Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حبیبی؛ مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: در جریان برگزاری چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» که در بخش‌های نقاشی، گرافیک و پوستر، کاریکاتور و کارتون و مجسمه و آثار حجمی برگزار شد، شاهد حضور آثار خلاقه و هنرمندانه‌ای بودیم.

وی ادامه داد: در بخش مجسمه و آثار حجمی این جشنواره علاوه بر هنرمندان داخلی، مشارکت خوبی از سوی هنرمندان خارجی هم صورت گرفت که دو اثر از هنرمندان روسی در این جشنواره حضور داشتند و از آنجا که آثار تولیدی در قالب مجسمه و حجم باید در اماکن، معابر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد لذا با رایزنی با مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به جلب نظر آنها برای استفاده از برخی از آثار این جشنواره کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» گفت: سید مجتبی موسوی؛ معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب مذاکره با مسئولان برگزاری این جشنواره موافقت کرد که در آینده نزدیک نسبت به جانمایی آثار برگزیده بخش مجسمه و حجم چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» اقدام مؤثر را به انجام رسانده تا این آثار در اماکن عمومی نصب شوند.

حبیبی همچنین به ایکنا گفت: از جمله اقدامات پیش رویی که آن را در شرف انجام داریم مشارکت این انجمن با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برگزاری مسابقه کارتون و کاریکاتور تحت عنوان «ترامپیس» است که دبیری آن را سیدمسعود شجاعی طباطبایی به عهده خواهد داشت.

وی افزود: در قالب برگزاری این مسابقه که هنرمندان تا 15 اردیبهشت فرصت دارند که برای ارسال آثار خود اقدام نمایند به شخصیت حقیقی و حقوقی دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور امریکا خواهیم پرداخت که در قالب کارتون حول مسائلی همچون «ترامپ و نژادپرستی»، «ترامپ و دیوارکشی»،«ترامپ و مخالفت با رسانه» و نظایر آن خواهیم پرداخت و در قالب کاریکاتور نیز به شخصیت و وضعیت ظاهری کاراکتر او توجه خواهیم داشت.

حبیبی در پایان گفت: خوشبختانه تا به این لحظه مشارکت خوبی از سوی هنرمندان از این مسابقه صورت گرفته است و تاکنون هنرمندان از 37 کشور جهان آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه که همانطور که گفتم بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آن را برگزار می کند ارسال کرده اند.

امیر سجاد دبیریان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵ میلیاردی یک هنرمند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود