Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ناسا همواره در پي فرستادن انسان به مريخ است، امروزه ناسا برنامه اي چند ماموريتي ايجاد کرده و قصد دارد با ايجاد يک پايگاه فضايي داراي خدمه که درحال چرخش به دور ماه است، امکان فرستادن فضانوردان به مريخ را فراهم سازد.
به گزارش ، سالهاست که ناسا در جهت پيشبرد اهداف خود براي فرستادن انسان به مريخ تلاش مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آنکه آژانس فضايي سخت مشغول ساختن و آزمودن قوي ترين موشک خود به نام (Space Launch System (SLS است، اما ما هنوز چيز خاصي درباره چگونگي و زمان حمل فضانوردان به سياره قرمز نشنيده ايم.
هنگامي که ناسا برنامه جسورانه خود را براي ايجاد دروازه اي در اعماق فضا ايجاد کرد، همه چيز به يکباره تغيير کرد: از مجموعه ماموريت هايي که براي کاوش در فضاهاي دور است، يک پايگاه فضايي همراه با خدمه در حال چرخش به دور ماه است و ويجر خدمه داري در سال 2033 به مريخ فرستاده خواهد شد.
اين موضوع تا حدودي شبيه داستان علمي تخيلي است، اما آژانس فضايي دراقدام خود جدي است، همانطور که اولين پرتاب خود از اين مجموعه با نام Exploration Mission 1 (EM-1) را در سال آينده به فضا خواهد فرستاد.
در اين مرحله، اولين پرواز آزمايشي SLS در EM-1 بدون خدمه است. ناسا سپس از موشک براي پرتاب سفينه فضايي Europa Clipper به فضا استفاده خواهد کرد تا به مطالعه ماه مشتري بپردازد.
بعد از آن، SLS در مجموعه اي از ماموريت ها بين سال هاي 2023 تا 2026 حضور خواهد داشت، تا اجزاي ضروري براي ساخت دروازه اعماق فضا را به فضا بفرستد.
برخلاف ايستگاه فضايي بين المللي (ISS) که به دور زمين مي چرخد و يک خدمه ثابت دارد، پايگاه فضايي دور ماه مي چرخد و مي تواند کوچکتر باشد و تنها يک خدمه مهمان و نه ثابت براي مواقع ضروري دارد.
دروازه اعماق فضا شامل يک گذرگاه نيرو، يک اتاقک سکونت، قابليت اتصال، يک مسدودکننده هوا و اتاقک هايي به منظور تحقيق است، ناسا مي گويد پايگاه فضايي مي تواند براي تعدادي از ماموريت هاي تحقيقاتي آژانس هاي فضايي و شرکت هاي خصوصي فضايي مورد استفاده قرار گيرد.
دروازه مي تواند براي کمک به ماموريت هاي مشارکتي يا رباتيکي به سطح ماه حرکت کند يا به مدار بالايي ماه برود و به ماموريت هاي خروج از دروازه و رفتن به مقصدهاي ديگر در منظومه شمسي کمک کند.
براي استفاده از دروازه اعماق فضا، يک سفينه فضايي قابل استفاده مجدد به نام Deep Space Transport قادر است ماموريت هاي خدمه دار به اعماق فضا مانند سياره سرخ را فراهم سازد.
سفينه فضايي مي تواند از سال 2027 به بعد پرتاب شود و به عنوان تاکسي فضايي براي مسافت هاي طولاني استفاده شود، فضانوردان را از دروازه اعماق فضا به مقصدشان منتقل کند، سپس خدمه را به پايگاه فضايي مداري بازگرداند و براي استفاده بعدي سرويس شود.
ناسا پيش بيني مي کند که ماموريت مربوط به ماه در اواخر سال 2020 به عنوان آزموني براي سفينه فضايي و پايگاه فضايي بکار گرفته مي شود، فضانوردان 300 تا 400 روز را در فضاي خارج از اعماق فضا مي گذرانند.
آژانس فضايي اميدوار است که از اين سيستم براي انتقال انسان به مريخ طي ماموريتي در سال 2033 استفاده کند، اما در حال حاضر از آن تنها به عنوان يک ويجر مداري استفاده مي شود که نمي تواند فضانوردان را به سياره سرخ ببرد.
خدمه نمي توانند در مريخ فرود آيند اما اين شانس را دارند که مريخ را از نزديک مشاهده کنند. ناسا مي گويد اين ماموريت که مي تواند 3 سال به طول انجامد ممکن است بتواند ديدي از نزديک براي ناهيد نيز فراهم آورد.
البته همه اين ها مشروط بر آن است که ناسا بتواند بودجه کافي را تامين کند، دولت آمريکا اين ماه به اهداف خود اشاره کرد: آژانس فضايي بايد مريخ را در اولويت خود قرار دهد، در حالي که براي بازگشت فضانوردان به ماه تلاش مي کند.
اين کار، مسئوليتي بزرگ است اما داراي بازده علمي بالايي است، که نتيجه آن فرود خدمه بر روي سياره اي ديگر خواهد بود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد

تین نیوز

با مساعی کمیسون های تخصصی هیات دولت، کنوانسیون AETR (کار خدمه رانندگان) پس از تصویب در هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جا ده ای، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی این سازمان گفت: این کنوانسیون یک توافق نامه بین المللی است که درباره شرایط حرفه ای فعالیت خدمه رانندگان حمل و نقل بین المللی اتومبیل اعمال می شود.
جواد هدایتی اظهار داشت: الحاق به کنوانسیون های مهم و کاربردی بین المللی از نظر همسان سازی با مقررات و استاندارهای جهانی زمینه ساز حضور پر قدرت ناوگان بین المللی إیرانی در منطقه بوده بنابراین همواره از اولویت های کاری سازمان بوده است.
وی افزود: ارسال کنوانسیون AETR به مجلس شورای اسلامی نشان از اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران به ارتقای شرایط کاری و زندگی حرفه ای خدمه رانندگان بوده و تسریع در خاتمه تشریفات استصوابی این کنوانسیون، می تواند بهبود چشمگیری در عملکرد حمل و نقل بین المللی جاده ای و افزایش سطح ایمنی و کیفیت استاندارد خدمه رانندگان إیرانی را به همراه داشته باشد.
هدایتی خاطرنشان کرد: کنوانسیون AETR شامل مجموعه ای از قوانین و مقررات است که در مورد ساعات کاری، استراحت، حداکثر سرعت، بازرسی و نگهداری خودروها، محدودیت های سنی، و شرایط کاری خدمه رانندگان تعریف شده است. به گفته مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی این معاهده توسط مراجع عالی بین المللی ناظر بر حمل ونقل جاده ای از جمله کمیته حمل ونقل زمینی کمسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در اروپا (UNECE-ITC) و اتحادیه حمل ونقل بین المللی جا ده ای (IRU) و مجمع جهانی راه (PIARC) تهیه شده و توسط بسیاری از کشورها به عنوان یک استاندارد بین المللی اجباری در نظر گرفته می شود و عدم اجرای آن با جرائم مالی و محرومیتهای سنگین روبرو می شود.
مدیرکل دفتر ترانزیت در خاتمه یادآور شد: با تصویب و اجرای کنوانسیون حمل محمولات فسادپذیر (ATP) و نیز اخرین مراحل استصوابی کنوانسیون حمل محمولات خطرناک (ADR)، موافقتنامه کارخدمه (AETR) ناوگان جاده ای، سومین کنوانسیون عمده حمل ونقل بین المللی است که سیر مراحل تصویب آن در دولت سیزدهم در حال ثمربخشی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند