Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز پنجشنبه در نشست عیدانه مدیران دستگاههای اجرایی استان در ساری افزود : بر اساس برنامه ریزی ، از هفته آینده پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت به باغداران مرکبات اعم از پرتقال و کیوی که در برف سال گذشته خسارت دیدند، شروع می شود.
وی گفت که دولت تدبیر و امید با وجود محدویت های مالی ، برای افزایش توان اقتصادی باغداران خسارت دیده ، پرداخت این تسهیلات را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت در پی سرمای کم سابقه اوایل آذر ماه پارسال ، هفت بسته حمایتی به مبلغ بیش از سه هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت باغداران مازندران مصوب کرد که یکی از آنها پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال بود.
** پرداخت کمک بلاعوض 500 میلیارد ریالی
استاندار مازندران همچنین گفت که پارسال هیات دولت 300 میلیارد ریال در قالب کمک های بلاعوض برای باغداران پرتقال استان مصوب کرد که این تسهیلات مطابق با مصوبه دولت به خسارت دیدگان پرداخت شد.
وی افزود : همچنین 200 میلیارد ریال هم برای کمک به کیوی کاران خسارت دیده مصوب شده بود که این مبلغ نیز در اختیار خسارت دیدگان قرار داده شد.
فلاح گفت : در مجموع تاکنون تنها کمک 200 میلیارد ریالی برای افزایش توان مالی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به استان ابلاغ نشده که پیگیری برای اجرایی کردن این مصوبه ادامه دارد.
دولت برای کمک به باغداران مازندرانی حدود 138 هزار تن پرتقال یخ زده غیرقابل مصرف را با قیمت سه هزار و 500 ریال برای هر کیلوگرم خریداری و در محل امحاء کرد .
38 هزار تن پرتقال باغداران مازندرانی هم با مصوبه هیات دولت به قیمت پنج هزار و 500 ریال برای آبگیری در واحدهای فراوری خریداری و برای این منظور 800 میلیارد ریال به باغداران پرداخت شد.
خرید پرتقال های درجه 1 و 2 به قیمت هفت هزار و 500 و هشت هزار و 500 ریال هم از دیگر مصوبات هیات دولت بود که در مازندران به اجرا گذاشته شد.
تامین پرتقال شب عید کشور به میزان 40 هزار تن هم از دیگر کمک های دولت به باغداران مرکبات مازندران در سال گذشته بود .
مازندران با داشتن 110 هزار هکتار باغ مرکبات و تولید 2/5 میلیون تن مرکبات ، قطب تولید پرتقال و کیوی کشور به شمار می رود.
بر اساس برآوردهای کارشناسی ، برف و سرمای کم سابقه اوایل آذر ماه سال گذشته به حدود 40 تا 50 درصد از محصولات باغ ای مرکبات مازندران خسارت وارد کرد.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدرضا یحیوی، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج