جامعه با توجه به نیروهای انسانی که دارد به طور کامل در کنار سازمان و آماده هرگونه همکاری در جهت پیشرفت اهداف سازمانی دارد.

کد خبر 6098162

دیگر خبرها

  • اجرای مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در مزارع پلدشت 
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • برای ترمیم زخم های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم 
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد