Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@09:23:01 GMT

ميزو با همکاري TI چيپست موبايل مي‌سازد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۰۶۵۷

خبرگزاري آريا - شايعه‌ي جديدي منتشر شده مبني بر اينکه کمپاني چيني ميزوبا همکاري TI در حال ساخت يک چيپ‌ست موبايل است.

بنا به شايعه‌اي جديد، کمپاني ميزو به‌زودي توليد پردازنده‌هاي مخصوص به خود را آغاز خواهد کرد. شرکت ميزو با همکاري کمپاني آمريکايي تگزاس اينسترومنتز (TI) تصميم دارد پردازنده‌ي اختصاصي خود را توسعه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تگزاس اينسترومنتز پيش از اين براي برخي از شرکت‌ها پردازنده توليد کرده؛ اما مدتي است که در اين حوزه فعاليتي ندارد و يا حداقل مي‌توان گفت با اسم خود چنين فعاليتي انجام نمي‌دهد.تگزاس اينسترومنتز سال 2012 اعلام کرد که از آن تاريخ به بعد، پردازنده‌هاي OMAP خود را توليد نخواهد کرد. لازم به ذکر است که اين چيپ‌ست در سال 2012 در برخي از گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار مي‌گرفت. اما تگزاس اينسترومنتز همچنان يک کمپاني متقاعدکننده محسوب مي‌شود و مشخصا اين شرکت در کار خود مهارت زيادي دارد؛ بنابراين اگر ميزو واقعا به دنبال توليد چيپ‌ست‌هاي مخصوص به خود باشد، دانش تگزاس اينسترومنتز مطمئنا کمک زيادي به اين شرکت چيني خواهد کرد. توقف توليد چيپ‌ست‌هاي OMAP در سال 2012 به اين دليل رخ داد که تگزاس اينسترومنتز همانند رقباي خود قادر به توسعه‌ي تکنولوژي پايه‌اي مخصوص به خود براي توليد چيپ‌ست نبود.شايعه‌ي جديد توسط ميزو يا تگزاس اينسترومنتز تأييد نشده است؛ اما همکاري اين دو کمپاني قطعا جذابيت زيادي دارد و شايد اين خبر واقعيت داشته باشد. همان‌طور که مي‌دانيد، کمپاني شيائومي نيز از مدتي قبل توليد پردازنده‌هاي مخصوص به خود را آغاز کرده است که نمونه‌ي اوليه‌ي آن پاينکن Surge S1 نام دارد و يک چيپ‌ست ميان‌رده محسوب مي‌شود. حال شايد ميزو به دليل رقابت با شيائومي تصميم گرفته باشد چيپ‌ست‌هاي موبايل مخصوص به خود را توليد کند.تاکنون مشخص نشده است که ميزو با همکاري تگزاس اينسترومنتز قصد توليد چه نوع چيپ‌ستي دارد و در شايعه‌ي مرتبط با اين خبر به هيچ جزئياتي اشاره نشده است، اما اگر اين موضوع واقعيت داشته باشد، پيش‌بيني مي‌شود اولين چيپ اين شرکت از نوع پايين‌رده يا ميان‌رده خواهد بود. علاوه بر اين ميزو به‌زودي گوشي هوشمند پرچم‌دار جديد خود را با نام ميزو پرو 7 معرفي خواهد کرد. احتمال دارد محصول مذکور ماه آينده رسما معرفي شود و گفته مي‌شود چيپ‌ست پردازشي اين دستگاه Helio X30 خواهد بود. اين چيپ‌ست از نوع 64 بيتي ساخت مدياتک است و 10 هسته‌ي پردازشي دارد. با توجه به آنچه گفته شد، انتظار مي‌رود به‌زودي جزئيات بيشتري در اين رابطه در دسترس قرار گيرد و شايد در آينده، کمپاني ميزو و تگزاس اينسترومنتز اين همکاري را اعلام کنند.نظر شما در اين مورد چيست؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)

دریافت 7 MB کد خبر 6093324

دیگر خبرها

  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!
  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است