Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشى باشگاه خبرنگاران جوان،با برگزاری چهار دیدار باقی مانده از هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، این مسابقات وارد چهار هفته نهایی و فوق العاده حساس خود می شود.
در این گزارش به بازی های باقی مانده مدعیان قهرمانی، کسب سهمیه آسیا و فانوس به دستان لیگ برتر نگاهی اجمالی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرسپولیس تهران
سرخ پوشان پایتخت در هفته بیست و هفتم به مصاف ماشین سازی تبریز می روند و با برتری در این بازی قهرمانی خود در لیگ برتر را قطعی می کنند. سرخ پوشان پایتخت در صورت ناکامی در این بازی خارج از خانه، برای مسجل کردن سومین قهرمانی خود در لیگ برتر باید از بازی خانگی برابر پدیده و ذوب آهن و دیدار پایانی خود مقابل سیاه جامگان، چهار امتیاز به دست آورند.


استقلال تهران
شاگردان علیرضا منصوریان با توقف مقابل گسترش فولاد، جام قهرمانی لیگ برتر را از دست رفته می بینند اما همچنان برای رسیدن به عنوان نایب قهرمانی و کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا شانس بسیار زیادی دارند.
استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ از صبا قم میزبانی می کند اما یک هفته بعد در حساس ترین بازی چهار هفته پایانی لیگ باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی برود. دیداری که نقش بسیار تعیین کننده ای در معرفی نایب قهرمان لیگ شانزدهم دارد. پدیده و سپاهان آخریفان حریفان آبی های پایتخت هستند که تا حدی برای کسب سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شانس دارند.
تراکتورسازی تبریز
تراکتورسازان درصورت برتری مقابل صبا باردیگر بالاتر از استقلال در رتبه دوم جدول لیگ قرار می گیرند و از طرفی کورسوی امیدی برای کسب جام قهرمانی لیگ پیدا می کنند. با این وجود هدف اصلی شاگردان امیرقلعه نویی در چهار هفته پایانی، ایستادن در جایگاه دوم و کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا است.
تراکتور در هفته بیست و هفتم باید در یک دیدار سخت در مشهد به مصاف پدیده برود و پس از آن جذاب ترین بازی هفته های پایانی لیگ را در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل استقلال تهران برگزار می کند.
تیم تراکتور در 2 هفته پایانی فصل به ترتیب در اصفهان و تبریز مقابل سپاهان و نفت تهران قرار می گیرند.
با نگاهی به دیدارهای پایانی مثلث مدعیان لیگ متوجه می شویم شاگردان امیرقلعه نویی نسبت به پرسپولیس و استقلال بازی های سخت تری دارند.
در کنار این سه مدعی تیم هایی چون ذوب آهن اصفهان، سپاهان اصفهان، پیکان تهران، نفت تهران، گسترش فولاد تبریز، استقلال خوزستان و پدیده مشهد برای کسب سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شانس دارند. در این میان شاگردان علی دایی با برتری مقابل تراکتورسازی در فینال جام حذفی، خیال خود و سایر تیم ها را برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا راحت می کنند اما درصورت قهرمانی تراکتور، تیمی که در جایگاه چهارم جدول قرار بگیرد، شانس بازی در این رقابت ها را به دست می آورد.

حال دیدارهای پایانی قعرنشینان لیگ را ارزیابی می کنیم.

ماشین سازی تبریز
شاگردان فرهاد کاظمی فرصت دارند تا با برتری مقابل پدیده در بازی امروز، فاصله خود با سیاه جامگان را باردیگر به چهار امتیاز کاهش داده و همچنان شانس خود را برای بقا در لیگ زنده نگه دارند.
البته ماشین سازان حتی با این اتفاق هم شانس کمی برای باقی ماندن در رقابت های لیگ دارند.
این تیم در هفته بیست و هفتم در ورزشگاه یادگار امام تبریز از پرسپولیس میزبانی می کند و سپس در اصفهان به مصاف ذوب آهن می رود.
ماشین سازی در 2 هفته پایانی به ترتیب در تبریز و تهران، مقابل 2 تیم دیگر انتهای جدول یعنی سیاه جامگان و سایپا قرار می گیرد.
در کل ماشین سازان برای فرار از سقوط به دسته پایین تر از پنج بازی پایانی خود، باید دست کم 10 امتیاز کسب کنند.


انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و یک مزیت مهم در برنامه ۴ هفته پایانی

به گزارش "ورزش سه"، باتوجه به شرایط جدول رده.بندی تا پایان هفته بیست و ششم، به احتمال خیلی زیاد جام در تهران خواهد ماند و از بین استقلال و پرسپولیس یک تیم فاتح این لیگ نفسگیر می‌شود.

پرسپولیس یک امتیاز کمتر از استقلال دارد و برای تکرار قهرمانی فصل گذشته باید منتظر لغزش حریف سنتی بماند.

در برنامه ۴ دیدار پایانی پرسپولیس یک مزیت مهم وجود دارد. سرخ‌ها مجبور نیستند در واپسین بازی‌های سفرهای طولانی را تجربه کنند و خستگی راه برای آنها در پایان لیگ حداقل خواهد بود.

پرسپولیس این هفته در تهران میهمان هوادار است و در هفته بیست و هفتم باید از استقلال خوزستان میزبانی کند. آخرین بازی خارج از خانه شاگردان اوسمار مقابل شمس آذر قزوین است که این شهر فاصله نسبتا کمی تا تهران دارد. این تیم در هفته آخر رقابت‌ها نیز در آزادی میزبان مس رفسنجان است.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس منتظر لغزش آبی‌ها
  • پرسپولیس و یک مزیت مهم در برنامه ۴ هفته پایانی
  • فلش بک: حمایت هواداران دورتموند از ادین ترزیچ پس از ناکامی در کسب مقام قهرمانی در هفته پایانی بوندس لیگا / فیلم
  • آقاپور: «دی‌جی» تیم ملی فوتسال هستم!/ با درد بازی کردم
  • استقلال و پرسپولیس در انتظار الهلال و السد و رونالدو!
  • مدعیان پیروز شدند
  • بررسی سیمای مدعیان صعود و کاندیداهای سقوط لیگ دسته اول
  • سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد
  • کلهر: سرنوشت قهرمانی دست استقلال نیست
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد