Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:21:00 GMT

خلبان هواپیمای سوری ساقط شده در ترکیه روانه زندان شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۳۵۳۵۴

خلبان هواپیمای سوری ساقط شده در ترکیه روانه زندان شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد صفحان 56 ساله خلبان هواپیمای ساقط شده سوری که پس از هدف گرفتن هواپیما در روز چهارم مارس 2017(14 اسفندماه 1395) با چتر نجات به بیرون پریده و به علت شکستگی در ستون فقرات و جراحت در ناحیه سر در بخش جراحی مغز بیمارستان هاتای ترکیه بستری شده بود، از بیمارستان ترخیص و روانه زندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستانی کل استان هاتای ترکیه روز جمعه، این خلبان را به اتهام ورود غیرمجاز به خاک ترکیه، اخلال در امنیت مرزی این کشور و نیز فعالیت جاسوسی علیه ترکیه روانه زندان کرد.
بنا به ادعای رسانه های ترکیه، این خلبان سوری در بازجویی های خود اعلام کرده بود که حین عملیات نظامی و هنگام بمباران حوالی شهر ادلب در خاک سوریه، هواپیمای وی هدف قرار گرفته است.
نورالدین جانیکلی معاون نخست وزیر ترکیه نیز یک روز پس از ساقط شده این هواپیما در استان هاتای و در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص بازگرداندن خلبان ساقط شده به سوریه گفته بود که پس از مداوای وی و بعد از روشن شدن نحوه سقوط، تصمیم مرتبط اتخاذ خواهد شد.
جنگنده میگ 21 سوریه در روز چهارم ماه مارس 2017(14 اسفندماه 1395) در نزدیکی روستای یایلاجیک شهرستان آنتاکیه ساقط ‌شد ولی طرف های درگیر در منطقه ادعاهای متناقضی را در خصوص علت سقوط این هواپیمای نظامی مطرح کردند.
گروه‌ های مسلح و تروریستی منطقه شمال سوریه به سرعت به این خبر واکنش نشان داده و مدعی شدند که این جنگنده را آنها منهدم و ساقط کرده اند.
نیروی هوایی سوریه نیز قطع ارتباط با یکی از جنگنده های خود را تایید و اعلام کرد: مشکل فنی در موتور این جنگنده باعث سقوط شده و این جنگنده هدف حمله هیچ گروهی قرار نگرفته است.
ترکیه نیز مدعی شد که جنگنده سقوط کرده یک فروند میگ 21 ارتش سوریه است که پس از هدف قرار گرفتن در سوریه، در خاک ترکیه سقوط کرده است.
استان هاتای در جوب ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، اداره اطلاع‌رسانی جنگی ارتش یمن فیلم لحظه انهدام پهپاد «MQ۹» ارتش آمریکا بر فراز آسمان استان صعده این کشور از سوی پدافند موشکی یمن را منتشر کرد.

بر اساس این فیلم این پهپاد آمریکایی با شلیک موشک از سوی سامانه پدافند موشکی ارتش یمن سرنگون شده است.

مطابق اعلام نیروهای مسلح یمن این پهپاد پنجشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ در حین انجام عملیات خصمانه علیه یمن از سوی سامانه دفاع موشکی یمن منهدم شده است.

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اذعان کرد که یک پهپاد «MQ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، ارتش یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک از این پهپادها در حدود ۳۰ میلیون دلار ارزش دارند.

کد خبر 6090292

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟