Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اي‌ام‌ديقصد دارد با عرضه‌ي معماري وگا به سلطه انويديا بر بازار کارت‌‌ گرافيک لپ‌‌تاپ‌ پايان دهد.

معاون ارشد اي‌ام‌دي، اسکات هرکلمن، در کنفرانس AMD Tech Summit در پکن به روي صحنه رفت تا کارت‌هاي گرافيکي مبتني بر معماري وگا را معرفي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرکلمن زمان عرضه کارت‌هاي گرافيکي جديد را اعلام نکرد، اما برنامه‌هاي اين شرکت را براي ماندن در بازار GPU نوت‌بوک اعلام کرد.بر اساس اعلام وب‌سايت videocardz، غول پردازنده‌ي AMD قصد دارد با تغيير چينش‌ حافظه‌ي VRAM‌ فضاي مورد نياز GPU را بدون تأثير بر عملکرد آن، کاهش دهد که اين موضوع مؤلفه‌اي حياتي در توسعه‌ي لپ‌تاپ‌ است. با اي حال هنوز مشخص نيست که آيا معماري جديد وگا به‌صورت واحد پردازنده‌ي گرافيکي مجزا براي لپ‌تاپ‌ها عرضه مي‌شود يا به‌صورت ادغام‌شده در APU (ترکيب پردازنده‌ي مرکزي و پردازنده‌ي گرافيکي).هرکلمن اشاره کرد که AMD اميدوار است چيپ‌هاي جديد مبتني بر وِگا توان لازم براي واقعيت مجازي و جديدترين و بهترين بازي‌هاي AAA را در اختيار سازندگان نوت‌بوک قرار دهند. اين گفته‌ها نشان مي‌دهد که قطعا شاهد عرضه‌ي پردازنده‌هاي گرافيکي مجزاي مبتني بر وگا به بازار عرضه خواهيم بود؛ زيرا نمونه‌هاي مجتمع با پردازنده‌هاي مرکزي، توانايي پردازش گرافيکي بالايي براي استفاده‌هايي اعم از واقعيت مجازي ندارند. البته هنوز جاي شک وجود دارد که حتي نسل بعدي GPU‌-هاي موبايل توانايي لازم را براي اجراي واقعيت مجازي داشته باشند.معماري پيشين اي‌ام‌دي با اسم رمز فيجي به دليل مصرف بالاي انرژي هيچ‌گاه نتوانست در بازار نوت‌بوک‌ جاي پايي براي خود بيابد. اما انويديا توانست جي‌پي‌يو سري 10 جي‌فورس را با وجود مصرف بالاي انرژي، وارد بازار نوت‌بوک کند و اين نشان از اشتهاي زياد براي توان بالاي پردازش گرافيکي در نوت‌بوک‌ها است؛ حتي اگر به قيمت عمر باتري تمام شود.به نظر مي‌رسد پردازنده‌هاي گرافيکي جديد مبتني بر معماري وگا در دو نسخه با رم‌ 4 گيگابايت و 8 گيگابايت روانه بازار مي‌شوند. متأسفانه،‌ اسکات هرکلمن زمان‌بندي دقيقي براي عرضه‌ي کارت‌هاي گرافيکي موبايل جديد AMD ارائه نداد؛ اما به حضار چيني اطمينان داد که چيپ‌هاي مبتني بر وگا به‌زودي عرضه مي‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح گرافیکی باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت روز جهانی «جنگ ستارگان» / عکس

جنگ ستارگان در سراسر جهان طرفداران پرشماری دارد.

طرفداری | باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت روز جهانی جنگ ستارگان یک طرح گرافیکی منتشر کرد.

هر ساله 4 می (15 اردیبهشت) به عنوان روز جهانی جنگ ستارگان (استار وارز) شناخته می‌شود. جنگ ستارگان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های تاریخ سینماست که از بدو ورودش به سینما در سال 1977، نظر خیلی از مخاطبان و منتقدان را به شدت به خود جلب کرد. تا کنون 9 فیلم اصلی در قالب 3 سه‌گانه از جنگ ستارگان منتشر شده و در مجموع 8/5 میلیارد دلار فروش جهانی داشته‌است. باشگاه بایرن مونیخ با انتشار یک طرح گرافیکی جالب به روز جهانی جنگ ستارگان واکنش نشان داد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • طرح گرافیکی باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت روز جهانی «جنگ ستارگان» / عکس
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج