Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزيرسوري از رايزني دمشق با متحدانش درباره پاسخ به تهاجم آمريکا خبر داد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد: رامز ترجمان وزير اطلاع رساني سوريه در مصاحبه با اين شبکه گفت: مقامات سوريه با متحدان اين کشور درباره پاسخ دادن به تجاوز آمريکا رايزني مي کنند و تحرکات سياسي در آينده در اين باره صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترجمان افزود: آمريکا پس از ناکامي عواملش در سوريه، به طور مستقيم وارد عمل شد.

آمريکا در يک صف با تروريست‌ها ايستاد
شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد: بثينه شعبان مشاور رسانه اي و سياسي رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با اين شبکه گفت: ما مي دانستيم که هدف طرح آمريکا قرار داريم، اما اکنون آشکار شد که آمريکا در صف واحدي با تروريست ها ايستاده است.
شعبان افزود: تهاجم آمريکا پس از پيروزي هاي ارتش سوريه در حماه و عقب راندن تروريست هايي که براي حمله به دمشق تلاش مي کردند، صورت گرفت.
بثينه شعبان مشاور رسانه اي و سياسي رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با اين شبکه گفت: هر سوري که از تهاجم آمريکا به سوريه حمايت کند خائن است.
شعبان افزود: کشورهايي که خود را عربي مي خوانند و جنگ در سوريه، يمن و ليبي را تامين مالي مي کنند، ارتباطي به هويت عربي ندارند.

عمليات آمريکا با محکوميت گسترده مردمي روبرو شد
شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد: رامز ترجمان وزير اطلاع رساني سوريه در مصاحبه با اين شبکه گفت: اين عمليات آمريکا با محکوميت گسترده مردمي روبرو شد، زيرا نمايش بي ارزشي است که هدف از آن سوء استفاده سياسي است.
ترجمان افزود: در گذشته اسرائيل چند بار به سوريه تعرض کرد و اکنون آمريکا وارد عمل شد تا مکمل حملات اسرائيل باشد.
وزير اطلاع‌رساني سوريه: شوراي امنيت جانبدارانه عمل مي‌کند
رامز ترجمان وزير اطلاع رساني سوريه در مصاحبه با اين شبکه گفت: شوراي امنيت جانبدارانه عمل مي کند و اين مسئله از نوع تعامل آن با حمله شيميايي در خان شيخون روشن است.
رامز ترجمان وزير اطلاع رساني سوريه در مصاحبه با اين شبکه گفت: سوريه با حملات سياسي، نظامي و اقتصادي روبروست که بيش از نيمي از کشورهاي جهان در آن مشارکت دارند. ترجمان افزود: در چند ساعت آينده چگونگي تعامل با اين متغير جديد مشخص خواهد شد.

واکنش ارتش و نيروهاي مسلح سوريه
فرماندهي کل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه در واکنش به حمله موشکي بامداد امروز به فرودگاه شعيرات در نزديکي حمص بيانيه اي صادر کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه متن اين بيانيه به شرح زير است :
آمريکا در ساعت سه و چهل و دو دقيقه بامداد امروز در اقدامي تجاوزکارانه يکي از پايگاه هاي هوايي ما را در منطقه مرکزي کشور، با شليک چندين موشک هدف قرار داده است، اين حمله شش شهيد، تعدادي مجروح و خسارات مادي زيادي برجاي گذاشته است. اين تجاوز آمريکا تاکيدي بر راهبرد اشتباه اين کشور است که مي تواند تلاش ارتش سوريه را در مسير مبارزه با تروريسم با مشکل مواجه سازد و آمريکا را با گروههاي داعش، جبهه النصره و ديگر سازمان هاي تروريستي که از روز نخست جنگ ظالمانه عليه سوريه، حمله به مواضع ارتش و پايگاه هاي نظامي سوريه را در دستور کارشان قرار داده اند، شريک سازد. اقدام آمريکا در تلاش براي توجيه اين تجاوز، از طريق توسل به اين دستاويز که ارتش سوريه در خان شيخون از سلاح شيميايي استفاده کرده است، آن هم بدون آگاهي از واقعيت اين اتفاق و مسئول واقعي آن، مي تواند اين پيام اشتباه را به گروههاي تروريستي به دنبال داشته باشد که در آينده نيز هرگاه در ميدان هاي نبرد خساراتي را متحمل شده اند بتوانند از سلاح شيميايي استفاده کنند.
فرماندهي کل ارتش و نيروهاي مسلح تاکيد مي کند هدف از اين تجاوز که با هرگونه قوانين و عرف بين الملل در تضاد است تاثير بر توانمندي ارتش عربي سوري در مبارزه با تروريسم است چنانچه تاکيد مي کند واکنش ارتش به اين حمله، تقويت عزم و اراده در تداوم عمل به وظيفه ملي جهت دفاع از مردم سوريه، نابودي تروريسم در هر جا و مکان و بازگرداندن امنيت به تمامي مناطق جمهوري عربي سوريه است.
دمشق ششم آوريل سال دو هزار و هفده ميلادي ، فرماندهي کل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه

نشست فوق العاده دوماي روسيه براي بررسي حمله آمريکا به سوريه
شبکه تلويزيوني الجزيره مباشر گزارش داد: دوماي روسيه براي بررسي پيامدهاي حمله هوايي آمريکا به سوريه، نشست فوق العاده برگزار مي کند.

تعليق توافق مسکو با واشنگتن
مسکو توافق با واشنگتن را بر سر پيشگيري از برخوردهاي هوايي در آسمان سوريه به حال تعليق درآورد.
در پي حملات هوايي آمريکا به پايگاه هوايي نيروهاي دولتي سوريه در استان حمص، روسيه روز جمعه از تعليق توافقي با آمريکا که هدفش جلوگيري از برخورد بين هواپيماهاي دو کشور در آسمان سوريه است، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسکو، ماريا زاخارووا سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه‌اي اعلام کرد: «طرف روسي يادداشت تفاهم با آمريکا را بر سر پيشگيري از برخورد و امنيت پروازها در عمليات در سوريه که توسط نيروي هوايي روسيه و آمريکا انجام مي شود، به حال تعليق در مي آورد.»
روسيه و آمريکا اين يادداشت تفاهم را که شامل مقررات و محدوديت‌هايي با هدف جلوگيري از برخورد بين هواپيماهاي دو کشور در آسمان سوريه است، اکتبر 2015 چند هفته پس از آغاز مداخله روسيه در سوريه در حمايت از رژيم دمشق امضاء کرده بودند. جنگنده‌هاي روسي و آمريکايي به ويژه به مواضع داعش در سوريه حمله مي کنند.
اين سند بر تبحري که خلبان‌ها بايد از خود نشان دهند تأکيد مي کند همچنين استفاده از برخي فرکانس‌هاي راديويي مشترک را توصيه مي کند و ايجاد يک خط مخابراتي ثانويه را در زمين پيشنهاد مي دهد.
پايگاه هوايي شعيرات در استان حمص در مرکز سوريه حوالي ساعت 40 دقيقه بامداد به وقت گرينويچ با 59 موشک تامهاوک که از ناوهاي آمريکايي «يو اس اس پورتر» و «يو اس اس راس» در شرق درياي مديترانه شليک شده بود، هدف قرار گرفت. اين حملات پس از حمله شيميايي مشکوک به منطقه خان شيخون در استان ادلب که واشنگتن آن را به نيروهاي دولتي سوريه نسبت مي دهد، صورت گرفت.
ماريا زاخارووا در بيانيه خود خاطر نشان کرد: «ما از شوراي امنيت سازمان ملل مي خواهيم براي گفتگو درباره اوضاع سوريه نشست فوري تشکيل دهد.»
وي همچنين «رويکرد نسنجيده» واشنگتن را در مناقشه سوريه محکوم کرد.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت: «واضح است که اين حملات موشکي از قبل تدارک ديده شده بود و تصميم در مورد اين حملات خيلي قبل‌تر از اتفاقات ادلب، در واشنگتن گرفته شده بود و اتفاقات ادلب به عنوان بهانه‌اي براي قدرت‌نمايي مورد استفاده قرار گرفت.»

واکنش ايران
ايرانيها حمله آمريکا را تلاش براي برهم زدن معادلات درسوريه مي‌دانند.
شبکه الميادين گزارش داد: ايرانيها حمله هوايي آمريکا به سوريه را تلاش براي برهم زدن معادلات در اين کشور مي دانند.
محمد حسن البحراني رئيس دفتر شبکه تلويزيوني الميادين در تهران درباره واکنش محافل ايراني به حمله هوايي آمريکا به سوريه گفت: ايرانيها معتقدند حمله هوايي امروز آمريکا به پايگاه هوايي الشعيرات در استان حمص سوريه، به صورت مستقيم و غيرمستقيم به تهران ارتباط پيدا مي کند.
وزارت امور خارجه ايران صبح امروز به شدت حمله هوايي آمريکا را محکوم و آن را اقدام يکجانبه و خطرناک و نقض قوانين بين المللي توصيف کرد. وزارت امور خارجه ايران اين حمله هوايي را عامل قدرت گرفتن گروه هاي تروريستي و پيچيده تر شدن اوضاع سوريه و همه منطقه دانست.
تهران با استفاده از دستگاه ديپلماسي خود براي هماهنگي با شرکا و متحدانش و در راس آنها دولت هاي سوريه و روسيه تلاش خواهد کرد.
بعضي از محافل رسانه اي در ايران اين سوال را مطرح کردند که زمان اين حمله پيش از انجام هر نوع تحقيقاتي درباره حمله شيميايي خان شيخون، با چه هدفي انتخاب شده است؟ اين محافل تاکيد دارند، اين حمله هوايي آمريکا به سود گروه هاي مسلح است و به تلاش ها براي حل بحران سوريه ضربه مي زند.
باور ايرانيها آن است که اقدام صبح امروز آمريکا ضد سوريه با هدف برهم زدن معادلات در اين کشور صورت گرفته است.
البحراني درباره تاکيد مقامات اسرائيلي بر اين مسئله که حمله هوايي به سوريه پيامي براي محور ايران در منطقه است، افزود: موضع گيري هاي اسرائيلي ها در اين باره به هيچ وجه تعجب آور نيست. ايران، سوريه، روسيه و حزب الله در يک جبهه قرار دارند. تحولات اخير سوريه به نفع محور مقاومت و نيروهاي مسلح و متحدانش بود و مي توانست به حل بحران سوريه به نفع اين کشور در صحنه ميداني منجر شود. آمريکا با اين حمله مي خواهد معادلات در سوريه را تغيير دهد. ايرانيها مي گويند با اينکه حمله هوايي آمريکا ممکن است تاخيري در اين روند ايجاد کند، اما در نهايت بحران سوريه به نفع دولت و ارتش اين کشور حل خواهد شد.

واکنش سازمان ملل
دي ميستورا گفت: تحولات سوريه را از نزديک پيگيري مي کنيم
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک از ، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در سوريه اعلام کرد سازمان ملل تحولات اوضاع در سوريه را از نزديک و با دقت پيگيري مي کند .
سخنگوي دفتر نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه روز جمعه اعلام کرد پس از حملات موشکي بامداد روز جمعه آمريکا به يک پايگاه نظامي سوريه در حمص ، استفان دي ميستورا تحولات اوضاع در سوريه را از نزديک پيگيري مي کند .
سخنگوي دفتر نماينده ويژه سازمان ملل افزود پس از حملات موشکي آمريکا ، دي ميستورا در حال در رايزني و گفتگو با طرفهاي مسئول با هدف کنترل اوضاع در سوريه است .
سخنگوي نماينده سازمان ملل تاکيد کرد اين سازمان در صورت کسب اطلاعات بيشتر درباره سوريه بيانيه هاي جديدي منتشر خواهد کرد .

احتمال پاسخ نظامي به حمله آمريکا
واکنش متحدان سوريه، ناشناخته ترين موضوع در مورد حمله آمريکا به اين کشور است.
شبکه فرانس 24 گزارش داد: ناشناخته ترين موضوع در مورد حمله آمريکا به سوريه که عرصه سياسي را لرزاند، واکنش متحدان اين کشور يعني ايران، حزب الله و روسيه به اقدام آمريکا و احتمال تلافي دولت سوريه است. گالاگر فنوئيک خبرنگار فرانس 24 از واشنگتن گزارش داد : حمله هوايي آمريکا به پايگاهي در سوريه که به رژيم بشار اسد، رئيس جمهور اين کشور تعلق دارد، حمله جنگي نيست بلکه روش دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکاست تا بين اين اقدام و سخنان اخيرش در کاخ سفيد ارتباط برقرار کند.
وي در کنفرانس مطبوعاتي خود که ساعاتي پيش برگزار شد، گفت با ديدن تصاويري از ادلب عميقاً شوکه شده است.
خبرنگار فرانس 24 در ادامه اين گزارش افزود: ترامپ با ديدن تصاويري از افراد بي گناه سوري در دومين حمله شيمايي که رسماً به رژيم بشار اسد نسبت داده مي شود، از باراک اوباما رئيس جمهور پيشين آمريکا به شدت انتقاد کرد. ترامپ از اينکه رئيس جمهور سابق آمريکا در مقابل عبور دولت سوريه از خط قرمزي که اوباما ترسيم کرده بود - اولين حمله شيميايي -، هيچ واکنشي نشان نداد و اقدامي نکرد، ابراز تأسف کرد.
خبرنگار شبکه حمله آمريکا به پايگاهي در سوريه را اقدام نظامي خواند که به صورت يکجانبه از سوي آمريکا انجام شد چرا که رئيس جمهور آمريکا و کنگره هيچ نگراني در صورت واکنش شديد چه از سوي دموکرات ها و چه از سوي جمهوريخواهان در مورد اين اقدام ندارند.
ناشناخته ترين موضوع در مورد اين حمله که عرصه سياسي را هم لرزاند و معادلات جنگ سوريه را بر هم زد، واکنش متحدان اين کشور يعني ايران، حزب الله و روسيه و نيز احتمال تلافي دولت سوريه به اين حمله است.
اين گزارش در حالي است که رئيس گروه اوراسيا گفت: انتظار ندارم تهران و مسکو واکنشي جدي به حملات موشکي اخير نشان بدهند
ايان برمر، رئيس گروه اوراسيا در گفتگو با بلومبرگ گفت انتظار ندارم تهران و مسکو به حملات اخير موشکي آمريکا به سوريه واکنشي جدي نشان بدهند.
به گزارش شبکه تلويزيوني بلومبرگ؛ برمر درباره پيامدهاي حمله موشکي آمريکا گفت: انتظار نمي رود اين اقدام آمريکا باعث بالا گرفتن جدي تنش ها و درگيري در اين کشور شود و روسيه و ايران اقدامي جدي در اين خصوص انجام دهند، زيرا در گذشته نيز شاهد بوديم اسرائيلي ها حملاتي دقيق عليه رژيم اسد داشتند و اتفاقي نيز روي نداد.
وي تاکيد کرد موضوعي که در اين ميان مطرح است، تغيير موضع آمريکا براي ورود نظامي به مساله است و اين موضعي است که تا کنون گرفته نشده بود.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،سرگرد ایلیا یولاش سخنگوی نیروی هوایی اوکراین می‌گوید نمی‌تواند روزی را بدون صدای پهپاد‌های «انتحاری» ایرانی، که کشورش را ویران می‌کنند، به یاد بیاورد.

به گفته وی از ماه اوت سال ۲۰۲۲ سربازان اوکراینی که با روسیه می‌جنگند مجبور شده‌اند با هواپیما‌های بدون سرنشین ایرانی معروف به «شاهد» مبارزه کنند؛ پهپاد‌هایی که به هنگام اصابت «همه چیز را نابود می‌کنند.»

آقای یولاش به یورونیوز می‌گوید: «اگر یک پهپاد شاهد به ساختمانی قدیمی و پر از آدم برخورد کند، آن را کاملاً ویران خواهد کرد.»

پهپاد‌های شاهد در حمله اخیر ایران به خاک اسرائیل نیز مورد استفاده قرار گرفتند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «صدای پهپاد‌های شاهد، این ابزار‌های وحشت، در آسمان خاورمیانه و اروپا یکسان است».


او اضافه کرد: «این صدا باید به عنوان زنگ خطری برای جهان آزاد باشد و نشان دهد که تنها اتحاد و عزم ما می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و از گسترش وحشت در سراسر جهان جلوگیری کند.»


پهپاد شاهد چیست؟
پهپاد‌های شاهد، هواپیما‌های بدون سرنشین یکبار مصرف، دوربرد و دارای مهمات هستند. تا زمانی که اپراتور این پهپاد‌ها هدفی را برای منفجر کردن انتخاب کند، آنها می‌توانند در اطراف یک منطقه چرخ بزنند.

مقامات رسمی اوکراین می‌گویند چند نوع پهپاد شاهد وجود دارد که توسط روسیه در اوکراین استفاده می‌شود. از این مدل‌ها می‌توان به شاهد ۱۳۶ و شاهد ۱۳۱ اشاره کرد که پیشتر توسط ایران ساخته شده‌اند.

با این حال گفته می‌شود روس‌ها نام مدل جدید این پهپاد را به دلیل استفاده در اوکراین به «Geran-۲» تغییر داده‌اند، هرچند مشخص نیست تعداد آنها چقدر است.


جان هاردی، معاون بخش روسیه بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، می‌گوید: «پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ با سر جنگی ۴۰ کیلوگرمی برای روسیه جهت تخریب زیرساخت‌های حیاتی و دفاع هوایی اوکراین ارزان و مفید بوده‌اند.»


آقای هاردی می‌گوید قیمت ارزان به این معنی است که روس‌ها احتمالاً ۵۰ هزار دلار برای هر عدد از آنها می‌پردازند. این در شرایطی است که یک گزارش نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان، قیمت آنها را تنها ۲۰ هزار دلار برآورد کرده است.

اولین حمله در کی‌یف با این پهپاد‌ها در ماه اوت ۲۰۲۲، چهار کشته برجا گذاشت و از آن زمان تا کنون سربازان اوکراینی در خط مقدم با شاهد‌ها درگیر بوده‌اند.


در یک گزارش اطلاعاتی ایالات متحده در اواسط سال ۲۰۲۲ آمده است: «پس از ته کشیدن شدید ذخایر مهمات هدایت دقیق روسیه در ماه‌های آغازین جنگ، ایران پهپاد‌هایی را برای پشتیبانی از مسکو جهت حمله به اوکراین در اختیار این کشور قرار داد.»

ایلیا یولاش می‌گوید روس‌ها به صورت گروهی از پهپاد‌ها استفاده می‌کنند و آنها را در جهات مختلف به کار می‌گیرند تا سیستم دفاع هوایی اوکراین را «خسته کنند». وی اضافه کرد: «آن‌ها همچنین ممکن است پنج روز از این پهپاد استفاده کنند و [در]روز ششم، نوع دیگری از پهپاد را پرتاب کنند.»

یوری ایهنات، که پیش از این در نیروی هوایی اوکراین خدمت کرده است، به رسانه ایندیپندنت کیف می‌گوید که پهپاد‌های شاهد معمولاً در امتداد بستر رودخانه‌ها و جاده‌ها حمله می‌کنند، زیرا برای رادار ضدهوایی اوکراین دشوارتر است که پهپاد‌ها را بر فراز آب تشخیص دهد و ردیابی کند. همینطور صدای پهپاد‌ها با صدای عبور خودرو‌ها خنثی می‌شود و به همین خاطر جاده‌ها مسیری بهتر برای آنها محسوب می‌شوند.


اوکراین به مرور زمان رادار‌های مختلفی را برای ردیابی نحوه عبور پهپاد‌ها از حریم هوایی خود به خدمت گرفته و با استقرار یک «واحد آتش سیار» از لیزر و استینگر برای سرنگونی پهپاد‌ها استفاده می‌کند.

آقای یولاش با بیان اینکه امروزه تقریباً تمام پهپاد‌های پرتاب‌شده به وسیله روسیه توسط ارتش اوکراین منهدم می‌شوند، می‌گوید از آنجایی که پهپاد‌ها بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند ردیابی آن «بسیار ساده‌تر» از سایر سلاح‌ها است.

آقای هاردی می‌گوید پهپاد شاهد «مهمترین» کمکی است که ایران به ارتش روسیه کرده است، چرا که آنها توانسته‌اند خسارت عمده‌ای به اوکراین وارد کنند.

ایران ارسال یا ساخت پهپاد برای روسیه برای «جنگ علیه اوکراین» را تکذیب کرده است، با این حال آمریکا و اتحادیه اروپا شرکت‌های ایرانی سازنده پهپاد را تحریم کرده‌اند و می‌گویند که این کشور هواپیما‌های بدون سرنشین به روسیه داده است.

اورزولا فن‌د‌رلاین، رئیس کمیسیون اروپا، سال گذشته در بیانیه‌ای گفته بود «سپاه پاسداران ایران پهپاد‌های شاهد را برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین در اختیار روسیه گذاشته است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای هاردی می‌گوید که به طور کلی رابطه تهران و مسکو پس از تهاجم تمام‌عیار روسیه و با روی آوردن روسیه به ایران برای دریافت سایر کمک‌های نظامی عمیق‌تر هم شده است.

وی اضافه می‌کند در ابتدا ایران قطعات هواپیما‌های بدون سرنشین را به روسیه می‌فرستاد تا در آنجا مونتاژ شده و در خط مقدم مستقر شوند. اکنون، اما گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران به روسیه کمک کرده تا کارخانه‌های خود را توسعه داده و پهپاد‌ها را به صورت محلی بسازد.

یک گزارش روزنامه واشنگتن پست در ماه اوت ۲۰۲۳ نشان داد که هدف روسیه تولید ۶ هزار پهپاد در داخل مرز‌های این کشور تا سال ۲۰۲۵ است. امری که به لطف یک «معامله تسلیحاتی میلیارد دلاری» با تهران قابل انجام خواهد بود.

دیگر خبرها

  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست