Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-امام جمعه قیدار گفت: فنآوری هسته ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی داخلی و پیشرفت یک کشور، افتخاری که تجلی خودباوری و تکیه به درون و مقاومت جانانه ملت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، افزود: ماه رجب، ماه استغفار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود مبارک پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمودند: خودتان را با استغفار معطّر کنید «تعطّروا بالإستغفار لا تفضحنّکم روائحُ الذنوب». تا بوی بد گناه شما را رسوا نکند.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای طی سالجاری اشاره کرد و ادامه داد: ملت ایران بار دیگر در آستانه یک امتحان و آزمون مهم دیگر قرار گرفتند و انتخابات واقعاً مایه ی عزت و افتخار است.

موسوی افزود: انتخابات برای ما یک رکن اساسی است، نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است و مساله انتخابات، استمرار مردمی بودن نظام است حضور مردم در انتخابات یک سرمایه عظیم برای خود مردم و نظام است حضور حداکثری مردم، پایه های انقلاب را تحکیم می‌کند و بر اقتدار نظام می افزاید.

امام جمعه قیدار گفت: نظام این فرصت را به من و شما داد که آدم های لایق ، آدم های متدین ، انقلابی امین را انتخاب کنیم امورات کشور و شهر را به آنها واگذر کنیم ؛ اگر خدای نکرده در انتخاب اصلح مسامحه کردیم و افراد نابابی سر کار آمدند باید خودمان را ملامت کنیم نه نظام را ؟ . خودمان را باید ملامت کنیم . چرا از این فرصت استفاده نکردیم؟.

موسوی در ادامه به ایام البیض اعتکاف اشاره کرد و گفت: انسان همانطور که نیازهای مختلف مادی دارد نیازهای معنوی نیز دارد و خداوند متعال برای تامین نیازهای معنوی بشر، عبادات تشریع نموده است و تنوع در عبادت ها به دلیل نیازهای گوناگون معنوی انسان است ، امّا اعتکاف یک عبادت نیست بلکه معجونی از بهترین عبادتها است. فرصتی است برای پالایش درون و پاک نمودن زنگارهای دل و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

وی فرا رسیدن روز ۱۳ رجب سالروز ولادت مولود کعبه را یادآور شد و افزود: زندگی مولی علی علیه السلام از لحظه ولادت تا لحظه شهادت همه معجزه است. تولدش تولد عدالت مطلق و تولد رحمت الهی هست اگر تمام دنیا و ما فیها را به من بدهند که پوست جو (را) از دهان مورچه‏ای جابرانه و برخلاف عدالت بگیرم، هرگز نمی ‏پذیرم.ما که ادعای شیعه بودن آن حضرت را داریم باید به ولایت آن حضرت، تمسک بجوئیم و تمسک به ولایت آن حضرت به معنای تبعیت از مقاصد او است، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‏چیز، از آن حضرت پیروی کنیم. باید همه ما تلاش کنیم آن عدالتی که امیر المومنین علیه السلام اجرا می کرد به اندازه توان خود در جامعه اجرا کنیم.

امام جمعه قیدار در ادامه به فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا روز ملی فناوری هسته ‏ای اشاره کرد و گفت: قطع رابطه با ایران اقدامی از طرف آمریکا در جهت فشار بر روی مسئولین ایران برای آزاد سازی جاسوسان دستگیر شده این کشور در لانه جاسوسی بود عکس العمل ایران در قابل این مسئله بسیار جالب بود در اولین واکنش به این امر حضرت امام در پیامی خطاب به ملت ایران بیان داشتند.«ملت شریف ایران اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است.»

موسوی افزود: نتیجه قطع رابطه با آمریکا ثمرات و دستاوردهای خوبی برای ایران داشت ایران اسلامی توانست با اتکای به خداوند متعال گام های بلند و مهمی در جهت خود کفائی بردارد.

وی گفت: حضرت امام به برخی که به بهانه این که ما نمی توانیم داخل درهای بسته زندگی کنیم باید با کشورهای مختلف رابطه داشته باشیم و رابطه با آمریکا را مطرح می کنند پاسخ می دهند و می فرمایند: ما هرگز داخل درهای بسته زندگی نمی‏کنیم، ولی این درها را نیز برای استعمارگران باز نمی‏نماییم. روابط خارجی ما بر اساس حفظ آزادی، استقلال و حفظ مصالح و منافع اسلام و مسلمین است.

امام جمعه قیدار گفت: آمریکا پس از قطع رابطه با ایران دست به یک‏سری توطئه‏ های نافرجام علیه انقلاب اسلامی ازجمله حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، انهدام هواپیمای ایرباس و تحریم اقتصادی زدند که پس از گذشت سال‏ها، هنوز هم این روابط خصمانه نسبت به ملت ایران ادامه دارد.

موسوی افزود: اگرچه آمریکا در اثر مقاومت ملت ایران و پیشرفت حیرت‏انگیز جمهوری اسلامی ایران سرانجام مجبور شد به پای میز مذاکره بیاید، اما هیچ وقت از دشمنی‏اش نکاست، همان‏گونه که امروز بدعهدی‏های شیطان بزرگ را در اجرای برجام می بینیم با وجود این‏که خودشان اعلام می کنند که ایران فراتر از برجام هم تعهدات خود را انجام داده است و خود آمریکایی‏ها معترفند ایران شدیدترین بازرسی‏ها را پذیرفته است، اما همچنان بهانه ‏های تازه از راه می‏رسد؛ برنامه موشکی، حقوق بشر و هزار بهانه دیگر که نشانه‏ های بدعهدی طرف مقابل در اجرای برجام است.

وی ادامه داد: با گذشت ماهها از اجرایی شدن برجام علاوه بر این که ساختار تحریم‏ها برجاست و بسیاری از تحریمها لغو نشده یا صرفا فقط بر روی کاغذ لغو شده و در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته تحریم ‏های جدیدی علیه ایران وضع شده، اشخاص و شرکت‏های جدیدی را به لیست تحریم‏ ها به اتهام حمایت از برنامه‏ ‏موشکی ایران اضافه کرد.

امام جمعه قیدار گفت: در بحث سوریه هم آمریکا بزرگترین کارشکنی را می کند داعش را خودشان درست کردند و به جان مردم بی دفاع سوریه انداختند الان هم دولت سوریه را متهم می کنند به استفاده از سلاح شیمیایی تا دولت سوریه را در جهت بین‏المللی تحت فشار قرار دهند کشورهای غربی سعی دارند با توجه به مذاکرات سیاسی اخیر در سوریه و حصول نتیجه، بار دیگر پرونده سوریه را در شورای امنیت بررسی کنند. استفاده ابزاری از شورای امنیت در جهت فشار به دولت سوریه و دادن امتیاز به دولت‏های غربی است. همچنان که در سال ۲۰۱۲ آمریکا به بهانه حمله شمیایی توسط دولت سوریه، دمشق را خلع سلاح کرد.

موسوی با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای، گفت: فن‏آوری هسته ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی داخلی و پیشرفت یک کشور، افتخاری که تجلی خودباوری و تکیه به درون و مقاومت جانانه ملت است.

وی افزود: تقارن روز ملی فن آوری هسته ای با روز قطع رابطه با آمریکا بسیار معنا دار و حاوی پیام بسیار مهمی است. از جمله این که: تحریم ها و فشار ها و قطع رابطه، تأثیری در عدم پییشرفت ها نداشته بلکه در این راه مفید و مؤثر و کار ساز هم بوده است.

موسوی گفت: این موفقیت بزرگ در فن آوری هسته‏ای بیش از هر چیز مرهون تصمیمات و سیاستهای مدبرانه و دوراندیشانه ی مقام معظم رهبری است و نشان داد که پایداری، مقاومت در مقابل خواسته نامشروع دیگران، خودباوری و اعتماد به نیروهای خلاق کشور می‏تواند قله‏های دانش پیشرفته هسته‏ای در حداقل زمان ممکن فتح کند

امام جمعه قیدار گفت: ما توانستیم در این روز از بسیاری از خاکریز هائی را که دشمن از راه های مختلف در مقابل ملت ایران قرار داده بود عبور کنیم و قله های رفیع دانش را که برای بسیاری از کشورها یک آرزو است فتح کنیم .

موسوی با بیان اینکه این روز تجلی عزم ملی در به دست آوردن فناوری هسته است که بر ملت عزیز ایران مبارک باد، افزود: در این روز باید یاد همه شهدای هسته‏ای (شهید مصطفی احمدی روشن، شهید مجید شهریاری، شهید مسعود علی محمدی و شهید داریوش رضایی‏نژاد) را گرامی بداریم. در زمینه هسته‏ای ما با تکیه بر این شهدای گرانقدر و متخصصان داخلی به دتنش هسته ای دست یافتیم.

وی در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام ۲۰ فروردین، گفت: داشتن سرپناه و مسکن برای بشر یک نیاز ضروری و حیاتی است و اینکه حضرت امام (ره) ۹ روز بعد از رای آری مردم به جمهوری اسلامی دستور تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام را صادر کردند حکایت از اهمیت مسئله دارد.

موسوی گفت: بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام راحل از محصولات ناب انقلاب اسلامی است که تا کنون در جهت محرومیت زدایی و خدمت رسانی به محرومین اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام داده اند و در جهت تحقق خواسته های قلبی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که همان جلب رضای الهی است قدم برداشتند.

وی ادامه داد: کسانی که می توانند در جهت مسکن دار شدن جوانان و محرومین قدم بردارند بیایند با اهدای زمین یا وجوه نقدی یا مصالح ساختمانی به کمک حساب ۱۰۰ امام (ره) و جهت ساخت مسکن برای اقدام کنند.

امام جمعه قیدار در ادامه به زندگانی حضرت امام جواد(ع)، گفت: در عصر امامت امام جواد علیه السلام عرصه سیاسی و اجتماعی جامعه گرفتار چالش‏ های عمیق عقیدتی بود
مأمون مکّارترین و منافق‏ ترین خلیفه عباسی بود که برای از بین بردن تفکر شیعه بسیار تلاش کرد و هدفش از تشکیل مناظره با امامان شیعه، شکست ایشان و در نهایت سقوط مذهب تشیّع بود هدفش این بود که ائمه علیهم السلام که بزرگ‏ترین مانع در برابر حاکمان غاصب و ستمگر بودند، را از میان بردارد امّا در چنین عصری، امام محمد تقی(ع) قاطعانه و با اقتدار الهی تمام در برابر انحرافات، مسامحه ‏ها، توهین‏ها و دیگر مکرهای خلفای باطل ایستاد و از حقانیّت دین اسلام و شیعیان دفاع کرد.

موسوی با اشاره به سالروز رحلت حضرت زینب کبری(س)، افزود: نقل شده که وقتی حضرت زینب را نزد رسول خدا حاضر کردند، رسول خدا(ص) او را گرفت و به سینه‏ی شریفش چسبانید و صورت مبارک خود را به صورتش نهاد و بلند گریه کرد حضرت فاطمه(س) از سبب گریه پرسید: از بلاها و مصیبت‏های گوناگونی که بر وی وارد خواهد شد، سخن گفتند حضرت فاطمه(س) به‏شدت گریه کردند و از ثواب گریه بر حضرت زینب سئوال کردند فرمود: هر کس بر او و مصیبت‏هایش گریه کند، ثواب گری ه‏اش مانند ثواب کسی است که بر دو برادر او (حسن و حسین) گریه کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با اشاره به فرصت‌های بزرگترین رویداد تجاری کشور اظهار کرد: این روزها تهران محور برگزاری بزرگ‌ترین رویداد تجاری کشور در حوزه صادرات است و ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران موسوم به "اکسپو" ایران و آفریقا با حضور تجار و بازرگانان و شرکت‌های تجاری از پنج قاره جهان تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد با حضور بی‌سابقه مقامات تجاری از ۷۰ کشور دنیا مواجه شده و آن قدر وسیع و پرمخاطب است که به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت محدودیت در تأمین هتل سبب شد که در پذیرش محدودیت داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با قدردانی ازعوامل استانی که به نمایندگی از استان اردبیل در این رویداد حضور داشته اند این موضوع را به نفع استان و شهرستان های تابعه دانست و افزود: تردیدی نیست که برگزاری این نمایشگاه و رویدادهای جانبی آن از جمله همایشی که با حضور رئیس جمهور کشورمان و مقامات برخی از کشورهای آفریقایی در سالن سران برگزار شد، فرصتی مناسب برای رشد و تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آفریقایی است، قاره‌ای که نزدیک به نیمی از طلای جهان و یک سوم کل مواد معدنی دنیا را در خود جای داده است.

جعفرزاده با طرح این سوال که چرا حملات علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه دوباره شروع شد، تصریح کرد: با نقض آتش‌بس نانوشته میان آمریکا و گروه‌های مقاومت توسط آمریکا، حملات مجدد علیه پایگاه‌های این کشور در سوریه و عراق آغاز شد.

وی ادامه داد: پایگاه میدان نفتی العمر که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده با چهار موشک و پایگاه آمریکایی خراب الجیر با سه موشک و یک فروند پهپاد در شرق سوریه هدف قرار گرفتند. هم‌چنین پایگاه عین‌الاسد در عراق نیز هدف چند موشک قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: ائمه‌ تمام زجر و مصیبتشان به‌ خاطر این بود که دنبال حاکمیت الهی بودند در غیر این صورت اگر امام صادق و امام باقر یک‌ گوشه می‌نشستند و چند نفر دور خودشان جمع می‌کردند و فقط یک مسأله‌ شرعی می‌گفتند، کسی به آن‌ها کاری نداشت.

جعفرزاده با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی از خدمات این نهاد مقدس تجلیل کرد و گفت: هر کجا یک گره وجود دارد ما آنجا وجود مقدس بسیج را با جان و دل لمس کرده ایم.

وی اظهار کرد: بسیج در کنار مردم است و کار آن کاملا قدسیت دارد بسیج یاور حقیقی مردم و انقلاب است و دقیقا همین استقامت و مردانگی بسیج است که آوازه و محبوبیتش را در میان مردم صد چندان کرده و خار چشم دشمنان شده است. د

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه در شهرستان اصلاندوز فعالیت های این مجموعه مکرم همیشه منشا خیر بوده است، خاطرنشان کرد: بر خود فرض می دانم از تمام زحماتی که متقبل شده اند از طرف مردم اصلاندوز قدردانی کنم.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه مطالبه گری در دولت فعلی با پاسخ شایسته رو به رو می شود، تصریح کرد: اخیرا ما در مقام مطالبه پیگیر تاسیس اداره صمت در شهرستان اصلاندوز بودیم که دولت و مسئولین مربوط اقدام عملی را در این زمینه انجام دادند که جای تحسین دارد.

وی گفت: یکی از اقدامات شایسته ای هم که اخیرا دولت آغاز کرده است این است که مجوز کسب و کارها به صورت الکترونیکی صادر می شود و مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهند بود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز ادامه داد: از تمامی فعالان و دارندگان پروانه های کسب انتظار می رود دولت را در مسیر تحقق این موضوع یاری کنند و از دولت نیز می خواهیم این موضوع را پیش زمینه ای قرار دهند برای اینکه دولت الکترونیک برای تسهیل امور مردم و بدون نیاز به بروکراسی محقق شود.

کد خبر 6095643

دیگر خبرها

  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات