Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ولادیمیر سافرونوف سرپرست هیات نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: حمله آمریکا به سوریه پیامدهای منفی دارد و تمام مسئولیت چنین وضعیتی بر دوش افرادی است که مبتکر چنین اقدام های مشکوک و غمناکی هستند.
بنا به اعلام شبکه خبری روسیه 24، وی لحظاتی پیش از آغاز حمله موشکی آمریکا به سوریه، افزود: برای رسانه ها و جبهه دیپلماسی روسیه پوشیده نیست که تمامی این مباحث در شورای امنیت سازمان ملل در مسیر جنگ اطلاعاتی برای آماده کردن شرایط با هدف آغاز عملیات نظامی انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سافرونوف گفت: به همین دلیل در رایزنی ها، آشکارا گفتیم، مبتکران چنین طرح هایی به این موضوع به صورت اساسی بنگرند که اقدام های نظامی در عراق، لیبی و دیگر کشورها چه پیامدهایی داشته است.
بنا به گزارش رسانه روسی، وی تاکید کرد که هشدار می دهم، مسئولیت پیامدهای این اقدام ها بر دوش مبتکران آن خواهد بود.
همچنین امروز اعلام شد که پس از بولیوی، روسیه نیز برای بررسی موضوع حمله موشکی آمریکا به سوریه که یک پایگاه مهم عملیات ارتش این کشور در مبارزه علیه تروریست ها را هدف قرار داده، خواستار برگزاری فوری جلسه شورای امنیت شد.
ویکتور اوزروف رئیس کمیسیون امور دفاعی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) که این خبر را اعلام کرده، افزوده است: این اقدام آمریکا ممکن است به عنوان تجاوز به یک کشور عضو سازمان ملل قلمداد شود.
همچنین ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بیانیه رسمی این کشور در برابر تجاوز مستقیم آمریکا به سوریه صادر خواهد شد.
شبکه تلویزیونی تسارگراد روسیه در این باره گزارش داد: بیانیه به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
بولیوی عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل نیز در اولین لحظات انتشار خبر تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، خواستار تشکیل جلسه اضطراری این شورا شده بود.
حمله موشکی آمریکا به سوریه درحالی آغاز شد که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود.
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه