Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز| وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی ایرانی در اجرای عملیات آزادراه تبریز - مرند - بازرگان خبر داد و گفت: اولین قطعه آزادراه تبریز- مرند - بازرگان از تبریز تا صوفیان در نیمه اول سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه قطعات نیز به تدریج افتتاح می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز ۱۸ فروردین در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزاداره تبریز – مرند – بازرگان در گفتگو با خبرنگاران در مورد علل تأخیر عملیات اجرایی قطعه فوق گفت: در سفری که رئیس جمهوری به آذربایجان داشتند قرار بود پروژه تبریزبه - مرند و بازرگان با یک سرمایه‌گذاری خارجی شروع شود که در این مورد مصوبه هیئت وزیران نیز وجود داشت اما در عمل سرمایه گذار خارجی به تعهدات خود عمل نکرد و ما مجبور شدیم مجددا درخواست جلب سرمایه گذاری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه یک کنسرسیوم از شرکت‌های ایرانی سرمایه‌گذاری در این پروژه را پذیرفت و ما امروز موفق شدیم این پروژه را به صورت جدی آغاز کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه نزدیک به دو ماه است عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است گفت: باید مطمئن می‌شدیم کارهای تملک زمین و سایر اقدامات اجرایی به جریان افتاده است تا بعد از آن آغاز عملیات را اعلام کنیم. خوشبختانه در حال حاضر بخشی از کار انجام شده و حدود ۲ کیلومتر از عملیات زیرسازی نیز انجام گرفته است، لذا با اطمینان اعلام می‌کنیم که پروژه سرعت خوبی دارد و ان‌شاله یکی از آرزوهای اصلی مردم آذربایجان تحقق پیدا می‌کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید براینکه پروژه فوق پروژه مهمی است گفت: این پروژه محور اصلی و کریدور شرق به غرب و همچنین شمال به جنوب است، از این کریدور ما به اروپا وصل می‌شویم و از سمت شرق به ترکمنستان و آسیای میانه می‌رویم.

وی در بیان مشخصات این پروژه افزود: قطعه یک آزادراه تبریز - مرند - بازرگان سه باند رفت و سه باند برگشت دارد و آزادراهی ۶ بانده است، با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ کیلومتر طول این مسیر است سایر بخش‌ها به صورت قطعه قطعه در آینده افتتاح می‌شود.

آخوندی تصریح کرد: اولویت قطعه آزادراه فوق از تبریز تا صوفیان در نیمه اول سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه قطعات نیز به تدریج افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان یک پروژه بسیار مهم توسط صنعتگران بخش خصوصی آذربایجان آغاز و افتتاح شده است که تانکرهای دوجداره حمل قیر است.

آخوندی گفت: در ایران سالانه حدود ۵ میلیون تن قیر تولید می‌شود که ارزش آن در حدود ۴ هزار میلیارد تومان است به همین دلیل بهره‌وری از قیر در اولویت‌های ما قرار دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: زمانی که قیر در کارخانه تولید می‌شود درجه حرارت بالایی دارد و ضرورت دارد با همان درجه حرارت به عنوان آسفالت استفاده شود زمانی که درجه حرارت قیر پایین می‌افتد کارایی آن به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کاری که صنعتگران آذری ما انجام داده‌اند این است که تانکرهای دو جداره‌ای را طراحی کردند که به بهره‌وری قیر می‌انجامد.

وی افزود: در حال حاضر صد تانکر دو جداره حمل قیر در آذربایجان شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آینده نزدیک در سایر نقاط کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسای افزود: کار تانکرهای دوجداره این است که درجه حرارت قیر را درون تانکر حفظ می‌کنند، با این کار نرخ بهره‌وری و عمر مفید آسفالتی که اجرا می‌شود به شدت افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: استفاده از تانکرهای دوجداره حمل قیر یکی از کارهای بسیار مهم و ماندگاریست که توسط هموطنان آذری امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی علی‌پور زنوزی در تشریح آخرین وضعیت روند عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح قراملک گفت: عملیات احداث فونداسیون و پایه‌های اصلی این پل روگذر با توجه به زمان بندی انجام گرفته با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: در ضلع شمالی میدان قراملک جابجایی لوله‌های ۲۰ اینچی گاز شهری با همکاری اداره گاز به انجام رسیده و اجرای عملیات عمرانی پروژه همچنان تداوم دارد.

علی‌پور، تقاطع غیرهمسطح قراملک را از مهمترین پروژه ترافیکی شهرداری تبریز در حوزه منطقه ۶ اعلام کرد که با تکمیل و بهره برداری از آن شاهد تحول بزرگ ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان در محدوده غرب تبریز و روان سازی ترافیک شهری خواهیم بود.

شهردار منطقه ۲ مشخصات فنی پروژه روگذر قراملک که دارای معماری خاص و جدید است به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۴ متر اعلام کرد.

کد خبر 6081894

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز