Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-27@07:30:35 GMT

آبریزش ناگهانی از بینی و چشم در این فصل

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۱۲۹۹

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

چرا صبح ها دچار آبریزش بینی می شویم؟

سئوال: حدود 10 سال هست که هر روز صبح ها و گاهی در طول روز دارای آبریزش بینی هستم و اغلب با عطسه های متوالی همراه است. این مشکل واقعا امان از من بریده است. آیا تنها راه حل تغییر محل سکونت است. نزد پزشک متخصص هم رفته ام ولی داروهای تجویزی تاثیری بر روی من نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ : مبتلا به رینیت آلرژیک (  التهاب مخاط بینی است که در اثر واکنش ازدیاد حساسیتی ایجاد می‌شود. هنگامیکه فرد دارای سیستم ایمنی حساس شده، آلرژنی مانند هیره، فستوک، گرده گل یا گرد و غبار را تنفس می‌کند، واکنش ازدیاد حساسیتی آغاز می‌شود. این واکنش در بینی به صورت آبریزش بروز پیدا می‌کند) هستید. حضور در شهرهای پر از آلرژن ها و آلودگی هوا می تواند بسیار مضر باشد برای شما و وضعیتتتان را بدتر کند.

اصول بیماری های آلرژیک باید رعایت شود:

درمان آلرژی، مستلزم پرهیز از محرک‌های محیطی و استفاده مناسب از درمان دارویی است.

1) بیماران دچار آلرژی شدید به گرده باید در زمان‌هایی که شمار گرده‌ها بالاست، از بیرون رفتن خودداری کنند. در هوای آلوده وارد نشوند. از هرگونه ماده آلرژن بخصوص موارد شیمیایی دوری کنند.

2) ماسک بزنند.

3) گرمی جات قطع بشود. مصرف مواد گرم و تر به حداقل برسد.

4) شستشوی بینی با نرمال سالین رقیق شده، با آب جوشیده ولرم به نسبت یک سوم تا هم میزان نمک کاهش یابد و سرم ولرم شود.

5) سوپ سرماخوردگی سه وعده. تا سه روز.

6) غرغره دم کرده تخم گشنیز و مصرف کدو حلوایی پخته.

7) تقویت مغز و بدن با مصرف حریره بادام یا 10 عدد بادام پوست کنده آسیاب شده قبل از غذا.

8) چکاندن روغن بنفشه در بینی هم موثر می باشد.

9) از مصرف خوراکی ها و مواد آلرژی زا، انگور، خربزه و …. اجتناب کنید.

10) در کل در زمان ابتلا به آبریزش و غیره مصرف ماءالشعیر و آب انار. آب آلو. کاهو و اسفناج و ترک غذاهای گرم و ادویه جات و سرخ کردنی ها و چیپس و پفک و سوسیس و کالباس و … توصیه می شود.

11) شبها قبل خواب پایتان را در یک ظرف آب گرم قرار دهید. تا مچ پا در آب باشد تا یک ربع. بعد با پتو بپیچانید و بخوابید. خیلی خیلی موثر است.

12) برای کاهش آبریزش، اسپری بینی بکلومتازون هر 12 ساعت دو پاف در هر سوراخ بینی زده شود.

13) در صورت اذیت شدن زیاد، مصرف نصف قرص لوراتادین نیز در کاهش علائم کمک کننده است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق