Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاووش اوغلو روز پنجشنبه در مصاحبه زنده با شبکه خبری ان.تی.وی و با طرح سوالی افزود: در حالی که حملات شیمیایی در سوریه ادامه دارد، آیا می توان مذاکره کرد؟
وی حمایت از جنایت علیه غیرنظامیان و سرپوش گذاشتن بر آن در سوریه را کاری نابخشودنی و خطا عنوان کرد و اظهار داشت: امروز باید اصلی ترین نگرانی ما ادامه یافتن و یا متوقف شدن حملات در سوریه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار تلاش مجامع و کشورهای جهان در برابر جنایات در سوریه شد و اظهار کرد: ما از موضع صریح آمریکا در این زمینه حمایت می کنیم.
وی در ادامه تحولات سوریه و عراق را برای ترکیه تهدیدات بالقوه دانست و گفت: در داخل این تهدیدات داعش، یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و پ.ک.ک نیز وجود دارد و به همین خاطر اقدامات ترکیه در شمال سوریه و عراق ادامه خواهد داشت.
وزیر امور خارجه ترکیه بیان کرد: روسیه و آمریکا، به عنوان دو ابر قدرت، بر سر تسلط بر گروه های تروریستی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در شمال سوریه در حال رقابت هستند.
چاووش اوغلو تصمیم برگزاری همه پرسی در کرکوک را یک کمین علیه حکومت بارزانی و اقلیم کردنشین عراق دانست و گفت: این اقدام در اصل این یک تلاش برای بهم ریختن روابط حکومت بارزانی با همگان است و معمار این اقدام نیز حزب منسوب به طالبانی است.
وی در ادامه گفت: ایران کشور مهمی برای ترکیه است و زمانی که سیاست هایش اشتباه باشد، به صراحت اعلام می کنیم ولی در مقابل، علیه ایران هر گونه حق کشی و هجمه نابجایی وجود داشته باشد، در برابر تمام دنیا از ایران دفاع کرده و هر دو این کار را وظیفه خود می دانیم.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد

وزیر خارجه ترکیه هشدار داد اگر منطقه از جنگ کنونی غزه درس نگیرد، ممکن است این درگیری‌های در آینده باز هم تکرار شود.

به گزارش ایسنا، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه گفت اگر منطقه از تراژدی کنونی در نوار غزه درس نگیرد، ممکن است این باریکه در آینده باز هم شاهد درگیری باشد.

فیدان در گفت‌وگو با العربیه گفت: «اگر از این تراژدی درس نگرفته و به دنبال راهکار ۲ دولتی نباشیم، این آخرین جنگ غزه نخواهد بود، بلکه جنگ‌های دیگر و اشک‌های بیشتری در انتظار ما خواهد بود.»

او گفت: «ما باید از اسرائیل بخواهیم مرزهای ۱۹۶۷ را بپذیرد. نه‌تنها حماس، بلکه تمام فلسطینیان بر سر تاسیس کشور مستقل فلسطین بر سر مرزهای ۱۹۶۷ توافق دارند.»

این دیپلمات ارشد ترکیه همچنین با بیان اینکه ممکن است درگیری‌های منطقه‌ای میان ایران و رژیم صهیونیستی گسترش یابد، هشدار داد: «گرچه اوضاع فعلاً آرام به نظر می‌رسد، اما احتمال (تشدید تنش‌ها) همواره وجود دارد.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، از هفتم اکتبر تا امروز حدود ۳۵ هزار تن از ساکنان نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که بخش اعظم آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین ۷۸ هزار فلسطینی در نوار غزه در این حملات مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، با گذشت تقریباً هفت ماه از آغاز جنگ غزه، بیشتر مناطق این باریکه در حملات رژیم صهیونیستی تخریب شده و حدود ۸۵ درصد از جمعیت آن آواره شده‌اند و درعین‌حال، نظامیان صهیونیست به ساکنان غزه اجازه دسترسی به غذا، آب آشامیدنی و دارو را نمی‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • چالهان اوغلو یکی از بهترین‌های جهان است
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران