Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد عکس های خصوصی خود را که در ایام نوروز و سفر نوروزی گرفته اند، بر روی شبکه های اجتماعی قرار ندهند. به گزارش گروه فضای مجازیخبرگزاری میزان، عکس های خصوصی نوروزی خود را بر روی شبکه های اجتماعی قرار ندهیدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پلیس فتا، سرهنگ نیک نفس با بیان اینکه برخی افراد از عکس های شخصی کاربران سوء استفاده می کنند، اظهار داشت: حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای سایبر بیش از آنکه به نرم افزارها و قابلیت های شبکه های اجتماعی بستگی داشته باشد به خود کاربران بستگی دارد که چگونه از حریم خصوصی خود در این فضا مراقبت و نگهداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه کاربران زیادی بدون توجه به حساسیت این موضوع و فقط برای سرگرمی و یا فراخوان های اعلام شده از سوی سایت های خاص اقدام به بارگذاری تصویر شخصی و خصوصی خود در فضای سایبر می کنند. در حالی که هیچ کدام از این سایت ها در قبال فراخوان های خود برای حفظ امنیت عکس های کاربران تضمین و ضمانتی نداده اند.

این مقام آگاه تاکید کرد: بسیاری از عکس های بارگذاری شده کاربران در فضای سایبر مورد سوء استفاده افراد مجرم قرار می گیرد، پرونده های اخاذی زیادی در پلیس فتا تشکیل شده است که متاسفانه خود کاربران به علت اهمال و بی توجهی به حریم خصوصی خود برای خود و خانواده شان ایجاد مشکل کرده اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از خانواده ها خواست تا با نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان خود مانع سوء استفاده مجرمان از عزیزانشان شوند و هدایتگر آن‌ها به فعالیت های پاک در فضای سایبر باشند.

وی به خانواده ها توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندانشان نهایت دقت را داشته باشند و مانع انتشار آن‌ها در فضای سایبر به دست فرزندانشان شوند.

سرهنگ نیک نفس گفت: کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و به فراخوان های سایت ها برای این ایام که دعوت کرده است تا عکس ها و کلیپ‌های نوروزی خود را در سایت ها بارگذاری کنند اهمیت ندهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را یاری کنند.

در ایام نوروز افراد اقدام به گرفتن عکس های خصوصی و خانوادگی می کنند و متاسفانه بعضی از شهروندان این عکس ها را در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنند و این امر باعث می شود عکس های بارگذاری شده کاربران در فضای سایبر مورد سوء استفاده افراد مجرم قرار گیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا اظهار کرد: همزمان با آغاز سال 1403 و در راستای پاک‌سازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این راستا 34 کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاک‌سازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند.

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

سردار مجید بیان کرد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی بیش از 90 درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و... را به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تأکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاک‌سازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی