Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن روحانی رئیس‌جمهور در 30 و 31 اردیبهشت سال 1394 در سفر استانی خود به آذربایجان‌شرقی چند طرح را آغاز و عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

یکی از طرح‌های مهمی که روحانی از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز عملیات اجرایی آن را صادر کرد آزاد راه تبریز - مرند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول این پروژه 253 کیلومتر و میزان سرمایه‌گذاری برای آن، 58 هزار میلیارد ریال بوده و سرمایه‌گذار آن، شرکت BERGIZ ترکیه به میزان 65 درصد و وزارت راه و شهرسازی به میزان 35 درصد اعلام شد.

مدت زمان اجرای این طرح، 5 سال (از 1394 تا 1399) بوده و بخش خصوصی 18 سال بهره‌برداری از آن را بر عهده خواهد داشت.

در این روز وزیر راه و شهرسازی در ارتباط ویدیو کنفرانسی محل آغاز عملیات اجرایی این پروژه با محل برگزاری جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس جمهور همراه بود، گفت: آزاد راه تبریز – مرند – بازرگان به طول 253 کیلومتر و با همکاری سرمایه‌گذار خارجی با دولت احداث می‌شود.

عباس آخوندی با تاکید بر اینکه شرکت ترکیه‌ای برگیز 65 درصد پروژه را انجام می‌دهد، افزود: 35 درصد کار احداث این پروژه بر عهده دولت است، البته ما باید اراضی مورد نیاز را نیز تملک کنیم.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه طرح 5800 میلیارد تومان است، ادامه داد: این طرح در چهار فاز مختلف و از تبریز به صوفیان و از صوفیان به مرند و سپس به بازرگان اجرا می‌شود. برآورد اولیه برای اتمام این طرح پنج سال است.

آخوندی به اهمیت این پروژه و نقش آن در رونق اقتصادی و توسعه کشور و شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: این پروژه باعث افزایش حمل و نقل می‌شود و همچنین می‌تواند در جهت توسعه تجارت بین غرب و شرق نقش مهمی داشته باشد.

وزیر دولت یازدهم با اشاره به اینکه اجرای این پروژه منافع خوبی برای ما و ترکیه خواهد داشت، گفت: دولت ترکیه دسترسی مطمئنی با اجرای این طرح به خلیج فارس پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح سه باند رفت و سه باند برگشت دارد، ابراز داشت: این طرح در جهت صلح و افزایش بیش از پیش مناسبات اقتصادی دو طرف ایران و ترکیه موثر است.

نوبخت: پروژه آزاد راه مرند ـ تبریز ـ بازرگان به زودی اجرایی می‌شود/ چاره‌ای جز احداث 5 نیروگاه جدید در آذربایجان‌شرقی نداریم

معاون رئیس‌جمهور در بیستم آذر ماه سال گذشته در سفر به استان آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه استاندار آذربایجان‌شرقی در ارتباط با اجرایی شدن پروژه اتوبان مرند ـ تبریز ـ بازرگان گفت: این پروژه به زودی اجرایی خواهد شد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن میانه ـ تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هفته گذشته با حضور استاندار آذربایجان شرقی جلسه‌ای را با مسؤولان وزارت راه و شهرسازی در مورد اتوبان مرند ـ تبریز ـ بازرگان برگزار کردیم و امیدواریم با تصمیماتی که در آن جلسه اتخاذ شد بتوانیم این طرح را که برای ما بسیار مهم است هر چه زودتر اجرایی کنیم.

وی با اشاره به عدم توافق نهایی با سرمایه‌گذار ترک این پروژه افزود: برای اجرای این پروژه با توجه به قطعه‌بندی شدن آن پیمانکاران جایگزین وجود دارد و قطعا با نظارت‌هایی که استاندار و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی در این ارتباط داشته و مجدانه و مستمر این طرح را از رئیس جمهور، معاون اول ایشان و سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌کنند تردیدی نداریم که این طرح به زودی به سامان خواهد رسید.

استاندار آذربایجان شرقی در صف منتقدین وزارت راه و شهرسازی/سنگ‌اندازی در مسیر توسعه استان گناه بزرگی است

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از سنگ‌اندازی برخی‌ها در مسیر اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی، آن را جفا در حق چهار میلیون نفر مردم استان دانست و اعلام کرد: همه دستگاه‌های استانی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی حداکثر تلاش خود را انجام داده‌اند و ادامه راه منوط به همکاری دستگاه‌های ملی است.

اسماعیل جبارزاده، با اظهار گله‌مندی از عدم همکاری بدنه برخی از وزارتخانه‌ها در اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی در استان، گفت: اگر همکاری دستگاه‌های ملی با استانی انجام می‌شد در سه سال گذشته طبق پیش‌بینی‌ها سه میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خارجی که به استان جذب‌شده‌اند هیچ‌کدام برای واردات کالای ساخته‌شده نیست، بلکه برای کار عمرانی است، اما متاسفانه برخی شیطنت‌ها وجود دارد تا این کار انجام نشود.

جبارزاده با بیان این‌که بارها اعلام کرده‌ایم اولویت ما در واگذاری پروژه‌ها با شرکت‌های داخلی است، گفت: به شرطی این کار را انجام می‌دهیم که این شرکت‌ها توان فنی و مالی لازم و کافی را داشته باشند، اما در پروژه‌های مهمی مثل آزادراه تبریز- بازرگان یا ساخت نیروگاه‌های کلاس اچ ناچار به جذب سرمایه‌گذار خارجی هستیم.

وی با بیان اینکه سنگ‌اندازی در مسیر توسعه استان گناه بزرگی است، افزود: کسانی که با شیطنت‌ها و نامه‌نگاری‌های خود مانع اجرای پروژه‌های عمرانی در استان می‌شوند ظلم بزرگی در حق مردم استان مرتکب می‌شوند.

جبارزاده تصریح کرد: ما با مردم عهد و پیمان بسته‌ایم که با تمام وجود برای آنها کار کنیم و هیچ‌کس نخواهد توانست در این مسیر ما را خسته کند.

گزارش فارس حاکی است، امروز بعد از گذشت دو سال از وعده اجرای آزادراه تبریز - مرند - بازرگان وزیر راه و شهرسازی در آستانه انتخابات دوباره به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده و بار دیگر عملیات اجرایی این پروژه این بار از مرند آغاز کرد.

فیلم آغاز مراسم آزاد راه تبریز- بازرگان

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری