Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:55:27 GMT

دیدار روسای جمهور آمریکا و چین

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۳۹۶۷

دیدار روسای جمهور آمریکا و چین

روسای جمهور چین و آمریکا در فلوریدا دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، برای نخستین بار با «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین، در فلوریدا دیدار کرد.

در این دیدار که پیش از آغاز مذاکرات رسمی رهبران دو کشور صورت گرفت، همسران آنها نیز حضور داشتند.

دونالد ترامپ پیش از این دیدار گفته بود که در دیدار با شی جینپینگ، از رییس جمهوری چین خواهد خواست تا در خصوص تراز تجاری بین دو کشور اقدام کند و همچنین برای مهار جاه طلبی هسته‌ای همکاری بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شی در راس یک هیات بلندپایه چینی روز پنجشنبه وارد فلوریدا شد.

دونالد ترامپ پیش از مراسم شام گفت:تا الان مذاکرات طولانی با هم داشتیم و چیزی به دست نیاورده ایم، مطلقا هیچی، اما با هم دوست شده ایم، این را می توانم ببینم و فکر می کنم در دراز مدت ما روابط بسیار خوبی با هم خواهیم داشت.

طبق این گزارش، رهبران دو کشور و هیات‌های همراه احتمالا مذاکرات جدی خود در خصوص تجارت بین دو کشور و سیاست خارجی را روز جمعه شروع کنند.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود جلوی فرار سرمایه و اشتغال از آمریکا به چین را بگیرد. آقای ترامپ همچنین از تراز تجاری بین دوکشور انتقاد کرده بود.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه پیش از دیدار با رییس جمهوری چین گفته بود: با ما ناعادلانه رفتار شده است و ما معاملات تجاری بسیاری بدی برای سال‌های سال با چین داشته ایم . این یکی از مسایلی است که ما در باره آن گفت وگو خواهیم کرد.

در همین زمینه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در فلوریدا گفته ست: به رغم این تمایل مشترک برای همکاری( بین دو کشور) وجود دارد، ایالات متحده می داندکه چین می تواند برای منافع آمریکا چالش هایی به وجود بیاورد.

واشنگتن و پکن بر سر مسایلی مانند،‌روابط اقتصادی، سیاست‌های پولی، سامانه پدافند موشکی «تاد» در کره جنوبی و یا گسترش حضور نظامی چین در «دریای جنوب چین» اختلافاتی نظر دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض