Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@09:03:00 GMT

مزایده ۵ شرکت دولتی در روز ۲۷ فروردین روی میز فروش

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۳۰۳۷

مزایده ۵ شرکت دولتی در روز ۲۷ فروردین روی میز فروش

جعفر سبحانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد انجام مزایده سازمان خصوصی سازی تا پایان فروردین ماه ۹۶ اظهار داشت: سهام ۵ شرکت دولتی به ارزش ۱۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال از سوی سازمان خصوصی سازی در روز ۲۷ فروردین ماه روی میز فروش می رود.

وی افزود: بلوک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت مجتمع صنعتی اسفراین شامل یک میلیارد و ۳۵۸ میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم ۶۳۹۴ ریال و ارزش کل پایه ۸ هزار و ۶۸۳ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال به صورت ده درصد نقد و اقساط هشت ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبحانی تصریح کرد:همچنین بلوک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت لوله گستر اسفراین شامل یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۵۹۲ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۲۹۸ ریال و ارزش کل پایه ۲ هزار و ۳۴۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال است که ده درصد نقد و با اقساط هشت ساله خواهد بود.

مشاور رییس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: بلوک ۴۰ درصدی سهام شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس شامل ۱۳۰ میلیون و ۱۳۶ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۶ هزار و ۴۹۴ ریال و ارزش کل پایه ۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال به صورت ده درصد نقد و اقساط شش ساله است.

وی افزود: بلوک ۴۳.۵۲ درصدی سهام شرکت بین المللی مهندسی ایران(ایرایتک) شامل ۷ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۶۰۰ سهم به ارزش پایه هر سهم ۵۸ هزار و ۳۵۳ ریال و ارزش کل پایه ۴۵۷ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال به صورت بیست درصد نقد و به مدت پنج ساله اقساط آن خواهد بود.

مشاور رییس سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد:همچنین بلوک ۹۴.۹۶ درصدی سهام شرکت ماشین سازی لرستان شامل ۱۲۹ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۱۸۲ سهم به ارزش پایه هر سهم ۴۳۶ ریال و ارزش کل پایه ۵۶ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال سی درصد نقد و با اقساط دو ساله در این روز روی میز مزایده می رود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

علی محمدنژاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وضعیت تعادلی نوسانی و جدال تقاضا و عرضه امروز نیز ادامه داشت. با رنجی در نماد‌های خودرویی در میانه‌ بازار شاد هیجان گذرایی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اکثر نماد‌های شاخص ساز و لیدر، در منفی به کار خود پایان دادند. این در حالی بود که با چرخش پول به شرکت‌های متوسط و کوچک، نماد‌های بیشتری از این دو گروه در مثبت و حتی صف خرید بودند.

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۱۰۶۴۰ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۶۸۳۱ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. خالص سفارشات با ورود ۱۶۱ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. 

محمدنژاد اظهار کرد: امروز ۴۴۳ نماد مثبت یعنی (%۵۵) بازار و ۳۶۵ نماد منفی (%۴۵) ، ۹۵ (%۱۲) نماد صف خرید و ۳۲ (%۴) نماد صف فروش به کار خود پایان داد. در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۰۷۱ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال