Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی لاریجانی امروز با مدیران و مسئولان اجرایی استان قم ازجمله استاندار و معاونان ایشان، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، شهردار و معاونان شهرداری قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشروح دیدار و مذاکرات رئیس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

لاریجانی در دیدار با استاندار قم با اشاره به انتخابات سال جاری، اظهار داشت: امیدواریم انتخاباتی پرنشاط، سالم و خوبی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار خواستار به سرانجام رسیدن طرح‌های توسعه روستایی شد و گفت: لازم است این طرح‌ها به‌سرعت تبیین شوند تا اعتباراتی به این منظور اختصاص یابد.

لازم به ذکر است استاندار قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی درباره اسکان و تردد مسافران نوروزی، گفت: براساس آمار، روزانه بیش از ده میلیون مسافر از شهر قم تردد کرده و بیش از 400 نفر در قم اسکان داده شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم، وضعیت فرودگاه قم را مورداشاره قرار داد و گفت: اقداماتی در این زمینه انجام‌شده و مسئولان مربوطه قول همکاری داده‌اند، همچنین به دنبال رفع مشکلات طرح جامع شهر قم هستیم.

شهردار قم نیز در این دیدار، گزارشی از عملکرد و برنامه‌های پیش رو این سازمان ارائه داد.

لاریجانی در دیدار با رئیس سازمان صداوسیمای استان قم با اشاره به وظیفه صداوسیما در برگزاری هر چه‌بهتر انتخابات پیش رو، اظهار داشت: این سازمان وظیفه دارد در جامعه شورآفرینی کند.

لطفی نیاسر رئیس سازمان صداوسیمای استان قم نیز در این دیدار به اقدامات این سازمان در سال 95 اشاره کرد و گفت: بخش رادیو در سال گذشته تقویت شد به‌گونه‌ای که 80 درصد مخاطبان در این زمینه افزایش یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با مدیرکل دادگستری استان قم به مسائل و مشکلات پروژه فرودگاه قم اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بسیار این پروژه درزمینهٔ گردشگری استان قم، بنده صحبت‌هایی با وزیر راه داشته‌ام.

در ادامه این دیدار ربانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معرفت رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، سجادی مدیرکل منابع طبیعی استان قم، جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، ذاکری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گزارشی از سازمان‌های مربوطه به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

لاریجانی در دیدار با اعضای شورای تأمین استان قم نیز با اشاره به ظرفیت‌های حوزه گردشگری در استان قم، عنوان کرد: به‌منظور ایجاد صحیح اشتغال در استان هستیم نیازمند اقدامات و حمایت‌های لازم در این زمینه هستیم.

وی در دیدار با رئیس و اعضای هیئت‌مدیره نظام صنفی کشاورزی استان قم نیز بر نبود چرخه اقتصادی در روستاها تأکید و تصریح کرد: بر اساس آمارها، جمعیت روستاها پایین‌تر از میانگین جهانی است و حدود 25 درصد از کل جمعیت را شامل می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های رفاهی مطلوب روستاها از چرخه اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند، بنابراین ستادی برای ایجاد اشتغال در روستاها تشکیل‌شده است.

در ادامه این دیدارها، رئیس ستاد اقامه نماز استان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حمید مکارم شیرازی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، رئیس بنیاد نخبگان استان، ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان، جمالی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هانی طباطبایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل راه‌آهن و کاویانی مدیرکل سازمان تعاون نیز به ارائه گزارش درباره اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های در دستور به رئیس قوه مقننه پرداختند.

در ادامه دیدارهای نوروزی دکتر لاریجانی با مسئولان استان قم، حسینی مدیرکل حفظ آثار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیرانوند مدیرکل اداره کل پست، خاکی رئیس اتاق بازرگانی، موسوی مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی، آقاجانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان، فقیه زاده رئیس جهاد دانشگاهی و سلیقه مدیرکل بهزیستی استان، گزارش‌هایی از سازمان متبوع خود به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه دادند.

رئیس قوه مقننه در دیدار با روسای اتحادیه‌های صنفی استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان و سازمان انتقال خون استان نیز به بررسی گزارش‌های ارائه‌شده پرداخت و بر اختصاص زمین به جهت ساخت ساختمان سازمان انتقال خون تأکید کرد.

لاریجانی در دیدار با طلایی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان به گزارش‌های مربوط به میزان خسارات وارده به زمین‌ها و باغات کشاورزی استان توجه کرد و گفت: توسعه و حمایت از بخش کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در دیدار با عطار نیا مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان نیز خواستار حمایت از بخش فنی و حرفه‌ای شد و عنوان کرد: این بخش بسیار مهم بوده و نقش بزرگی در ایجاد اشتغال دارد.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین با صادقی زاده مدیرکل بانک ملی قم، مدیرکل موسسه مالی و اعتباری کوثر، درخشان مدیرکل بانک قرص الحسنه مهر ایران، رضایی مدیرکل شعب صندوق موسی بن جعفر(ع) و همچنین مدیرکل بانک رسالت قم دیدار و بر ضرورت حمایت بانک‌ها از تولید و اشتغال که مسائل مهم و کلیدی کشور هستند، تأکید کرد.

وی با دیگر مسئولان استانی چون حسینی مدیرکل اوقاف استان، آهنین‌پنجه مدیرعامل شرکت برق و صادقی پور مدیرعامل آب و فاضلاب نیز دیدار و توصیه‌هایی به‌منظور بهبود وضعیت سازمان‌های مذکور، ارائه کرد.

لاریجانی در دیدار با رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم و اعضای هیئت‌رئیسه این سازمان نیز به بررسی مشکلات و موانع تولید، فروش و صادرات فرش دستباف پرداخت.

وی در پایان دیدارهای امروز با اعضای کانون وکلا و سردفتران، جمعی از جامعه ورزشی استان، اعضای اتحادیه کارگری استان، دادستان و مدیرکل سازمان بازرسی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ارزیابی دلایل رد صلاحیت روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اظهارات اخیر وی گفت: البته آقای روحانی در جلسه اخیر مباحثی را به اعضای دولت خودشان اشاره کردند و گفتند من دلایل رد صلاحیتم را در روزهای آینده به تفضیل خواهم گفت. اما اینکه در مقابل دلایل ردصلاحیت سکوت کنند، هم نمی‌پذیرند. چون این موضوع جایگاه شورای نگهبان را تضعیف می‌کند نه شخص را، لذا به جهت قداست شأن شورای نگهبان چنین دفاعی را انجام خواهند داد و ظاهرا دلایلی که شورای نگهبان به ایشان اعلام کرده مقبول نظرشان نیست و می‌خواهند دلایل خودشان را به صورت علنی در رسانه‌ها اشاره کنند، اما اینکه مفاد آن چیست کسی دقیق خبر ندارد.

هروی در گفتگو با ایلنا، درباره پیش‌بینی خود از پاسخ روحانی به شورای نگهبان گفت: اینکه یکی از دستگاه‌های نظارتی کشور در عملکرد خودش مورد نقد قرار نگیرد یک ایراد اساسی است که در شاکله نظام دیده می‌شود. حتی اگر شورای نگهبان باشد. در ماه‌های گذشته شاهد این بودیم که شورای نگهبان از خیل عظیم داوطلبان در مجلس خبرگان رهبری و در مجلس شورای اسلامی، افراد زیادی را به دلایل غیرموجه و غیرمقبول از صحنه انتخابات خارج کردند و موجب شد که رقابت کاملا ضعیف باشد و ما پایین‌ترین حد مشارکت در طول بعد از انقلاب اسلامی را شاهد باشیم و در ادامه آن شأن و جایگاه شورای نگهبان را تنزل خواهد داد.

وی افزود: لذا حرکت‌هایی مثل حرکت آقای روحانی، می‌تواند این شأنیت را حفظ کرده و دوباره برگرداند. شاید شورای نگهبان نسبت به عملکرد خود تجدیدنظر کند. بسیاری از ردصلاحیت‌ شدگان نتوانستند پاسخ‌های مجاب‌کننده‌ای را بگیرند و این روند صورت خوبی در تصویر نظام ندارد که یک دستگاهی بدون دلیل بخواهد چیزی را بگوید و بحثی را باز کرده باشد. سابقه این موضوع را هم ما قبلا داشتیم که آقای لاریجانی این اتفاق برایشان مطرح شد و جواب‌هایی که شورای نگهبان به ایشان داده بود نه تنها قانع‌کننده نبود بلکه آقای لاریجانی به تفصیل حدود ۴۰ صفحه پاسخ دلایل ناموجه شورای نگهبان را دادند که شاید این قضیه بتواند مؤثر واقع شود که حالا مؤثر واقع نشد.

این فعال سیاسی افزود: لذا شیوه شورای نگهبان باید مبتنی‌بر نگرش دموکراتیک باشد و آن چیزی که ما در بحث تسامح و تساهل اسلامی هم داریم در این جایگاه باید حفظ شود. لذا کسانی مثل آقای روحانی از جایگاه شایسته‌ای در نظام برخوردار بوده و شخصیت‌ قابل‌توجه و موجهی در نظام هستند، فکر می‌کنم اینکه ایشان پاسخی بر پاسخ‌های شورای نگهبان بدهند و عدم‌قانع‌کننده بودن و مجاب‌کننده بودن پاسخ‌های شورای نگهبان را پاسخ بدهند، امر مقبول و پسندیده‌ای است و باید شورای نگهبان هم بپذیرد و فکر می‌کنم اگر آنها هم پاسخ‌های مجاب‌کننده‌ای متقابلا داشته باشند، فضای مخدوش فکری رسانه‌ای و اجتماعی را هم روشن خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال با توجه به دلایل ردصلاحیت آقای روحانی، با توجه به آسیب‌شناسی سطح مشارکت مردم در انتخابات، طرح این موضوع و دلایل رد صلاحیت چقدر می‌تواند در مشارکت در انتخابات ۱۴۰۴ تاثیرگذار شود، گفت: با عنایت به اینکه در آخرین انتخاباتی که داشتیم متأسفانه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به آسیب‌شناسی کاهش حضور مردم نپرداختند و این برای نظام ما که یک نظام مردمی بوده کاملا یک آسیب جدی است. لذا کسانی مثل آقای روحانی یا پاسخ‌هایی مثل آقای لاریجانی حرکت‌هایی در بعد نقض نظارتی می‌بینم که اگر دستگاه‌های نظارتی به آن توجه نکنند ما آسیب‌های جدی‌تری خواهیم دید. در جلسه گذشته اجلاس حزب اعتدال و توسعه مطرح شد که اگر همین روند موجود دستگاه‌های اجرایی و نظارتی وزارت کشور و نظارتی شورای نگهبان ادامه پیدا کند، باید منتظر باشیم انتخابات ۱۴۰۴ از آنچه که در ۱۴۰۲ انجام گرفت هم افت بیشتری داشته باشد.

هروی گفت: من باب نقد را نه تنها در جمهوری اسلامی، بلکه در دستورات صریح مکتب حیات‌بخش اسلام کاملا می‌بینم، در روایات و تاریخ اسلام، در شخصیت مبارک حضرت پیامبر(ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) شما می‌بینید که کاملا به نقد یا نقادی به نحوه حاکمیت یا نظارت آن بزرگواران اعتنا می‌کردند. اما دستگاه شورای نگهبان اگر از جریان نقد و نقادی بخواهند عامدانه فاصله بگیرند ضربه‌ای بر شاکله نه تنها شورای نگهبان، بلکه بر شاکله نظام و کشور وارد خواهد شد. اصلا نقد و نقادی جزو اصول مکتب ما است و لذا بزرگان ما همیشه به این دیدگاه روی آوردند و توجه کردند.

وی در پاسخ به این سوال رهبری در سال ۱۴۰۰ بعد از اعلام اسامی تأیید و ردصلاحیت‌شدگان از واژه جفا در حق ردصلاحیت برخی از کاندیداها استفاده کردند و به شورای نگهبان هشدار دادند که باید این مسأله جبران شود. اما به نظر می‌رسد این رویه تغییر نکرده است. تحلیل شما درباره این موضوع چیست، گفت: من می‌خواهم به صراحت بگویم که اگر شورای نگهبان در آن مقطع زمانی به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری واقعا توجه می‌کردند و پشت گوش نمی‌انداختند، تصور می‌کنم آحاد جامعه آنقدر ناامیدانه وارد فضای انتخابات ۱۴۰۲ نمی‌شدند و آن آسیب‌شناسی که در نگرش تیزبینانه مقام معظم رهبری وجود داشت، اگر در دستور کار شورای نگهبان قرار می‌گرفت و نگرش نقادپذیری را پیشه می‌کردند، انتخابات ۱۴۰۲ ما به اینچنین آفتی که دچار دور شدن مردم از صحنه انتخابات باشند، منجر نمی‌شد.

هروی در پاسخ به این سوال آینده سیاسی آقای روحانی را با اتفاقات اخیر چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: انقلاب از ابتدای حیات خود بسیاری از سختی‌ها را تحمل کرده و عبور کرده است. بسیاری از نخبگان و بزرگان و بسیاری از شخصیت‌های برجسته را از دست داده، به این هدف و با این مقصود که بتواند به دیدگاه‌ها، اهداف و برنامه‌های خودش برسد. لذا بسیاری از بزرگان ما به شهادت رسیدند، بسیاری کنار رفتند و همه اینها در راه این است که ما بتوانیم دستاوردهای انقلاب‌مان را حفظ کنیم. اما اگر قرار بر این باشد که یک نگرش تمامیت‌خواه وارد عرصه نظام شود و اقلیت حاکم، حتی به فرمایشات مقام معظم رهبری هم توجه نکنند، این آفت انقلاب ما را دچار خطر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه حزب اعتدال هم همه متفق بر این بودند که باید در نحوه نگرش و و بحث نظارتی دستگاه‌ها در امر انتخابات در کشور یک آسیب‌شناسی و بازنگری جدی شود. رویه موجود در واقع مورد قبول حزب اعتدال و توسعه نیست. از اول انقلاب خیلی‌ها آمدند و رفتند. ما خیلی شخصیت‌گرا نیستیم و همان‌طور که حزب اعتدال و توسعه پایبند به مرام مدنی خودش است، نه شخص. لذا از منظر حزب اعتدال و توسعه ما برنامه‌ها و رسالت انقلاب و نظام برای‌مان مهم است که بتوانیم به آن برسیم.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902738

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد